اکران «جهان با من برقص» در «سینما ماشین» برج میلاد
اکران «جهان با من برقص» در «سینما ماشین» برج میلاد

    طرح «سینما ماشین» در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد، پس از استقبال از فیلم «خروج» با فیلم «جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت ادامه پیدا می‌کند. به گزارش جمله به نقل از مهر، با ادامه‌ روند تعطیلی سالن‌های سینما به دلیل شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم از نمایش فیلم «خروج» […]

 

 

طرح «سینما ماشین» در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد، پس از استقبال از فیلم «خروج» با فیلم «جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت ادامه پیدا می‌کند.
به گزارش جمله به نقل از مهر، با ادامه‌ روند تعطیلی سالن‌های سینما به دلیل شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم از نمایش فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا در طرح «سینما ماشین»، فیلم «جهان با من برقص» به عنوان دومین فیلم در این طرح به نمایش گذاشته می‌شود.
فیلم «جهان با من برقص» از دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در دو سانس ۲۱ و ۲۳ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران به نمایش گذاشته می‌شود.
این طرح تحت تدابیر بهداشتی و با مجوز و موافقت ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا اجرا می‌شود.
بلیت فیلم سینمایی «جهان با من برقص» در «سینما ماشین»، از یکشنبه شب ۲۸ بهمن ماه به‌صورت انحصاری در سایت ایران‌تیک به فروش می‌رسد.
وبسایت «ایران تیک» به نشانی www.irantic.com سامانه‌ رسمی فروش بلیت و مرجع اخبار فرهنگی-هنری است.

 

انیمیشن «کووید ۱۹ ثانیه» را
در فضای مجازی ببینید

انیمیشن اپیزودیک «کووید ۱۹ ثانیه» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده، از دیروز در برخی وب‌سایت‌های سینمایی، پلت‌فرم‌ها و فضای مجازی پخش خواهد شد.
با توجه به این که خطر ابتلا به ویروس کرونا هنوز مرتفع نشده و عدم تردد در مکان‌های عمومی و پیروی از پروتکل‌های بهداشتی ضرورت جامعه‌ی امروز است، پخش این اثر اپیزودیک انیمیشن می‌تواند هشداری به جدی گرفتن امور بهداشتی باشد.
انیمیشن «کووید ۱۹ ثانیه» که در ۱۵ قسمت ۱۹ ثانیه‌ای به کارگردانی علی درخشی و تهیه‌کنندگی محمد ابوالحسنی تهیه شده، نشان از فرهنگ‌سازی و حس مسئولیت‌پذیری جامعه سینمای انیمیشن در قبال بحران کرونا دارد و به بیان اموری می‌پردازد که باید در زمان شیوع این بیماری جدی گرفته شوند.
اولین قسمت این انیمیشن اپیزودیک با عنوان «حتی‌الامکان آنلاین خرید کنید» امروز (یکشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۹۹) روی وب‌سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانی www.defc.ir، پایگاه خبری سینماتجربی www.cinematajrobi.ir، سایت دیرین دیرین www.dirindirin.com، آپارات، تماشا، روبیکا، واتس‌آپ، کانال انیمیشن ایران @irananimator‌، اینستاگرام defc_cinemaverite و برخی دیگر از وب‌سایت‌های خبری، سینمایی، پلت‌فرم‌ها و فضای مجازی بارگزاری شده و به مدت ۱۵ روز، قسمت‌های جدید آن هر روز پخش خواهد شد.
عناوین قسمت‌هایی که تا پایان هفته جاری پخش می‌شوند نیز به این شرح هستند: «غذاها را کامل بپزید»، «در زمان تعطیلی مراکز تفریحی از بازی‌های قدیمی غافل نشوید»، «دستکش به دست کرده و اشیاء را ضدعفونی کنید»، «وقتی در خانه مانده‌اید از ورزش غافل نشوید» و «از تجمعات دوری کنید».
«کووید ۱۹ ثانیه» با تکنیک دیجیتال کات‌آوت ساخته شده و از دو کاراکتر «شیر» و «گورخر» برخوردار است.

 

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی
موسیقی جوان

به گزارش جمله به نقل از ایلنا، مهلت ارسال آثار جهت شرکت در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که در فراخوان تا ۳۱ اردیبهشت ذکر شده بود، به ‌دلیل درخواست متقاضیان و پیشنهاد داوران جشنواره، با توجه به شرایط خاص در ایام کرونا، تا پایان روز شنبه ۱۷ خردادماه تمدید شد.
فراخوان و اطلاعات تکمیلی در سامانه اینترنتی انجمن موسیقی ایران قابل دسترسی است.
بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره ملی موسیقی جوان، پس از دریافت و طبقه‌بندی آثار، بلافاصله کمیته‌های تخصصی به بررسی و ارزیابی آثار خواهند پرداخت و اسامی منتخبان برای شرکت در مرحله نهایی متعاقباً اعلام خواهد شد.
چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و مشارکت استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت دفتر موسیقی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

انتشار «مثنوی معنوی» با امضای محمدعلی موحد

به گزارش جمله به ایسنا، چاپ چهارم مثنوی معنوی با تصحیح محمدعلی موحد توسط انتشارات هرمس منتشر شد.
این اثر از روز یکشنبه (۲۸ اردیبهشت‌ماه ۹۹) با امضای مصحح در شهر کتاب آنلاین و شهر کتاب مرکزی، شهیدبهشتی، الف، ساعی و قزوین در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان به مولانا و مثنوی قرار گرفته است.
تصحیح این اثر با به کارگیری نسخه‌هایی که با دقت تمام، نه به طریق نمایشی و ویترین‌آرایی بلکه با وسواسی علمی و امانت‌داری – کلمه به کلمه و مو به مو – خوانده شده و موارد اختلاف ثبت شده است و دشوارترین مرحله کار، نقد و بررسی و گزینش از میان روایت‌های مختلف و تثبیت متن و با انتقال دگرسانی‌ها به پای صفحه، فراهم آمده است.