تبدیل دره فرحزاد به «اکوپارک”
تبدیل دره فرحزاد به «اکوپارک”

      شهردار منطقه ۲ از تبدیل دره فرحزاد به اکوپارک تا پایان سال خبر داد. رسول کشت‌پور گفت: منطقه دره فرحزاد ۳۰ سال بود که به عنوان یک منطقه بی‌دفاع شهری شناخته می‌شد و متاسفانه بستر برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله حضور معتادان شده بود. وی با بیان این‌که با دستور دادستانی […]

 

 

 

شهردار منطقه ۲ از تبدیل دره فرحزاد به اکوپارک تا پایان سال خبر داد.
رسول کشت‌پور گفت: منطقه دره فرحزاد ۳۰ سال بود که به عنوان یک منطقه بی‌دفاع شهری شناخته می‌شد و متاسفانه بستر برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله حضور معتادان شده بود.
وی با بیان این‌که با دستور دادستانی و همکاری نیروی انتظامی ساماندهی این دره در دستور کار قرار گرفت به گونه‌ای که در فاز اول ۳۳۰۰ متر این دره پاکسازی شد لذا اقدامات مهمی در این دره صورت گرفت، افزود: هفت دسترسی به دره احداث شد و روشنایی دره نیز تامین شد. شهردار منطقه ۲ با بیان این‌که نخاله‌های ساختمانی که از سنوات گذشته به داخل دره ریخته می‌شد جمع‌آوری شد، گفت: همچنین معتادان توسط پلیس جمع‌آوری شدند و نسبت به نگهداشت و توسعه فضای سبز در دره نیز اقدام کردیم.
کشت‌پور افزود: همچنین ۹ ساختمان که در بستر رودخانه قرار داشتند تخریب شد. شهردار منطقه ۲ با بیان این‌که قرار شد که دره فرحزاد را در قالب اکوپارک ساماندهی کنیم، اظهار کرد: فاز اول ساماندهی دره در حال انجام است و امیدواریم در صورت تامین اعتبار بتوانیم تا انتهای سال ۱۳۹۹ دره فرحزاد را به یک اکوپارک تبدیل کنیم.

 

فراموشی سهم آثار فرهنگی و هنری از تبلیغات شهری

یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران مصوبه‌ای درخصوص حمایت از آثار فرهنگی و هنری دارد که باید جدی‌تر اجرای آن پیگیری شود.
حجت نظری با اشاره به انتقاد برخی از اهالی تئاتر در خصوص اینکه مسئولان شهری اعلام کرده‌اند که تئاتر به دلیل بلیت‌فروشی، مقوله تجاری است و بیلبورد رایگان به آن تعلق نمی‌گیرد، گفت: متأسفانه امور فرهنگی مورد توجه دست‌اندرکاران قرار نمی‌گیرد و در تصمیم‌گیری‌ها معمولاً حوزه فرهنگ در درجات بعدی اهمیت و اولویت قرار دارد.
وی با بیان اینکه شهر تهران از لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی، وضعیت نسبتاً مناسبی دارد و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این مدت تلاش کرده این حوزه به اولویت تصمیم‌گیران بازگردد، افزود: حمایت از فعالین حوزه فرهنگ و در اختیار قرار دادن فضاهای فرهنگی شهر به اهالی فرهنگ و هنر باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد. به گفته نظری شورا مصوبه‌ای در خصوص استفاده فضاهای تبلیغاتی برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی داشته است و ما انتظار داریم بخش‌هایی که در این حوزه مسئولیت دارند از جمله سازمان زیباسازی به این موضوع جدی‌تر عمل کند.
این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به مسئولیت‌های اجتماعی که در حوزه توسعه فرهنگی داریم عمل کنیم گفت: در خصوص مشکلی که ایجاد شده، از سازمان زیباسازی پیگیری‌های لازم را خواهم کرد. به گزارش مهر، در نیمه دوم سال جاری، موضوعی در میان خانواده تئاتر مطرح شد، حاکی از آنکه سازمان زیباسازی شهرداری تهران به گروه‌های تئاتری برای تبلیغات آثارشان، بیلبورد رایگان شهری ارائه نمی‌کند اما مدیرعامل زیباسازی اعلام کرد تعرفه‌ای از تئاترهای تعیین شده نمی‌گیریم. محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تأکید کرد: باید شرایط استفاده از گروه‌های تئاتری از تبلیغات شهری فراهم شود اما سازمان زیباسازی برخلاف گفته‌های مدیرعامل خود و حمایت‌های شورا، همچنان به گروه‌های تئاتر اعلام می‌کند «چون تئاتر بلیت‌فروشی دارد، مقوله تجاری محسوب می‌شود».‬

فوت سالانه ۹۷ هزار ایرانی به علت عوارض فشار خون

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه ۹۷ هزار نفر در کشور به علت عوارض فشار خون فوت می‌کنند و بیماری‌های ناشی از فشار خون هر سال ۴۵ هزار میلیارد تومان بار اقتصادی دارد.
علیرضا رئیسی افزود: سالانه ۳۸۰ هزار مرگ در کشور ثبت می شود که ۷۶ درصد آن یعنی حدود ۳۰۰ هزار مورد ناشی از بیماری های غیر واگیر است و ۸۲ درصد این مرگها ناشی از چهار بیماری دیابت، سرطان، بیماری قلبی و تنفسی است.
وی گفت: اگر با همین روند رشد بیماری های غیر واگیر پیش برویم در سال ۲۰۴۰ سالانه ۸۰۰ هزار مرگ ناشی از این بیماری ها خواهیم داشت. رئیسی ادامه داد: مطالعه مشترک وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی نشان داد که بیماری های غیر واگیر سالانه ۴۵ هزار میلیارد تومان به کشور هزینه تحمیل می کند که ۲۴ هزار میلیارد تومان آن ناشی از هزینه های غیر مستقیم مثل غیبت از کار یا حضور غیر موثر در محل کار است. معاون وزیر بهداشت گفت: مصرف دخانیات، الکل، تغذیه ناسالم و کم تحرکی مهمترین عوامل اصلی بیماری های غیر واگیر است و یکی از اهداف اصلی بسیج ملی کنترل فشار خون افزایش آگاهی مردم است که با اجرای این طرح از زیر ۵ درصد به ۶۲ درصد رسید.