تحقق ۱۱۷ درصدی درآمد یکساله بیمه رازی تنها طی ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰
تحقق ۱۱۷ درصدی درآمد یکساله بیمه رازی تنها طی ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰

      بیمه رازی به دلیل قرادادهای مناسبی که در ماه های اخیر منعقد کرده و همچنین افزایش سرمایه وکسب مجوزهای لازم برای فعالیت حرفه ای، توانست سال جاری را با یک روند روبه صعودی قابل توجهی به کار خود ادامه دهد. با بررسی صورتهای مالی سه ماهه اول، دوم و سوم امسال مشخص […]

 

 

 

بیمه رازی به دلیل قرادادهای مناسبی که در ماه های اخیر منعقد کرده و همچنین افزایش سرمایه وکسب مجوزهای لازم برای فعالیت حرفه ای، توانست سال جاری را با یک روند روبه صعودی قابل توجهی به کار خود ادامه دهد.
با بررسی صورتهای مالی سه ماهه اول، دوم و سوم امسال مشخص می شود که در رشد حق بیمه تولیدی و درآمد حاصله از صدور به طور مداوم حدود ۶۰ درصد بوده‌است.

عبور پرقدرت از اعداد سال قبل
نکته جالب توجه دیگر اینکه، بیمه رازی در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ نه تنها توانست از درآمد یک‌ساله سال ۱۳۹۹ پیشی بگیرد بلکه توانست ۱۱۷ درصد درآمد سال گذشته را تنها طی نه ماه محقق کند.
در این دوره ۹ ماهه مورد مورد بررسی شرکت بیمه رازی، با ثبت درآمد حق بیمه ناخالص ۱۳ هزار میلیارد ریالی نسبت به سال گذشته با رقم هشت هزار و ۲۷۸ میلیارد ریالی قریب به ۶۰ درصد رشد را تجربه کرده است.
یادآوری این نکته نیز ضروری است که این شرکت در شش ماهه ابتدای امسال نیز به همین منوال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشد داشته است یعنی این روند صعودی شرکت در سال جاری تداوم داشته است چرا که نسبت به شش ماهه نخست سال گشته درامد شرکت ۶۰ درصد رشد داشته است و از رقم چهار هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال به هفت هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال رسیده‌است.
حق بیمه خالص این دوره نیز ۹ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.
درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه ای ۲۷۶ میلیارد ریال، سایر درآمدهای بیمه ای ۶۰۸ میلیارد ریال و خسارت پرداختی در این دوره هفت هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال بوده‌است.
با توجه به رشد درآمدی ۶۰ درصدی ، خسارت شرکت تنها ۱۶ درصد رشد داشته که به همین دلیل این وضعیت گویای مدیریت ریسک شرکت بیمه رازی است.

نسبت های مالی شرکت
این شرکت در سال جاری نسبت های مالی خوبی را ارائه کرد. نسبت حقوق مالکانه به دارایی شرکت حدود ۳۷ درصد، نسبت اهرمی شرکت ۱،۶۳ درصد و نسبت بدهی شرکت ۶۲ درصد بوده که نشان از بهبود شرایط مالی شرکت نسبت به دوره های قبل دارد.

بررسی وضعیت سوددهی شرکت
سود عملیاتی شرکت در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر مبلغ ۴۲۷ میلیارد ریال، سود خالص شرکت ۵۱۲ میلیارد ریال ، سود عملیاتی هر سهم ۲۳ ریال سود غیرعملیاتی هر سهم ۴ ریال و سود پایه هر سهم ۲۷ ریال تعیین شد.

سرمایه گذاری و دارایی شرکت
در این دوره دارایی شرکت با رشد ۱۴ درصدی ه رقم ۴۴ هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال رسیده است. سرمایه گذاری شرکت ۱۶ هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال، تسهیلات پرداختی ۸۱۲ میلیارد ریال دارایی ثابت شرکت پنج هزارو ۹۶۵ میلیاردریال بوده است.