امضای تفاهم سعید محمد و سردار آجورلو برای ساخت کمپ استقلال در قشم
امضای تفاهم سعید محمد و سردار آجورلو برای ساخت کمپ استقلال در قشم

تفاهم نامه همکاری مشترک منطقه آزاد قشم و باشگاه استقلال با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امضا رسید. به گزارش روزنامه جمله به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، […]

تفاهم نامه همکاری مشترک منطقه آزاد قشم و باشگاه استقلال با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به امضا رسید.
به گزارش روزنامه جمله به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان منطقه آزاد قشم و باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال در محل دبیرخانه شورایعالی به امضا رسید.
این تفاهم نامه همکاری شنبه ۸ مرداد ماه با هدف مشارکت و سرمایه‌گذاری جهت انجام تأمین مالی، مطالعات، طراحی و مهندسی، تدارکات، آماده‌سازی، ساخت مجموعه و بهره برداری احداث مجموعه فرهنگی ورزشی سام و زال، بین افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران منعقد شد.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال، اولین مجموعه حرفه‌ای و استانداردی است که در منطقه آزاد قشم احداث می‌شود و با مساعدت باشگاه ورزشی استقلال با سایر تیم‌های فوتبال کشور و همکاری در برپایی اردوهای تدارکاتی تیم‌های فوتبال در این کمپ وزرشی، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.
سعید محمد افزود: امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال، شاهد ارتقا جوانان قشم و ایجاد شرایط مناسب‌تر برای تیم‌های فوتبال کشور باشیم.

é مناطق آزاد، پیشرو و پیش قدم در زمینه احداث کمپ حرفه‌ای فوتبال در کشور
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: کمپ حرفه‌ای فوتبال باشگاه استقلال در جزیره قشم برای اولین بار در کشور ایجاد می‌شود. افشار فتح الهی با بیان اینکه مناطق آزاد می‌توانند پیشرو و پیش قدم در زمینه احداث کمپ‌های حرفه‌ای فوتبال در کشور باشند، افزود: توسعه سرانه ورزشی در مناطق و ارتقا ساختار وزرشی کشور از اولویت‌های دکتر محمد از ابتدای حضورشان در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور است تا بتوانیم با کمک ظرفیت‌هایی که در مناطق آزاد کشور داریم خلأ ها و نواقصی که در عرصه وزرشی کشور وجود دارد جبران کنیم.
فتح الهی ادامه داد: این کمپ حرفه‌ای برای استفاده ورزشکاران ساکنان مناطق آزاد و ساکنانی که در محدوده مناطق آزاد هستند ایجاد می‌شود.
وی گفت: با توجه به اینکه منطقه آزاد قشم از ظرفیت وزرشی مناسبی برای حضور تیم‌های وزرشی برخوردار است و در آستانه پیشرفت و توسعه جدی قرار گرفته است، این تفاهم نامه می‌تواند زمینه را برای دستیابی به اهداف منطقه فراهم کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این تفاهم نامه مقرر است زمین و امکانات اولیه توسط منطقه آزاد قشم تأمین شود و باشگاه وزرشی استقلال هم سرمایه گذاری برای ساخت کمپ استاندارد برای خود باشگاه و هم استفاده ورزشی کشور فراهم کند.

é وظیفه ماست که در حوزه ورزش، روحیه انقلابی و جهادی خودمان را به نمایش بگذاریم
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال نیز در این مراسم گفت: وظیفه ماست که در حوزه ورزش روحیه انقلابی و جهادی خودمان را به نمایش بگذاریم.
مصطفی آجورلو افزود: سازمان منطقه آزاد قشم اتفاق بزرگی را برای جوانان قشم، کیش و هرمزگانی رقم زده است. این کمپ فوتبال می‌تواند پایگاهی برای پرورش فوتبالیست‌های تازه نفس در منطقه باشد.
آجورلو از صدور مجوز مدرسه فوتبال در جزیره قشم خبر داد و گفت: با بازگشایی مدرسه فوتبال این امکان برای علاقمندان به این ورزش گروهی فراهم می‌شود.

 

 

معاون سازمان هواپیمایی:
هنوز قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص نشده است

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت فروش بلیت چارتری پروازهای نجف و بغداد در بازه ۱۰ روزه سفرهای اربعین خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در چند روز گذشته در مراسم تقدیر از دست اندرکاران پروازهای حج تمتع ۱۴۰۱، در خصوص در پیش رو بودن عملیات پروازی اربعین اظهار کرد: پس از انجام موفقیت آمیز پروازهای حج، عملیات پروازهای اربعین را در پیش رو داریم.

é وزیر راه: برخی اربعین پارسال می‌گفتند امکان انقال هوایی ۶۰ هزار مسافر به عراق نیست
وی افزود: سال گذشته ۲۰ روز قبل از اربعین، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران آمد و اجازه انجام پرواز ۶۰ هزار ایرانی به عراق بدون ویزا با سفرهای هوایی را صادر کرد که بسیاری می‌گفتند کار سختی است؛ ولی توانستیم آن را عملی کنیم.
کاپیان محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این مراسم با اشاره به ارجحیت پروازهای اربعین به حج از نظر اهمیت گفت: بعد از عملیات تمتع امسال، باید عملیات پروازهای اربعین را مدیریت کنیم که بزرگ‌ترین اجتماع بشری در دنیاست.
معاون سازمان هواپیمایی: هنوز قیمت بلیت پروازهای اربعین مشخص نشده
حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره پروازهای اربعین اظهار کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، فروش بلیت چارتری پروازهای اربعین در بازه زمانی برگزاری این مراسم ممنوع است. وی ادامه داد: قرار است شرکت‌های هواپیمایی رأسا اقدام به فروش بلیت پروازهای اربعین از طریق وبسایت های رسمی خود کنند. معاون رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بازه زمانی پروازهای اربعین معمولاً ۱۰ روزه است افزود: قیمت بلیت پروازهای اربعین هنوز مشخص نشده است.
é مسیرهایی که فروش بلیت پروازهای چارتری در آنها ممنوع است
خوشخو درباره ممنوعیت پروازهای داخلی چارتری اظهار کرد: برخیث شهرهای پر ترافیک که حجم تقاضای سفرهای زیادی دارند، فروش بلیت چارتری پرواز در آنها ممنوع شده که شامل تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، بندرعباس و اهواز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هیچ شرکت هواپیمایی حق فروش بلیت چارتری به این ۷ شهر را ندارد و اگر ایرلاینی بلیت چارتری فروخت، قطعاً تخلف کرده و با آن برخورد می‌شود. معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: مقاصدی چون کیش و قشم، گردشگری هستند و مشمول ممنوعیت فروش چارتری بلیت پرواز نمی‌شوند. به گفته این مقام مسئول در صنعت هوانوردی، دو شرکت هواپیمایی چابهار و فلای پرشیا صرفاً مجاز به فروش بلیت‌های چارتری هستند ولی حق ندارند به مقاصدی که گفته شد، بلیت چارتری بفروشند؛ لذا به این شرکت هواپیمایی تا ۲۰ مرداد امسال فرجه دادهایم که مسیرهای چرارتری جدیدی تعریف کرده و مجوز آن را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کنند.

é ایرلاین‌ها مکلف به استرداد بلیت‌های چارتری شدند
این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری درباره استرداد بلیت پروازهای چارتری گفت: از آنجایی که میزان عرضه بلیت با تقاضا به دلیل شرایط خاص اقتصاد صنعت هوانوردی بالانس نیست و به تعادل نرسیده، لذا مقرر شد تا هیچ تفاوتی میان بلیت‌های برنامه‌ای و چارتری نباشد.
وی افزود: تا پیش از این ایرلاین‌ها اگر بلیت چارتری از سوی مسافر کنسل می‌شد یا به هر دلیل مسافر اعلام انصرافی می‌داد، از استرداد وجه بلیت (به جز خسارت کنسلی) خودداری می‌کردند. ولی در حال حاضر ایرلاین‌ها مکلف به استرداد بلیت پروازهای چارتری همانند پروازهای برنامه‌ای شده‌اند که البته مانند پروازهای برنامه‌ای، خسارت کنسلی از آن کسر می‌شود.
خوشخو درباره فروش بلیت پار پرواز گفت: فروش بلیت هواپیما در این روش نیز مشمول مقررات سایر روش هاست و اگر بلیتی گران‌تر از سقف مصوب و نرخ نامه مورد تأیید سازمان هواپیمایی، پای پرواز به فروش برسد، تخلف محسوب می‌شود.

é فروش بلیت همراه با هتل، تخلف است
معاون رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: اگر آژانس‌های فروش بلیت هواپیما یا سایر فعالان این صنعت اقدام به فروش بلیت هواپیما همراه با سایر خدمات مانند هتل یا امثال آن کنند، تخلف کرده‌اند. به گفته خوشخو، فرقی ندارد که آژانس‌های هواپیمایی، فروش بلیت پرواز را مشروطر به دریافت سایر خدمات جانبی کرده باشند یا با رضایت مشتری چنین فعالیت‌هایی داشته باشند.

 

 

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:
استراتژی اصلی بندر چابهار؛ بهره‌مندی کشورهای مختلف از ظرفیت‌های بندر

عضو هیات عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه استراتژی اصلی بندر چابهار؛ بهره‌مندی کشورهای مختلف از ظرفیت‌های این بندر است، گفت: تخفیف‌های بسیار زیادی برای توسعه بندر چابهار در راستای افزایش حمل و نقل کالا میان هند و ایران، اعمال شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در مراسم روز چابهار در شهر بمبئی هند با قدردانی از برگزاری همایش «روز چابهار» با حضور وزرای هند، مسئولان دولتی، شرکت‌های بندری، خطوط کشتیرانی و انجمن‌ها در این شهر اظهار داشت: مباحث مطرح شده فرصت بسیار خوبی را ایجاد می‌کند تا شناخت خوبی از ظرفیت‌های بنادر ایران شکل گیرد. وی افزود: بر اساس برنامه توسعه بندر چابهار، فاز اول با هزینه یک میلیارد دلار توسط جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و در سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده است؛ در این فاز زیرساخت‌های بندر مانند ساخت اسکله‌ با عمق ۱۷ متر، فرصت حضور انواع کشتی‌ها، فرصت تخلیه و بارگیری انواع محصولات و کانتینر را فراهم کرده است. معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: هدف تمام این فعالیت‌ها کمک به رسیدن سقف توانایی بندر چابهار است تا کشورهای اطراف این بندر نیز از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شوند و این یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌ها برای توسعه بندر چابهار است. اسلامی با اشاره به اینکه توسعه ریلی برای رسیدن به چابهار نیز در حال انجام است و تاکنون بخش اعظمی از این خط پیشرفت فیزیکی داشته است، عنوان کرد: ارتباط میان سازمان بنادر و دریانوردی ایران و وزارت بنادر و کشتیرانی هند برای پیاده‌سازی توافقی که پیش از این صورت گرفته ادامه دارد و نتیجه این توافق، فراهم کردن امکانات و حضور پورت اپراتور هندی بوده و ارتباط خوبی طی چند سال اخیر شکل گرفته است. وی با اشاره به اینکه باید فشار زیادی را برای کنار گذاشتن مشکلات باقیمانده تحمل کنیم تا قرارداد طولانی مدت هرچه زودتر عملیاتی شود، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ایران در جلسات دیپلماتیک مختلفی اهمیت بندر چابهار را بارها و بارها به کشورهای مختلف یادآور شده و از نظر لجستیکی در ماه‌های اخیر برای همه آشکار شده است که این بندر برای کشورهای هم مرز یا غیر هم‌مرز ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ علاوه بر این آشکار شده است که کشورها علاقه دارند از طریق ایران حمل و نقل کالاهای خود را انجام دهند. معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ظرفیت های اقتصادی جدید در منطقه باعث توسعه حمل و نقل دریایی و بندری خواهد شد، اظهار داشت: عضویت ایران در پیمان شانگهای و دیگر پیمان‌های اقتصادی و همچنین درخواست عضویت برخی دیگر از کشورها برای عضویت در توافقنامه چابهار از نشانه‌های این مسئله است و ایران به عنوان یکی از کشورهای بنیانگذار توافق، متعهد به تقویت تعهد است و به همین منظور ظرفیت بندر چابهار افزایش داده شد. اسلامی با تاکید بر اینکه ترانزیت محصولات از ایران دارای مزایای رقابتی است که هزینه و زمان را کاهش داده و امنیت و ایمنی کالاهای ارسالی را تضمین می‌کند، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی ایران با در نظر گرفتن تخفیف‌های بسیار برای توسعه بندر چابهار با همکاری کشتیرانی ملی ایران، خط مستقیم کشتیرانی میان هند و بنادر ایرانی را فعال کرده است و هدف، افزایش حمل و نقل کالا میان هند و بنادر ایران است. معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: موفقیت انتقال کالا از بندر چابهار به افغانستان و موفقیت انتقال محصولات ازبکستان از مسیر بندر چابهار به هند و آغاز همکاری‌های لجستیکی میان ایران و دیگر کشورها، آینده روشنی را برای بنادر جنوبی ایران به ویژه بندر چابهار به تصویر کشیده است. وی با اشاره به عوامل توسعه ظرفیت بندر چابهار، بیان کرد: افزایش ارتباط بندر چابهار با خطوط و شبکه حمل و نقل ریلی و زمینی بین‌المللی در هند با همکاری شرکت های هندی که در چابهار حضور دارند، همکاری بنادر فعال و ترمینال‌ها در بنادر هند مانند موندرا و کاندلا با پورت اپراتور بندر شهید بهشتی در چابهار برای کنترل بهتر هزینه حمل و نقل، استفاده کردن از شرکت‌های کشتیرانی فعال در هند برای حمل مستقیم کالا و کانتینر به چابهار و بالعکس، همکاری شرکت‌های NVOCC و SOC هندی با خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل کانتینری و خدمات وابسته و همکاری ۲ کشور در توسعه صادرات، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی ۲ کشور از طریق بندر چابهار از مسائل اساسی‌ است که برای توسعه بندر چابهار باید به آن‌ها توجه کرد. معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با بیان اینکه نیاز اصلی ایجاد یک شبکه اقتصادی برای جابجایی کالا با کاهش هزینه و زمان است که باید آن را دنبال کرد، گفت: این موضوع بسیار مهمی است که با فعال کردن بخش خصوصی از طریق توافق های اقتصادی، حمایت بخش‌های دولتی و فراهم کردن تجهیزات بیشتر مناسب بندر که توسط شرکت IPGL فراهم و سرمایه‌گذاری شده است، ظرفیت‌های بندر چابهار را توسعه خواهد داد.

 

 

مقام مسئول در سازمان راهداری خبر داد؛
خسارت ۸۰۰ میلیاردی سیل به راه‌های کشور
مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برآوردهای اولیه حاکی از وارد آمدن ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی کشور تا کنون است.
غلامعباس بهرامی‌نیا مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: بر اساس برآوردهای اولیه تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی وارد شده است.
وی افزود: طی روزهای گذشته که سامانه بارشی مانسون به کشور وارد شده بود ۷۱ محور اصلی و فرعی در کشور را خسارت زد و مسدود کرد که تا کنون ۵۳ محور بازگشایی شده و ۱۸ محور دیگر شامل پنج محور شریانی و ۱۳ محور غیر شریانی همچنان مسدود است. مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: محورهای آسیب دیده و سیل زده در ۲۲ استان بر اساس برآوردهای اولیه تا کنون ۸۰۰ میلیارد تومان به آنها و ابنیه فنی‌شان خسارت وارد شده است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر:
ایران یکی از کشورهای فعال در سازمان جهانی دریانوردی است
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران همواره یکی از کشورهای صاحب‌نظر در اجلاس و کمیته‌های تخصصی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نشست مشترک کمیته‌های تخصصی بررسی اسناد سازمان جهانی دریانوردی، به منظور ایجاد تعامل مطلوب‌تر بین کمیته‌ها و طرح دیدگاه‌ها برای بهبود فرایند بررسی اسناد برگزار شد.
مجید علی‌نازی عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست که علی‌اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی، نادر پسنده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی و حسین عباس‌نژاد مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند گفت: ایران همواره یکی از کشورهای صاحب‌نظر در اجلاس و کمیته‌های تخصصی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) بوده و این حضور فعال و مؤثر همچنان باید حفظ شود. وی با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های حوزه بررسی اسناد آیمو باید به سرعت احصاء و آسیب‌شناسی شود افزود: یکی از راهکارهای افزایش و ارتقای تأثیرگذاری ایران در مجامع بین‌المللی دریایی، استفاده از تمام ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در این حوزه است. در این نشست همچنین علی‌اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح عملکرد این اداره‌کل در سال‌جاری، مهم‌ترین چالش‌های سازمان در نشست‌های بین‌المللی را برشمرد و بر لزوم تغییر و بهسازی ساختار اداره‌کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی این سازمان تاکید کرد.

اعلام مجموع کالاهای بنادر کشور تا ابتدای ‌مرداد ۱۴۰۱؛
۸/۶ میلیون تن کالاهای غیرکانتینری در بنادر کشور موجود است
موجودی کالاهای کانتینری در بنادر کشور تا اول مرداد ۱۴۰۱، معادل ۹۲ هزار و ۵۲۰ TEU، کالاهای غیرکانتینری ۶ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۷۷۲ تن و کالاهای اساسی معادل ۳ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۴۴ تن بوده است.
میزان موجودی کالاهای کانتینری در بندر امام خمینی (ره) تا ابتدای مرداد سال جاری معادل ۷۰۱۷ TEU، شهیدرجایی ۷۱ هزار و ۹۵۰TEU، ‌امیرآباد ۴۶۷TEU، نوشهر ۲۹TEU، انزلی ۱۱۲۸TEU، شهید باهنر ۴ TEU، بوشهر ۷۱۵۰TEU، چابهار ۱۹۶۱ TEU، خرمشهر ۲۷۹۱TEU، لنگه ۱۶ TEU و آبادان ۷ TEU بوده که در مجموع حاکی از موجودی ۹۲ هزار و ۵۲۰ TEU کالاهای کانتینری در بنادر کشور است.

é موجودی کالاهای غیرکانتینری
میزان موجودی کالاهای غیرکانتینری در ۱۲ بندر کشور شامل امام خمینی (ره)، شهیدرجایی، ‌امیرآباد، نوشهر، انزلی، شهیدباهنر، بوشهر، چابهار، خرمشهر، لنگه، ‌فریدونکنار و آستارا تا ابتدای مرداد سال ۱۴۰۱ معادل ۶ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۷۷۲ تن بوده است.
میزان موجودی کالاهای غیرکانتینری تا ابتدای مرداد سال جاری در بندر امام (ره) معادل ۳ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۸۱۷ تن، در بندر شهید رجایی ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۷۲۲ تن، در بندر امیرآباد ۳۸۷ هزار و ۸۰۲ تن، در بندر نوشهر ۱۵۸ هزار و ۹۹۰ تن، در بندر انزلی ۱۱۱ هزار و ۸۹۹ تن، در شهیدباهنر ۱۵ هزار و ۹۸۷ تن، در بندر بوشهر ۲۵ هزار و ۲۰۱ تن، در بندر چابهار ۶۳ هزار و ۳۳۹ تن، در بندر خرمشهر ۵۵ هزار و ۶۱۲ تن، در بندر لنگه ۹۵۴۰ تن، در بندر آبادان ۶۷۷۲ تن، در بندر فریدونکنار ۲۱ هزار و ۳۹۲ تن و در بندر آستارا ۲۶ هزار و ۶۹۹ تن بوده است.

é موجودی کالاهای اساسی
موجودی کالاهای اساسی در ۱۳ بندر کشور شامل بنادر امام (ره)، شهیدرجایی، امیرآباد، نوشهر، انزلی، شهیدباهنر، بوشهر، چابهار، خرمشهر، لنگه، آبادان، ‌فریدونکنار و آستارا تا ابتدای مرداد سال ۱۴۰۱ نیز معادل ۳ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۴۴ تن بوده است.