تحقق اهداف ملی با عزم ملی
تحقق اهداف ملی با عزم ملی
با حضور «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی، «سیدعباس حسینی»، مدیرعامل بانک مسکن و «علیرضا جعفری»، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، ۹۸۱ واحد مسکونی و ۱۱۰ واحد تجاری- خدماتی در شهر جدید اندیشه افتتاح شد.

گروه اقتصادی جمله – با حضور «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی، «سیدعباس حسینی»، مدیرعامل بانک مسکن و «علیرضا جعفری»، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، ۹۸۱ واحد مسکونی و ۱۱۰ واحد تجاری- خدماتی در شهر جدید اندیشه افتتاح شد که شرح کامل جزئیات این افتتاح در صفحه ۵ نسخه پیش‌رو آمده است. این مطلب در نظر دارد نگاهی به کارنامه بانک مسکن در همکاری با شرکت عمران شهرهای جدید جهت احداث و ساخت مسکن و داشتن سهمی تاثیرگذار در حل بحران مسکن کشور داشته باشد.
بانک مسکن پیش از آنکه سکانداری آن به حسینی برسد نیز در این مهم اقدامات شایسته‌ای انجام داده بود. به طور مثال در سال ۱۳۹۹، برنامه اقدام ملی مسکن به عنوان طرح ملی دولت برای تامین بخشی از نیاز مسکن اقشار میان درآمدی جامعه در دستور کار قرار گرفت.
بانک مسکن به عنوان بانک توسعه ای – تخصصی و شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان بازوی اجرایی بانک نیز در این طرح ملی مشارکت داشتند به طوریکه عملیات ساخت پروژه مرکز شهر در اندیشه از سال ۹۸ به صورت مشارکتی آغاز شد. این پروژه با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه، در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار و با زیربنای کل ۲۱۸ هزار و ۱۸۹ مترمربع و زیربنای مفید ۱۲۱ هزار و ۸۰۲ مترمربع متشکل از هزار و ۱۷۷ واحد شامل یک‌هزار و ۷۹ واحد مسکونی و ۹۸ واحد تجاری بود.
شایان ذکر است که پروژه «مرکز شهر» در اندیشه، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه طرح اقدام ملی مسکن سراسر کشور میان دو میدان خلیج‌فارس در شمال و شهدای گمنام در جنوب قرار گرفته و در وسط آن بازار اندیشه که نمادی از معماری ایرانی-اسلامی معاصر است، قرار دارد. یا در سال گذشته، عملیات اجرایی یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در محله منظریه شهر جدید بینالود با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید بینالود و بانک مسکن آغاز شد.
به گفته «حمیدرضا یزدانی»، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود،‌ یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در محله منظریه شهر جدید بینالود در زمینی به وسعت سه هزار و ۱۵۰ متر مربع، بازیر بنای یکهزار و ۶۰۰ متر مربع احداث شد.
حال در ادامه‌ی رسالت ذاتی دولت سیزدهم مبنی بر حل بحران مسکن و مشارکت همیشگی و درخشان بانک مسکن در تحقق این مهم، این بانک تحت مدیریت سیدعباس حسینی، برگ زرین دیگری به کارنامه خود در همکاری با شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد و ۱۰۰ واحد از پروژه‌های افتتاح شده شهر جدید اندیشه، به همت شرکت سرمایه گذاری مسکن با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه ساخته و افتتاح شده و ۱۰۰۰ واحد دیگر هم تا بهمن ماه افتتاح خواهد شد.
دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در حاشیه افتتاح این پروژه با بیان این مطلب که در حال حاضر دغدغه اصلی دولت و مسوولان رفع مشکل مسکن اقشار مختلف جامعه است گفت: بانک مسکن با حمایت دولت و همراهی بخش خصوصی با همه توان اجرایی و عملیاتی برای رفع این دغدغه می کوشد.
وی افزود: انچه امروز در شهر جدید اندیشه حاصل شده است، نتیجه تلاش شبانه روزی با حمیت و جدیت دولت و بانک برای تامین نیاز مردم است.
مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر این مسئله که تامین مسکن خوب برای مردم، تنها با هم افزایی و همراهی تمامی بخش های اقتصادی و اجرایی ممکن خواهد شد، گفت : انچه مسلم است بانک مسکن امروز با همه ی توان دغدغه مند است تا به وظیفه خود نسبت به مردم و دستور مقام معظم رهبری عمل کند. ما در بانک مسکن با عزم ملی برای تحقق این هدف ملی می کوشیم و از همه بخش های سیاست گذار و اجرایی کشور می خواهیم در این نهضت ملی همراه شوند.

  • نویسنده : ارسالی از سرویس اقتصادی