تسلیت رهبر معظم انقلاب برای رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی
تسلیت رهبر معظم انقلاب برای رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی

    رهبر انقلاب در پی رحلت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی،‌ پیامی صادر کردند. متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با تاسف خبر درگذشت فقیه عالی‌مقام و مرجع بصیر، حضرت آیئ الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله علیه […]

 

 

رهبر انقلاب در پی رحلت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی،‌ پیامی صادر کردند.
متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تاسف خبر درگذشت فقیه عالی‌مقام و مرجع بصیر، حضرت آیئ الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله علیه را دریافت کردم. ایشان از استوانه‌های حوزه‌ علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی و پر سابقه‌ترین عالم دینی در آن حوزه‌ی مبارک بودند. در دوران مرحوم آیئ الله بروجردی در شمار برترین تلامذه‌ی آن استاد بزرگ، در زمان مرحوم آیئ الله سید محمدرضا گلپایگانی همراه و مشاور علمی و عملی ایشان و در دوران انقلاب، امین و مورد اعتماد حضرت امام خمینی رحمئ الله علیهم به شمار می رفتند. سالها در شورای نگهبان رکن اصلی آن شورا محسوب می‌شدند و پس از آن هم همواره درباره‌ مسائل انقلاب و کشور، دلسوزانه و مسئولانه ورود می‏کردند و بارها اینجانب را از نظرات و مشورت‏های خود مطلع و بهره‌مند می‏ساختند. قریحه‌ شعری، حافظه‌ تاریخی، پرداختن به مسائل اجتماعی از دیگر ابعاد شخصیت این عالم کهنسال و بزرگوار بود. رحلت ایشان برای جامعه‌ علمیِ دینیِ کشور مایه‌ی تأسف است. اینجانب به خاندان مکرّم و فرزندان گرامی ایشان و نیز به مراجع معظم و علمای اعلام حوزه علمیه و مقلدان و ارادتمندان ایشان به‌ویژه در قم و گلپایگان تسلیت عرض می‏کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‏نمایم.

 

مذاکرات در حال‌ ورود به مرحله آخر است

یک‌ مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در یک‌ کنفرانس خبری مواضع واشنگتن را درباره روند مذاکرات وین تشریح کرد. به خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری درباره مذاکرات وین گفت، مذاکرات غیر مستقیم میان آمریکا و ایران در حال رسیدن به «مرحله آخر» است و تمامی طرفین باید در این زمینه، تصمیمات سخت سیاسی اتخاذ کنند. این مقام وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت، مذاکرات اخیر در وین «یکی از سخت‌ترین مذاکراتی بوده‌اند که تا به امروز درباره بازگشت به برجام [توافق هسته‌ای] داشته‌ایم.» او که به شرط فاش نشدن نامش با خبرنگاران صحبت می کرد، ادامه داد: ما در امر کاهش موارد اختلاف به اولویت‌های مهم در تمامی طرفین موفق عمل کرده‌ایم. به همین دلیل است که الان موقع اتخاذ تصمیمات سیاسی است. به گفته این مقام آمریکایی، واشنگتن پیش از این گفته است حاضر است در زمینه لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام چه کاری انجام دهد و توپ بیشتر در زمین ایران است. حالا وقت آن رسیده ایران ببیند که آیا آماده اتخاذ تصمیم‌های لازم برای بازگشتی دوجانبه به برجام است یا نه‌. به گفته این مقام وزارت امور خارجه آمریکا، «ما در مرحله‌ آخری قرار داریم. با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، تنها چند هفته تا رسیدن به یک توافق فرصت داریم.»

 

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا
و رژیم صهیونیستی درباره ایران

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه این کشور با وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی درباره موضوعات مختلی از جمله ایران خبر داد. وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگوی آنتونی‌ بلینکن وزیر امور خارجه این کشور با یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونستی خبر داد و نوشت: وزیر امور خارجه بلینکن امروز با یائیر لاپید گفت‌وگو کرد. آن دو درباره روابط‌ قوی‌ آمریکا – اسراییل گفت‌وگو کرده و چالش‌ها، از جمله خطرات حملات بیشتر روسیه علیه اوکراین، همچنین تهدیدهای ناشی از ایران را با یکدیگر مطرح کردند. در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه بلینکن، تعهد راسخ دولت نسبت به‌ امنیت اسراییل را تکرار کرد. آن‌ها همچنین راجع به مسائل اسراییل – فلسطین گفت‌وگو کردند.

 

از کانال‌های موجود برای نزدیک کردن رویکردهای ایران-آمریکا استفاده می‌کنیم

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که امیر این کشور و رئیس جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات هسته ای ایران رایزنی کردند.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت: شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر در دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درخصوص مسائل مختلفی از جمله مذاکرات هسته ایران رایزنی کرد.
وی تاکید کرد: ما از کانال های موجود با واشنگتن و تهران برای نزدیک کردن رویکردها استفاده می کنیم.
وزیر خارجه قطر همچنین گفت: رسیدن به توافق هسته ای با ایران برای ما مهم است زیرا این امر منجر به ثبات در منطقه خواهد بود. محمد بن عبدالرحمن در بخش دیگری از گفت وگوی خود خاطرنشان کرد که دوحه تلاش می کند که تهران را به اتخاذ اقدامات مثبت در خصوص کشورهای منطقه تشویق کند.

«حمید نوری» به کرونا مبتلا شد

حمید نوری به بیماری کرونا مبتلا شده و بر همین اساس ادامه جلسات دادگاه او به تعویق افتاده است.
حمید نوری تبعه کشور ایران که حدود ۲ سال است در یک سلول انفرادی در کشور سوئد به سر می‌برد اخیرا به بیماری کرونا مبتلا شده و بر همین اساس ادامه جلسات دادگاه او به تعویق افتاده است.
حمید نوری کارمند بازنشسته قوه قضائیه حدود دو سال پیش هنگام ورود به شهر استکهلم برای رسیدگی به مشکل خانوادگی دختر خوانده‌اش، در فرودگاه توسط پلیس سوئد بازداشت و تمام ۲۶ ماه گذشته را در سلول انفرادی به سر برده است.
اتهام حمید نوری بر اساس ادعاهای واهی تعدادی از اعضای منافقین این است که در مقطعی از زمان زندانبان آن‌ها بوده و این در حالی است که نوری از سال ۱۳۷۰ خود را از قوه قضائیه بازنشست کرده است.