رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره اضطراری ۱۱۵ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۳۰ درصدی داشته است. نشست ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان اورژانس کشور با حضور علی دل پیشه رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت […]
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره اضطراری ۱۱۵ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۳۰ درصدی داشته است.
نشست ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان اورژانس کشور با حضور علی دل پیشه رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، جعفر میعادفر رییس و محمد سرور معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور و نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد. رییس سازمان اورژانس کشور در این نشست با بیان اینکه اکنون اورژانس یکی از مطالبات جدی مردم محسوب می شود، به ارائه تاریخچه اورژانس و آمار خدمات اورژانس کشور از ابتدای فروردین تا آذر سال جاری پرداخت و عنوان کرد: دستیابی به موثرترین الگوی ارائه خدمات فوریت های پزشکی و پیشگیری از مرگ و میر، مصدومیت ها و عوارض ناشی از حوادث از جمله اهداف سازمان اورژانش است.
میعادفر خاطر نشان کرد: از ابتدای فروردین تا آذر سال جاری بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره اضطراری ۱۱۵ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده و طی همین مدت، تعداد ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی رشد ۱۵ درصدی داشته است. به گفته وی، مدت زمان رسیدن عوامل اورژانس به صحنه حادثه هنوز به استاندارد مطلوب نرسیده و در همین راستا، پیشنهادات و درخواست های سازمان را در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات فوریت های پزشکی در کشور مطرح کرد.
نظام خدمات دهی اورژانس باید بازبینی شود
رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور نیز در این نشست ضمن تشکر از تلاش های ارزنده سپید پوشان سازمان اورژانس کشور خاطر نشان کرد: ارائه خدمات اورژانس در دنیا جزو خدمات بنیادی محسوب شده و حکومت ها وظیفه دارند بهترین سرویس ها و خدمات را برای مردم تامین کنند و اجزای حکومت باید جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به افراد حادثه دیده، همکاری و همیاری داشته باشند. علی دل پیشه اظهار کرد: باتوجه به اینکه همه ما به نحوی در ارتباط با خدمات اورژانس هستیم و جهت ادامه زندگی مطلوب ملزم به استفاده از این خدمات هستیم، از این رو باید نظام خدمات دهی اورژانس مورد بازبینی قرار گرفته و نقایص و مشکلات احتمالی ارائه خدمت احصا و آسیب شناسی شود تا با همکاری و هماهنگی تمامی نهادها، ارگان ها و وزارتخانه های مرتبط، ارائه خدمات مربوط به سلامت به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. در این نشست، پیشنهادات سازمان اورژانس کشور درخصوص ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس با حضور نمایندگان سازمان های مربوطه از جمله وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، هلال احمر و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در نشست آتی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور مطرح و پیشنهادهای مطروحه برای ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به تصویب شورای عالی مذکور برسد.
به استناد بند ۹ پانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت امنیت غذایی، دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی موظف به برگزاری جلسات شورا هر شش ماه یکبار به ریاست رییس جمهور و دبیری وزیر بهداشت است.