بساط خودروهای آدم‌کش را باید جمع کنیم
بساط خودروهای آدم‌کش را باید جمع کنیم

    یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به مردم عزیز اطمینان می‌دهم مشکلات صنعت خودروسازی را با همکارانم در مجلس به جد دنبال خواهیم کرد. کیومرث سرمدی اظهار کرد: با اعلام نارضایتی مقام معظم رهبری از خودروسازان، مدیران ناتوان صنعت خودرو باید بدانند که دوره تساهل و تسامح با خیانت‌های پی در […]

 

 

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به مردم عزیز اطمینان می‌دهم مشکلات صنعت خودروسازی را با همکارانم در مجلس به جد دنبال خواهیم کرد.
کیومرث سرمدی اظهار کرد: با اعلام نارضایتی مقام معظم رهبری از خودروسازان، مدیران ناتوان صنعت خودرو باید بدانند که دوره تساهل و تسامح با خیانت‌های پی در پی به سر آمده و ان‌شاءالله سال ۱۴۰۱ با راهبردهای ملی و کارآمد، شکوفایی صنعت خودروسازی و رضایت مردم را باید شاهد باشیم.
وی افزود: علی‌رغم اینکه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع از مجالس قبل تا مجلس کنونی تدابیری را برای‌ تمکین خودروسازان به منافع ملی و جلب رضایت مردم اتخاذ کرده‌اند، اما خودروسازان ظاهرا بازی بلدند و هر کسی که در مقابل خودروسازان ایستاد و حق مردم را فریاد می ‌زد به نوعی با حاشیه مواجه کرده و یا به کم اطلاعی متهم ‌کنند و حوزه خودرو را از نقد تهی کنند، اما با اعلام علنی، صریح و شفاف نارضایتی از سوی مقام معظم رهبری از این صنعت، نسخه نخ‌نمای آنها نیز از کار افتاد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: به عقیده بنده اگر مجلس شورای اسلامی و دولت برای اجرای منویات معظم له در حوزه صنعت خودروسازی و بالا بردن کیفیت خودروهای داخلی و ایجاد بازار رقابتی اقدام عاجل و سریع انجام ندهند، افکار عمومی قطعا آنان را بازخواست خواهند کرد، چرا که نه در کیفیت محصولات، نه در ظاهر و زیبایی، نه در نحوه فروش و نه در خدمات پس از فروش به حداقل‌های استانداردهای روز دنیا نزدیک هم نیستیم.
سرمدی افزود: جان مردم هم برای اینها مهم نیست و خودروسازها با نگه داشتن مردم و سرمایه‌هایشان در صف‌های سه ماهه و یکساله و رفتارهای اینچنینی و اخیرا در مورد باز نشدن کیسه‌های هوای خودروها در زمان تصادف و مطرح کردن زاویه برخورد اتومبیل‌ها، بی نهایت مردم را به سخره گرفته‌اند که البته طنز تلخی شده که باید برایش نگران بود.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس اظهار کرد: به نظرم دوران سنگر گرفتن خودروسازان پشت اشتغال چند هزار نفر به سر آمده و اتفاق اخیر در مورد تلاش آنها برای عدم واردات هم که دریچه تغییر نگاه در این حوزه بود و البته با عناوین و دلسوزی های ظاهری و مطرح کردن آسیب زا بودن آن و تضعیف تولید ملی و آسمان ریسمان کردن انجام شد که شاید چند صباحی بیشتر بتوانند بر جیب مردم مسلط باشند و دامنه انتخاب مردم را محدود به محصولاتی کنند که گاه تا زمان دریافت مردم رنگ وسیله شان را هم نمی دانند.
سرمدی افزود: مگر می‌شود همه ناراضی باشند و مدیران محترم شرکت‌های خودروساز با ایجاد شرکت‌های تودرتو، ایجاد هزینه‌های غیر ضرور و پرداخت حقوق‌های آنچنانی به هیئت مدیره‌های متعدد و لابی با شرکت‌های قطعه ساز، آشفته بازاری بسازند و خود هم برای آن دست بزنند؟
سرمدی گفت: نباید بگذاریم آش خیانت به مردم آنقدر شور شود که رهبری وسط کار بیایند، اگر ما مجلس انقلابی هستیم، باید اشاره‌های رهبری و ملت را درک کنیم. قطعا باید بدانیم در چه حوزه‌هایی نیاز به درمان اورژانسی است. همچنین به جز مجلس، نهادهای دیگر هم پای کار بیایند و اژدهای عجیب فساد را زمین گیر کنند تا از اعتبار نظام بیشتر از این هزینه نشود.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: به نظرم بساط خودروهای آدم‌کش را باید جمع کنیم و به مردم ثابت کنیم اولویت اول مجلس شورای اسلامی منافع ملی و کیان خانواده‌هاست که متاسفانه با کم کاری و ندانم کاری‌ها به دغدغه مقام معظم رهبری تبدیل شده است.