اعطای تسهیلات خرد از طریق اعتبارسنجی   در شعب بانک دی سرعت گرفت
اعطای تسهیلات خرد از طریق اعتبارسنجی   در شعب بانک دی سرعت گرفت

  مدیرعامل بانک دی از سرعت گرفتن روند پرداخت تسهیلات خرد با اعتبارسنجی و ارائه گواهی کسر از حقوق به مشتریان این بانک خبر داد. علیرضا قیطاسی با اعلام اینکه در هفته اول آغاز طرح پرداخت تسهیلات خرد با اعتبارسنجی و ارائه گواهی کسر از حقوق، تعداد ۴۶ فقره تسهیلات در شعب مختلف بانک دی […]

 

مدیرعامل بانک دی از سرعت گرفتن روند پرداخت تسهیلات خرد با اعتبارسنجی و ارائه گواهی کسر از حقوق به مشتریان این بانک خبر داد.

علیرضا قیطاسی با اعلام اینکه در هفته اول آغاز طرح پرداخت تسهیلات خرد با اعتبارسنجی و ارائه گواهی کسر از حقوق، تعداد ۴۶ فقره تسهیلات در شعب مختلف بانک دی به متقاضیان پرداخت شده است، گفت: تمام شعب این بانک در سراسر کشور متناسب با منابع، متقاضیانی را که حقوق‌بگیر بانک دی هستند با اولویت جامعه ایثارگران، پذیرش و درخواست تسهیلات آن‌ها را بررسی کرده و با رعایت مقررات این تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل بانک دی تصریح کرد: تسهیل در شرایط پرداخت تسهیلات خرد یکی از موضوعات مورد تأکید رئیس‌جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده است که در همین راستا به شعب تأکید شده موضوع پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان شاغل، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی بزرگ که بانک عامل پرداخت آن‌ها بانک دی است، را مدنظر قرار دهند و متناسب با منابع، درخواست‌ها را بررسی و با رعایت مقررات تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنند.

 

تغییر نحوه اطلاع‌رسانی تراکنش‌های

زیر ۳۰ هزار تومان در بانک ملی

اطلاع‌رسانی تراکنش‌های با مبلغ کم‌تر از ۳۰ هزار تومان حساب‌های بانک ملی ایران به زودی فقط از طریق اپلکیشن «بله» و «نشان بانک» انجام خواهد شد.

دریافت رسید آنلاین تراکنش‌ها در «بله» و «نشان بانک» همراه با مزیت حسابداری و مدیریت مالی برای مشتریان گرانقدر همراه خواهد بود تا از این طریق، مدیریت هزینه‌ها و درآمدهایشان را نیز در دست بگیرند.

«بله» یک اپلیکیشن چند منظوره است که علاوه بر خدماتی چون گفت و گوی متنی و عضویت در کانال ها و گروه های اطلاع رسانی، خدمات بانکی نیز ارائه می‌دهد و قابلیت دریافت تمام تراکنش‌های مالی به صورت لحظه‌ای و از طریق بازو (بات) «اطلاع رسانی» این اپلیکیشن برای کاربران فراهم است.

این بازو نه تنها جزئیات همه تراکنش‌ها را به کاربر نشان می‌دهد، بلکه امکان تعیین بازه زمانی برای محدود کردن دوره مشخص مشاهده تراکنش‌ها، مجموع مبالغ واریزی و برداشتی به حساب و نیز امکان فیلتر کردن تراکنش‌های واریز و برداشت را نیز ایجاد کرده است.

گزینه «مدیریت مالی شخصی»، امکان جالب دیگر بله برای کاربران است که برای نخستین بار در سیستم بانکی امکان دریافت گزارش مالی نموداری و گزارش مالی متنی را برای کاربران فراهم کرده است.

«نشان بانک» نیز به عنوان یک بانک تمام دیجیتال در اپلیکیشن «ایوا»، گزینه دیگر دریافت لحظه‌ای تراکنش‌هاست که کاربر می‌تواند از طریق گزینه اطلاع‌رسانی بانک ملی ایران در آن به این امکان دسترسی داشته باشد.

همچنین مشتریان گرانقدر می‌توانند ریز تراکنش‌های حساب خود را از طریق سامانه بانکداری اینترنتی ملی «بام» و دستگاه‌های خودپرداز دریافت کنند.

 

پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات

در بانک قرض‌الحسنه رسالت

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت از پرداخت بالغ بر ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات به رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

محمد حسین حسین زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به حجم درخواست ها پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع یک میلیون فقره تسهیلات پرداخت شود.

وی میانگین تسهیلات پرداختی را ۳۵ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: حدود نیمی از این تسهیلات در حوزه کسب و کارهای خرد و خانگی به کار گرفته شده است.

حسین زاده با بیان اینکه رقم تسهیلات عادی بانک قرض الحسنه رسالت ۶۰میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه است، اظهارداشت: در حوزه کسب و کارهای خرد و خانگی سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۸۴ ماهه است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عملیاتی کردن بانکداری بدون شعبه و تعدیل نیروی کارکنان در این بانک گفت: ما از سال ۹۶ بانکداری بدون شعبه و جمع آوری شعب را کلید زدیم اما هیچ تعدیل نیرویی نداشتیم و از هزار نفر در سال ۹۲ به بیش از چهار هزار نفر افزایش نیروی انسانی داشتیم.

حسین زاده در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان گفت: جنس کار تغییر کرده و آنهایی که پیش از این در شعب مشغول شمردن پول بودند امروز مشغول کارهای مفیدتری از جمله تسهیل‌گری و رهیاری مشاغل خرد هستند.