رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای گفت: ایران خواستار حذف ملاحظه تعرفهای و عوارض نامتعارف ماخوذه از سوی برخی کشورهای عضو تراسیکا بر ناوگان جادهای بین المللی توسط دبیر کل تراسیکا برای رونق ترانزیت بین این کشورها شد. داریوش امانی گفت: همکاریهای حملونقل بین المللی جادهای با کشورهای عضو تراسیکا تقویت خواهد شد. به […]
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای گفت: ایران خواستار حذف ملاحظه تعرفهای و عوارض نامتعارف ماخوذه از سوی برخی کشورهای عضو تراسیکا بر ناوگان جادهای بین المللی توسط دبیر کل تراسیکا برای رونق ترانزیت بین این کشورها شد.
داریوش امانی گفت: همکاریهای حملونقل بین المللی جادهای با کشورهای عضو تراسیکا تقویت خواهد شد.
به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای تسریع در احداث و یا تکمیل حلقههای مفقوده جادهای و ریلی بین کشورهای عضو، کاهش هزینههای صدور روادید رانندگان حرفهای حملونقل جادهای از سوی کشورهای عضو، کاهش بروکراسی صدور روادید و سادهسازی و روان سازی عبور کالا از مرزهای بین المللی جادهای کشورهای عضو و اصلاح شبکه راههای جادهای کشور ایران در نقشه نهایی ثبت شده در سایت رسمی تراسیکا، از اقداماتی است که باید انجام شود.
داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با آقای آست آصفبایف دبیرکل تراسیکا دیدار و بر توسعه همکاریهای حمل و نقل بین المللی جادهای با کشورهای عضو تراسیکا و افزایش حجم ترانزیت از طریق این کریدور تأکید شد. تراسیکا کریدور حمل و نقل بینالمللی و ترانزیتی است که کشورهای اروپا، قفقاز و آسیا را به هم متصل میکند و ۱۳ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان اعضای اصلی آن هستند، جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۹ به عضویت این کمیسیون بین دولتی درآمده است و به عنوان شاخه جنوبی آن قلمداد میشود.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور تاکید کرد؛
تهیه برنامه عملیاتی بر مبنای بودجه سال ۱۴۰۱
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، تغییر در روشهای اجرای پروژههای حمل و نقل بر مبنای دانش های نوین روز یک اصل اساسی است.خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای اهداف و برنامههای سال ۱۴۰۱ را با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مورد تاکید قرار داد، اظهار کرد: به منظور اجرای پروژههای راهسازی روشهای نوین زود بازده و کمهزینه باید جایگزین روشهای سنتی شود و کلیه اقدامات باید به سمت علمی شدن و به روز بودن حرکت کند.مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اصلاح و بهبود روشهای اجرا را بر اساس اولویتها و اعتبارات از دیگر برنامههای سال جاری دانست و بیان کرد: باید روشهای ساخت، کنترل و آزمایش کردن تغییر کند تا علاوه بر کم شدن هزینهها، سرعت اجرای پروژهها نیز افزایش یابد. خادمی گفت: با توجه به نام گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، تغییر در روشهای اجرای پروژهها بر مبنای دانشهای نوین روز یک اصل اساسی بوده و برنامهریزیها برای تکمیل زیرساختهای حمل و نقل با توجه به اعتبارات و اولویت بندی پروژهها در مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور صورت میگیرد.