تفاهمنامه انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران سراسری رسمی بیمه و شرکت کاربلد درخصوص هوشمند سازی کسب وکار کارگزاران بیمه برای مدت سه سال دیگر تمدید شد. انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران سراسری رسمی بیمه در جهت عمل به رسالت صنفی خود که همانا حمایت از اعضای خود در حوزه های مختلف است، پس از انجام […]
تفاهمنامه انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران سراسری رسمی بیمه و شرکت کاربلد درخصوص هوشمند سازی کسب وکار کارگزاران بیمه برای مدت سه سال دیگر تمدید شد.
انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران سراسری رسمی بیمه در جهت عمل به رسالت صنفی خود که همانا حمایت از اعضای خود در حوزه های مختلف است، پس از انجام بررسی های متعدد فنی شرکتهای نرم افزاری فعال در حوزه ارائه زیرساخت های نرم افزاری فروش آنلاین بیمه، تفاهمنامه همکاری خود با شرکت کاربلد را برای سه سال دیگر تمدید کرد.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران سراسری بیمه کشور اظهار کرد: صنعت بیمه کشور در ابتدای مسیر تحول دیجیتال است و برای اینکه به اهداف عالیه صنعت بیمه در حوزه تحول دیجیتال برسیم نیاز به کار و تلاش بیشتر داریم. دیجیتال کردن صنعت بیمه صرفا به معنای آنلاین کردن فرم پیشنهاد نیست. ورود تکنولوژی های نرم افزاری به حوزه کنترل ضریب خسارت، کاهش تقلب در حوزه خسارت و سایر موارد کمک کننده به پیشبرد اهداف صنعت بیمه نیز باید بعنوان تحول دیجیتال شناسایی بشوند و هرچقدر استفاده از تکنولوژهای نوین افزایش پیدا بکند و دخالت انسان در فرآیندها کمتر بشود، تبعیض و تخلف کمتر خواهد شد آن موقع است که می توانیم بگوییم تحول دیجیتال به معنای واقعی اتفاق افتاده است.
افشین ایرجی گفت: فروش دیجیتال و توسعه بازاریابی به روشهای نوین می تواند بعنوان یک ابزار در خدمت کارگزاران بیمه باشد. همانطور که زمانی تلفن همراه ، فکس و سایر تکنولوژیها به دفاتر تک تک کارگزاران بیمه وارد شد استفاده از بستر اینترنت برای بازاریابی و فروش آنلاین هم می تواند ابزاری کارآمد برای توسعه کسب وکارها باشد . در حال حاضر سایت ها، اپلیکیشن های موبایلی تحت وب و سامانه های فروش آنلاین بیمه یکی از ابزارهای اساسی برای توسعه کسب وکار کارگزاران به شمار می رود. البته داشتن یک وبسایت فروش آنلاین بیمه شاید به تنهایی نتواند باعث توسعه کسب وکار آنلاین کارگزاران بشود چرا که برای موفقیت در هر حوزه ای چندین پیش نیاز و فعالیت جانبی هم لازم است که حتما باید به آنها توجه ویژه داشت.
وی افزود: در انجمن صنفی کارگزاران بیمه کمیته ای تحت عنوان کمیته فناوری ایجاد شده است یکی از وظایف این کمیته شناسایی و بررسی شرکتهای نرم افزاری فعال در حوزه اینشورتک است . در واقع این کمیته با شناختی که از صنعت بیمه و دغدغه های کارگزاران در حوزه مسائل فنی و استفاده از تکنولوژیهای نرم افزاری دارد اقدام به بررسی شرکتهای فعال در زمینه پلتفرمهای فروش آنلاین می نماید. خروجی بررسی ها و مطالعات این کمیته در اختیار اعضای هیات مدیره انجمن قرار میگیرد تا تصمیم گیریهای لازم در خصوص انتخاب شرکت نرم افزاری مورد تایید جهت عقد تفاهمنامه همکاری و معرفی به جامعه کارگزاران صورت پذیرد.در این میان جهت تسهیل در فرآیند شناسایی و انتخاب پلتفرم نرم افزاری مناسب برای ایجاد بستر فروش آنلاین بیمه چندین شرکت نرم افزاری و پلتفرم های آنها مورد بررسی فنی قرار گرفت که در نهایت با بررسی صورت گرفته تصمیم هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران رسمی بیمه بر آن شد که تفاهمنامه خود را که در سال گذشته با شرکت کاربلد به امضاء رسانده بود مجددا و برای یک دوره سه ساله تمدید نماید.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران سراسری بیمه کشور گفت: شاید عمده کارگزاران ما اطلاعات کافی در زمینه مسائل it نداشته باشند و ممکن است نیاز به مشورت دوستان ما در کمیته فناوری انجمن داشته باشند به همین خاطر کمیته فنی ما با درک کامل از حساسیت موضوع به بررسی امکانات و قابلیت ها، تکنولوژی نرم افزاری بکار رفته در پلتفرم ، میزان انطباق پذیری با قوانین صنعت بیمه، داشتن تاییدیه های فنی از مراجع ذیصلاح، میزان توسعه پذیری سیستم با نیاز های آتی کارگزاران، پشتیبانی ، تعداد پرسنل فنی ، میزان رضایت مشتریان فعلی و … را بعنوان پارامترهای موثر در بررسی های خود بیان نموده است.
افشین ایرجی افزود: بعد از دریافت گزارش نهایی کمیته فناوری اطلاعات در مورد بررسی پلتفرم های موجود چند تن از اعضای هیات مدیره بازدیدی از محل شرکت کاربلد بعمل آوردند، گزارشی که دوستان از این بازدید ارائه دادند گزارش بسیار مثبتی بود. در این بازدید دموی کامل امکانات و بخش های فنی پروژه کاربلد ارائه گردید و همچنین اعضای هیات مدیره ضمن بازدید با بخش های مختلف شرکت کاربلد آشنا شدند. در مورد شرکتهای نرم افزاری بیمه یکی از مهمترین موارد پشتیبانی فنی است چرا که اغلب کارگزاران تسلط لازم در زمینه بهره برداری و استفاده بهینه از این نرم افزارها و اپلیکیشن ها را ندارند. خوشبختانه تیم پشتیبانی کاربلد مورد تایید کمیته فناوری اطلاعات انجمن قرار گرفت. بعد از مشخص شدن گزینه نهایی سعی شد با انجام رایزنی های متعدد، تخفیفات و تسهیلات مناسبی در قالب تفاهمنامه فی مابین برای اعضای انجمن در نظر گرفته شود تا کارگزاران بتوانند یک سامانه فروش آنلاین با مزیت های رقابتی قابل قبول و با قیمت نسبتا مناسب برای توسعه کسب وکار خودشان فراهم نمایند.