تامین مالی زنجیره تامین، خدمتی نوین از بانک ملی ایران
تامین مالی زنجیره تامین، خدمتی نوین از بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از صدور بیش از ۸۰ هزار سفته دیجیتال و بیش از یک هزار میلیارد ریال برات دیجیتال بر روی پلتفرم زنجیره تامین مالی این بانک خبر داد. ‌مسعود خاتونی با بیان این که بانک ملی ایران از سال ۱۳۹۶ پروژه زنجیره تامین مالی (SCF) را به صورت جدی و […]

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از صدور بیش از ۸۰ هزار سفته دیجیتال و بیش از یک هزار میلیارد ریال برات دیجیتال بر روی پلتفرم زنجیره تامین مالی این بانک خبر داد.
‌مسعود خاتونی با بیان این که بانک ملی ایران از سال ۱۳۹۶ پروژه زنجیره تامین مالی (SCF) را به صورت جدی و پس از طی مراحل مطالعاتی در دستور کار قرار داد، گفت: این پروژه مراحل متعددی را پشت سر گذاشت و با یک نگاه کاملاً فناورانه و نوآورانه، مبتنی بر اصول بانکداری اسلامی، بر پایه قوانین جاری کشور و با بهره گیری از اسناد تجاری تعریف شده در قانون تجارت عملیاتی شد.
وی با اشاره به این که این پروژه با همراهی وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی و با بهره گیری از پلتفرم های کاملاً بومی پیاده سازی شده است،‌ اظهار کرد: خدمت تامین مالی زنجیره تامین، مبحثی نوین در فناوری مالی است که برای نخستین بار در کشور ما راه اندازی شده است.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه با تاکید بر این که طی دو سال اخیر و در فاز پایلوت، اسناد تجاری دیجیتالی به صورت آزمایشی به همراه نسخه کاغذی برات و سفته و تمبر بر روی زنجیره تامین واحدهای تولیدی به گردش در آمده است، گفت: با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، توانستیم ضمن طراحی اسناد تجاری دیجیتال، فاز عملیاتی برات، سفته و تمبر دیجیتال را ایجاد و در اپلیکیشن «نشان بانک» در دسترس مشتریان قرار دهیم.
خاتونی همچنین با اشاره به این که بانک ملی ایران به عنوان نخستین بانک کشور، طی فرایند کاملاً دیجیتالی و غیر حضوری و با وثیقه سپاری آنلاین سهام عدالت، فعالیت خود را برای صدور کارت اعتباری آغاز کرد، ادامه داد: در این طرح، عملیات اعتبار سنجی، وثیقه سپاری، تشکیل پرونده اعتباری و صدور کارت، به صورت کاملا آنلاین انجام می شود.
به گفته وی، همه دارندگان سهام عدالت با مراجعه به اپلیکیشن های ایوا، شصت و بله می توانند درخواست خود برای دریافت کارت اعتباری را ثبت و اعتبار مربوطه را دریافت کنند. عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به این که کارت های اعتباری جدید بر پایه ارائه اعتبار مدیریت شده طراحی و اجرایی شده اند، گفت: در فاز اول، دارندگان سهام عدالت و در فازهای آتی در صورت همکاری دیگر ارکان دست اندرکار، با وثیقه سپاری انواع یارانه ها و همچنین گواهی های الکترونیک کسر از حقوق، کارت اعتباری مبتنی بر زنجیره تامین در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: اعتبار ارائه شده در این کارت ها، مدیریت شده است و پس از مصرف در فروشگاه ها، این اعتبار از طریق اسناد تجاری دیجیتال در زنجیره تامین واحدهای تولیدی و خدماتی کشور قابلیت تزریق خواهد بود.
خاتونی خاطرنشان کرد: با انتقال اعتبار مصرف شده، گام بلندی در تامین مالی واحدهای تولیدی و خدماتی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ کشور برداشته می شود و ان شاالله ضمن حرکت چرخ تولید ملی، به اشتغال پایدار کشور نیز کمک خواهد شد.

صدور کارت هدیه بدون نیاز به حضور در شعب بانک‎‌آینده
بانک‎‌آینده در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیکی و هم‌چنین تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان خود، کارت هدیه را به‌‌صورت غیرحضوری نیز ارائه می‌کند.
مشتریان محترم برای درخواست و صدور کارت هدیه، باید دارای حساب سپرده نزد بانک باشند.
هم‌چنین اشخاص حقیقی می‌توانند از دستگاه‌های کیوسک یا نوبانک (VTM) در بانک‌‎آینده نیز در هر شبانه‌روز، تا پنج کارت هدیه دریافت نمایند.
دستگاه‌های نوبانک (VTM) بانک آینده مانند باجه‌های بانکی، به‌خصوص در ساعات غیراداری، آماده ارائه خدماتی از جمله: صدور کارت هدیه، واریز و برداشت نقدی بدون ارائه اسکناس و سایر خدمات بانکی هستند.
سامانه پیشخوان مجازی بانک‌‎آینده نیز دارای قابلیت‌های منحصر به‌فرد از جمله صدور غیرحضوری کارت هدیه است.

 

 

آرای مردمی، محبوبیت بانک شهر را افزایش داد
بانک شهر با آرای شهروندان و مشتریان شبکه بانکی به عنوان دومین بانک محبوب در کشور معرفی شد.
بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره «بانک محبوب من»؛ بانک شهر با کسب آرای مردمی در هفتمین دوره این جشنواره به عنوان دومین بانک محبوب کشور در میان بانک های دولتی و خصوصی انتخاب شد.
در این دوره از جشنواره، دیدگاه ۱۱۸ هزار نفر از شهروندان و مشتریان شبکه بانکی طی بازه زمانی ۲ ماهه (ابتدای اردیبهشت تا پایان خرداد) درخصوص عملکرد بانک های کشور در تمامی حوزه ها مورد بررسی قرار گرفت و بانک شهر باردیگر توانست ضمن معرفی خود به عنوان بانکی محبوب؛ در هفتمین دوره این جشنواره محبوبیت خود را در میان هموطنان بیش از پیش افزایش دهد.
ایجاد فرصتی برای نظر دادن مشتریان بانک‌ها در خصوص خدمات با یک جامعه آماری بالا، ارتباط بی‌واسطه میان مدیران ارشد بانک‌ها و مشتریان، افزایش رضایتمندی مشتریان با آگاه کردن مدیران بانکی کشور از نظرات مردم، فرصت بیشتر دیده شدن دیدگاه های مشتریان در فرآیندهای تصمیم‌گیری نظام بانکداری، ایجاد فضای رقابتی سالم میان بانک‌های کشور و … از مهم ترین اهداف جشنواره سالانه “بانک محبوب من” عنوان شده است. همچنین شاخص ارزیابی انتخاب برترین بانک در جشنواره «بانک محبوب من»؛نظرات و دیدگاه های شهروندان درباره خدمات بانک هاست چرا که مردم به‌عنوان شاخص اصلی سنجش کیفیت و عملکرد، مهم‌ترین نقش را در این مسیر ایفا می‌کنند.
لازم به یادآوری است، بانک شهر همواره در دوره های گذشته این جشنواره در میان پنج بانک محبوب کشور قرار داشته است.
پرداخت ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
با اهتمام شعب بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان خرداد ماه سال جاری تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۵۹۹۶ میلیارد ریال به مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد پرداخت شده است.
این بانک علاوه بر ایجاد جریان مطمئن اعتباری برای سرمایه گذاری و حمایت از فعالان بخش کشاورزی، درسال های اخیر باهدف اشتغال مددجویان کمیته امدادامام خمینی(ره)،تسهیلات قرض الحسنه در اختیار مددجویان تحت پوشش معرفی شده از سوی این کمیته قرار داده است.
بر اساس این گزارش، رئیس کمیته امداد امام خمینی «ره» نیز از اهتمام،همراهی و حمایت های مدیرعامل و کارکنان بانک کشاورزی در ترویج فرهنگ کار و تلاش برای توانمندسازی و اشتغالزایی محرومان تشکر و قدردانی کرد.