به‌کارگیری توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای ارتقاء صنعت هوانوردی
به‌کارگیری توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای ارتقاء صنعت هوانوردی

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه رفع موانع تولید از اولویت‌های صنعت هوانوردی است، گفت: تلاش می‌کنیم با به‌کارگیری دانش شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای رشد صنعت هوانوردی گام برداریم. محمد محمدی‌‌بخش در مراسم گرامیداشت ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از بدو […]

 

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه رفع موانع تولید از اولویت‌های صنعت هوانوردی است، گفت: تلاش می‌کنیم با به‌کارگیری دانش شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای رشد صنعت هوانوردی گام برداریم.

محمد محمدی‌‌بخش در مراسم گرامیداشت ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از بدو شروع آماج حملات دشمن قرار گرفت، اما امروز پس از ۴۳ سال این انقلاب با معیاری رهبر کبیر انقلاب و راهبری مقام معظم رهبری سربلندتر از همیشه پس از گذر از طوفان‌های سهمگین سر پا ایستاده است و امیدواریم این انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد.
وی ادامه داد: صنعت حمل و نقل هوایی از ابتدای انقلاب اسلامی مورد تحریم‌های ناجوانمردانه قرار گرفت و با وجود شعارهای ایمنی در این صنعت، ما مورد تحریم قرار گرفتیم اما امروز شاهد رشد صنعت در کشور به دست جوان‌های غیور نظام هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افتتاح پروژه‌های های‌تک و سر پا نگه داشتن این صنعت نشان‌دهنده دانش‌بنیان بودن جوانان و متخصصان ما دارد. محمدی‌بخش اظهار داشت: جمهوری اسلامی با وجود همه تحریم‌ها امروز موفق‌تر از همیشه به پیش می‌رود و صنعت هوانوردی ما نیز راسخ و محکم فعال است.
وی رفع موانع تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌ اولویت دولت و وزیر را‌‌‌‌‌‌‌‌ه و شهرسازی عنوان کرد و گفت:‌ تلاش می‌کنیم از شرکت‌های دانش بنیان برای اعتلای صنعت هوانوردی استفاده کنیم.

قیمت بلیت پروازهای نوروزی
گران‌تر نمی‌شود
رییس سازمان هواپیمایی با اشاره به تلاش برای کنترل قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز گفت: برای نوروز ۱۴۰۱ افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم.
«محمد محمدی‌بخش» در  حاشیه مراسم‌ سالگرد ورود امام خمینی به میهن اسلامی که در فرودگاه مهرآباد برگزارشد، در جمع خبرنگاران افزود: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم و در تلاش برای کنترل قیمت‌ بلیت هواپیما در نرخهای فعلی هستیم. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره رعایت کف نرخ بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها گفت : کنترل کف قیمتی نباید منجر به زیان ایرلاین‌ها شود و اگر شرکتی هم کف نرخ را رعایت می‌کند باید به گونه‌ای باشد که سایر ایرلاین‌ها ضرر نکنند. اکنون جدول نرخ بلیت هواپیما وجود دارد که همه ایرلاین‌ها باید این جدول قیمتی را رعایت کنند.
محمدی‌بخش هم چنین با رد اخبار مربوط به خرید هواپیما از ادامه مذاکرات خرید هواپیما در صورت قطعی شدن رفع تحریم‌ها خبر داد.
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز اظهار داشت: نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پیشرفته هوانوردی توسط متخصصان داخلی بدون وابستگی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: همه خدمات وارسی پروازی توسط همکاران ما در حال انجام است.
بنا بر این گزارش، روز گذشته ۱۰ پروژه شامل آشیانه وارسی پروازی، تقرب دقیق باند ۲۹ راست مهرآباد، نوسازی تابلوهای برق ترمینال یک و… به بهره‌برداری رسید.