اولین مرکز نوآوری و دانش‌بنیان راه، مسکن و شهرسازی افتتاح شد
اولین مرکز نوآوری و دانش‌بنیان راه، مسکن و شهرسازی افتتاح شد

نخستین مرکز نوآوری و دانش بنیان راه و شهرسازی و مسکن کشور با حضور استاندار فارس، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل راه و شهرسازی فارس و دیگر مقامات کشوری و استانی در شیراز افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه […]

نخستین مرکز نوآوری و دانش بنیان راه و شهرسازی و مسکن کشور با حضور استاندار فارس، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل راه و شهرسازی فارس و دیگر مقامات کشوری و استانی در شیراز
افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان فارس)، محمد مهدی حیدری رئیس مرکز راه و مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در آئین افتتاح نخستین مرکز نوآوری و دانش بنیان راه و شهرسازی و مسکن کشور گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و تقویت توان و ظرفیت آنها ضروری است و ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال این هستیم که ‌مسائل را به شکل فناورانه و با استفاده از فناوری های نوین حل و فصل و عملیاتی کنیم و برای موفقیت در این مسیر باید شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کرده و مورد حمایت قرار دهیم.
وی ادامه داد: باید با احصاء نیازهای فناورانه و ارسال به خانه‌ها و مراکز خلاق، از دستاوردهای آنها استفاده کنیم.
حیدری اظهار کرد: امیدواریم خط ارتباط بین خانه‌های خلاق و وزارت راه و شهرسازی به شکل گسترده تر برقرار شود و چرا که در بحث ساخت مسکن به فناوری‌های نوین برای افزایش سرعت ساخت، افزایش کیفیت و کاهش هزینه ها نیاز داریم.
محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ضرورت دارد که کیفیت ساخت و ساز را در کشور ارتقا دهیم که در این زمینه شرکت های دانش بنیان می توانند کمک موثری داشته باشند.
رضایی کوچی افزود: امروز در کشور و بر اساس مصوبه مجلس، قرار است که سالانه یک میلیون مسکن توسط دولت ساخته شود که برای اینکه ساختمان هایی مقاوم و ما کیفیت ساخته شود می توان از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان استفاده کرد.وی ادامه داد: هم اینک افزون بر ۲۰ میلیون نفر از شهروندان کشورمان در بافت های فرسوده زندگی می کنند و حتی ساختمان هایی که ساخته می شود در یک زمان کوتاه به بافت فرسوده تبدیل می شود که این بدان معناست که در زمینه استفاده از مصالح ساختمانی خوب و باکیفیت غافل هستیم.
رضایی کوچی اظهار داشت: از آنجا که ممکن است هر لحظه در یکی از شهرهای کشورمان شاهد وقوع زلزله باشیم نیاز است که به بحث کیفی سازی توجه بیشتری شود.
نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان کشور از سوی مجلس هم گفت: در این زمینه هم در بحث کیفیت ساخت و سازها و هم نظارتی که برای نظام مهندسی تعریف کرده‌ایم و پاسخگویی که مهندسان ما باید در قبال ساختمان هایی که می سازند داشته باشند تاکید شده است.
وی، ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از ظرفیت و توان شرکت های دانش بنیان و همچنین استفاده از مصالح ساختمانی مقاوم و مطلوب بتوانیم ساختمان هایی تولید کنیم که مردم ما با آرامش و آسودگی خیال در آن ساکن شده و زندگی کنند.