تمهیدات پیشگیرانه برای مواجهه با طوفان حاره‌ای  و کاهش خسارات احتمالی
تمهیدات پیشگیرانه برای مواجهه با طوفان حاره‌ای  و کاهش خسارات احتمالی

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش آمادگی و تشدید تمهیدات پیشگیرانه این اداره کل برای مواجهه با طوفان حاره‌ای و کاهش خسارات ناشی از طوفان پیش‌بینی شده در دریای عمان و سواحل مکران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و […]

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش آمادگی و تشدید تمهیدات پیشگیرانه این اداره کل برای مواجهه با طوفان حاره‌ای و کاهش خسارات ناشی از طوفان پیش‌بینی شده در دریای عمان و سواحل مکران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در پی هشدارهای قرمز هواشناسی و پیش‌بینی وقوع طوفان حاره‌ای در دریای عمان و سواحل مکران، نسبت به تشدید تدابیر پیشگیرانه و افزایش آمادگی بندر در مواجهه با وقوع طوفان سهمگین و کاهش خسارات احتمالی بر تجهیزات دریایی، بندری و سازه‌های مربوطه و کاهش ریسک کلیه فعالیت‌های دریایی و بندری اقدام گردید.
وی افزود: در همین راستا، به محض دریافت هشدار جوی، اخطارهای لازم به تمام خطوط کشتیرانی، نمایندگان کشتی، تعاونی‌های لنج داران و صیادی، و کلیه ارگان‌های دریایی از طرق متعدد داده شد.
آقایی همچنین اقدامات دریایی را بدین شرح عنوان کرد: اطلاع رساني به دهيارها، شوراها و هميارهاي سواحل استان، هر ٢ ساعت در كانال ۶۹ و ۱۶VHF دريايي و ناوتکس بندرعباس به سه زبان و گویش (فارسی، انگلیسی و بلوچی)، توصیه‌های لازم به فرماندهان کشتی‌های مستقر در اسکله در خصوص نحوه چیدمان طناب‌های مهار، بررسی کامل طناب‌های مهار کشتی در زمان پهلودهی کشتی‌ها برای اطمینان از چیدمان و کیفیت طناب‌ها، اعلام آماده باش به راهنمایان و به گوش بودن ۲۴ ساعته بر روی بیسیم‌ها، ایمن سازی واحدهای دریایی و یدک کش‌ها به منظور جلوگیری از بروز مشکل و اختلال برای یک یدک کش در جداسازی و عملیات دیگر شناورها در هنگام اضطرار، جانمایی مناسب بارج‌ها و شناورهای لایروب و شرکت‌ها در پناهگاه مناسب، جانمایی مناسب لنگرگاه شناوران کوچک مستقر در لنگرگاه داخلی در پناهگاه مناسب، جانمایی مناسب شناوران مستقر در لنگرگاه خارجی و جانمایی شناوران سنتی مستقر در بندر شهید کلانتری، آمادگی کامل شرکت تحت مدیریت برای پشتیبانی‌های لازم و جابجایی سریع راهنمایان و ملوانان در شرایط اضطراری، تمهیدات لازم برای ارتباط مخابراتی مطمئن بین مرکز کنترل ترافیک و تجهیزات رادیویی مرکز کنترل ترافیک و MRCC، راهنمایان و شناورها در شرایط اضطرار، آمادگی تیم‌های نجات و واکنش سریع دریایی، تخلیه اجسام مخاطره آمیز از محوطهها، آماده باش حداکثری نیروهای یگان حفاظت، تیم های HSE و مدیریت بحران، آتش نشانی خبر داد.
به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، در همین راستا و همزمان با حضور مدیر کل فاوای سازمان بنادر در بندر چابهار، طی نشستی مشترک با مدیر کل بندر چابهار موضوعات مرتبط با حوزه  IT مورد بررسی قرار گرفت و آخرین تصمیمات درخصوص مواجهه با طوفان حاره‌ای گلاب (شاهین) در راستای ایمنی از تجهیزات، زیر ساخت‌ها و تاسیسات حوزه IT مطابق با استانداردهای امنیت اطلاعات و سایر دستور العمل‌های مربوطه اتخاذ گردید.

پايان عمليات پروازهاي اربعين حسيني؛
جابه جايي ۱۳۷هزار و ۶۸۲ زائر
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، در بازه زماني ۲۸ شهريورماه تا پايان روز ۱۰ مهرماه جاري در مجموع ۱۳۷هزار و ۶۸۲ زائر اربعين حسيني با انجام ۱۱۳۰ سورتي پرواز جا به جا شدند كه از اين تعداد ۸۶۲۱۳  نفر اعزام و ۵۱۴۶۹ نفر به كشور بازگشتند.
براساس اين گزارش، در عمليات پروازهاي اربعين ۱۵ شركت هواپيمايي داخلي و خارجي از ۱۵ فرودگاه كشور به مقاصد نجف و بغداد مشاركت داشتند كه فرودگاههاي امام خميني (ره)، مشهد، تبريز، اصفهان و شيراز به ترتيب پرترافيك ترين فرودگاه هاي كشور به شمار رفته اند.
همچنين، سهم شركت هاي هواپيمايي داخلي در انتقال زائران ۸۵ درصد بوده است.
گفتني است؛ اعزام نمايندگان سازمان هواپيمايي كشوري و بازرسان وزارت راه و شهرسازي به فرودگاه نجف، گروه هاي نظارتي به دفاتر خدمات مسافرت هوايي، دريافت و رسيدگي به شكايات مردمي و همچنين هماهنگي با ايرلاين هاي داخلي براي برقراري پروازهاي فوق العاده و رايزني هاي موثر براي حل مشكلات زائران در نجف از جمله اقدامات هماهنگ صورت گرفته توسط اين سازمان و وزارت راه و شهرسازي در اين ايام بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران خبر داد؛
رشد پروازهای مسافری در فرودگاه ساری
با روند کاهشی شیوع کرونا در مازندران میل و اقبال شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پرواز در فرودگاه‌های مازندران شتاب گرفته است
استقبال شرکت های هواپیمایی برای برقراری خطوط پروازی در مازندران سبب شده تا شمار پرواز در فرودگاه های استان روند افزایش گیرد و هر ماه بر شمار سورتی های پروازی افزوده می شود.
طی ۲۰ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا و عدم استقبال مسافران، برخی مسیرهای پروازی از مازندران به مناطق مختلف کشور غیرفعال شده بود و ایرلاین ها تمایلی برای فرود در فرودگاه های استان نداشتند.
این وضعیت درحالی است که با عادی شدن شرایط، ایرلاین ها در حال بازگشت و برقراری خطوط پروازی در استان مازندران هستند.
سعداله وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش شمار پرواز در فرودگاه های استان از جمله ساری گفت: در حال حاضر هفتگی ۱۷۸ سورتی پرواز در فرودگاه بین المللی شهدای ساری برگزار می شود.
وی با اشاره به میل و اقبال ایرلاین ها برای برقراری سورتی های پروازی در فرودگاه های استان گفت: در حال حاضر ایرلاین‌های وارش، ایران ایر، آتا، ساها، آسمان،کیش ایر و غیره در استان خدمات پروازی ارائه می‌دهند.
وطنخواه یادآور شد: هم اکنون هر هفته به مقصد شهرهای مشهد، تهران، بندرعباس، عسلویه، شیراز، اهواز،تبریز،اصفهان از فرودگاه ساری پرواز انجام می شود.
مدیرکل فرودگاه های مازندران اظهار داشت: طی نیمه اول امسال دو هزار و ۱۵۸ پرواز در فرودگاه استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۰ درصدی داشته است.