معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به امکان برقراری منظم خط دریایی برای انتقال کالا بین ایران و ونزوئلا و سایر کشورها گفت: با توجه به فعالیتهای ایران در دیپلماسی خارجی و نقش مهم در کریدور شمال – جنوب، میتوان به تفاهمات مهمی با ونزوئلا در زمینه حملونقل دریایی، انتقال بار […]
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به امکان برقراری منظم خط دریایی برای انتقال کالا بین ایران و ونزوئلا و سایر کشورها گفت: با توجه به فعالیتهای ایران در دیپلماسی خارجی و نقش مهم در کریدور شمال – جنوب، میتوان به تفاهمات مهمی با ونزوئلا در زمینه حملونقل دریایی، انتقال بار و حملونقل هوایی دست یافت.
شهریار افندیزاده درباره دستاوردهای نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران که با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت حملونقل ونزوئلا از بیستودوم تا بیستوچهارم آبانماه برگزار شد، با اشاره به تاثیر مثبت انتقال تجربیات، تکنولوژی و دانش فنی میان ایران و ونزوئلا تاکید کرد: با توجه به فعالیتهای ایران در دیپلماسی خارجی و نقش مهم در کریدور شمال – جنوب در زمینه حملونقل دریایی و انتقال بار و حملونقل هوایی میتوان با طرف ونزوئلایی به تفاهمات مهمی دست یافت.معاون حملونقل وزارت راه و شهر سازی گفت: در زمینه حملونقل دریایی بین دو کشور بحث انتقال بار و تجاریسازی محصولات، حائز اهمیت است و باید این نکته مدنظر قرار گیرد که در هر دو طرف ایران و ونزوئلا برنامهریزی برای تبادل بار و کالا وجود داشته باشد. افندیزاده با اشاره به اینکه ایران میتواند هاب منطقهای برای کالاهای ونزوئلایی باشد، افزود: ونزوئلا نیز میتواند این نقش را برای کالاهای ایرانی ایفا کند و این موضوع در این اجلاس مورد توجه وزیر حملونقل کشور ونزوئلا قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: لازمه راهاندازی خط دریایی، پایداری تبادل اقتصادی است و باید به دنبال راهحلهایی برای توجیه خط دریانوردی بود.
به گفته افندیزاده، میتوان به صورت منظم خط دریایی برای انتقال کالای بین دو کشور و کشورهای دیگر برقرار کرد و همچنین میتوان در تمام زمینههای دریانوردی و حتی ساخت و تعمیر کشتیهای دو کشور همکاری کرد.
معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در بخش تبادل بار و کالا باید تناوب کافی برای تبادل وجود داشته باشد چرا که سیستم حملونقل وابسته به تبادل بار بین دو کشور است.وی با بیان اینکه این موضوع، خروجی کمیتههای وزارت صمت و وزارت جهادکشاورزی است، افزود: اراده دو کشور باید به این سو متمرکز باشد و لازمه آن این است که واردات و صادرات بین دو کشور توازن داشته باشد و کشتیها در رفت و برگشت بار داشته باشند. افندیزاده خاطر نشان کرد: تبدیل منطقه به یک هاب حملونقلی، مزایای اقتصادی زیادی برای هر دو کشور به بار خواهد آورد.
معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ایران تلاش دارد نقش هاب کالا و ترانزیت را در منطقه ایفا کند. در زمینه هوایی نیز بر افزایش تعداد پروازها بین دو کشور تاکید دارد که مستلزم افزایش مسافر چه به صورت تجاری و بازرگانی و چه به صورت گردشگری است.