بازنشسته‌ها چه توقعی از پزشکیان دارند؟
بازنشسته‌ها چه توقعی از پزشکیان دارند؟
حسن صادقی در گفتگو با «جمله» با گفتن اینکه بازنشستگان هم مثل همه اقشار دیگر از دولت چهاردهم توقع احترام و توجه دارند، ادامه می‌دهد: بازنشسته‌ها از دولت انتظار دارند، معوقات بر زمین مانده را دارند. مثل متناسب سازی که حتما باید اجرایی شود تا مشکلات معیشتی این قشر زحمت کش جامعه به حداقل برسد.

فعال کارگری و بازنشستگی در ادامه می‌افزاید: همچنین دولت باید در اسرع وقت شورای عالی تامین اجتماعی را احیا کند تا بازنشسته‌ها بتوانند مطالبات خودشان را بهتر طلب کنند. باید به این موضوع توجه شود که سازمان بازنشسته‌ها مثل فولاد، کشوری و لشگری صندوق نیست و شورای عالی دارد که باید احیا شود تا بازنشستگان بتوانند سر و سامان بگیرند.
او افزود: بازنشستگان از دولت مبلغ ۹۷۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند که باید طی پروسه زمانی ۸ ساله این مبلغ را صفر کند. مساله‌ای که بازنشسته‌ها را در این سال‌ها آزار داده است، این است که دولت‌های پیشین سهم ۳ درصدی سازمان بازنشستگان در بودجه سالانه را نادیده می‌گرفتند تا معوقات تلنبار شده موقعه مزدی شکل می‌گرفت که همین باعث می‌شود، نیاز به متناسب سازی احساس شود. اگر حقوق بازنشته‌ها به موقع پرداخت شود، دیگر نیازی نیست که دو_سه سال یکبار بحث متناسب سازی بازنشسته‌ها را به کف خیابان بکشد.
او تصریح می‌کند: اینکه بازنشسته‌ها شرایط نسبتا مطلوبی داشته باشند، امری است که در همه کشور‌های دنیا یک ارزش به حساب می‌آید. اما متاسفانه کوتاهی و اهمال دولت‌ها موجب شده است، این قشر زحمات زیادی متحمل شود.
وی توضیح می‌دهد: اینکه به دلیل تحریم‌ها ساختار اقتصاد به هم ریخته است، چیزی نیست که ما ندانیم. ما هم می‌دانیم، دولت در ایران به دلیل مواجهه با تحریم سختی‌های زیادی برای تنظیم مناسبات اقتصادی کشور متحمل می‌شود. اما از آنجایی که بازنشسته‌ها امکان فعالیت مجدد برای کسب درآمد ندارند، مهم است که مطالبات شان و البته توقع شان جدی گرفته شود. به نظر من در همین وضعیت محدود اقتصادی هم اگر توجه کافی به شرایط بازنشسته‌ها شود، به راحتی می‌توان حتی المقدور صدای بازنشسته‌ها را شنید و مطالبات به حق شان را پرداخت کرد.
صادقی در پایان یادآور می‌شود: مسعود پزشکیان در مناظره‌ها و مباحث تبلیغاتی به طور دائم این وعده را تکرار کرد که حل مسائل قشر مستضعف را لازم می‌داند؛ بنابراین در پایان ابراز امیدواری می‌کنم، بازنشسته‌ها در دولت چهاردهم با محدودیت‌های کمتری روبرو شوند.