توافق برای مکانیزه کردن فرآیند ورود کالا از خشکی
توافق برای مکانیزه کردن فرآیند ورود کالا از خشکی

بارگیری نخستین محموله صادراتی مصالح ساختمانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهردر نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس کل گمرک کشورمان، بر تسریع در روند عملیات تخلیه و بارگیری و شفاف سازی فرایند ترخیص کالاها در بنادر تاکید شد. در این نشست مشترک علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و […]

بارگیری نخستین محموله صادراتی مصالح ساختمانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهردر نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رئیس کل گمرک کشورمان، بر تسریع در روند عملیات تخلیه و بارگیری و شفاف سازی فرایند ترخیص کالاها در بنادر تاکید شد.
در این نشست مشترک علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و علیرضا مقدسی رییس کل گمرک کشورمان، که به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد و معاونان و مدیران فناوری اطلاعات دو سازمان نیز حضور داشتند، مسائل و موضوعاتی همچون مشکل ترخیص و خروج کالاهای اساسی از بنادر، مشکل ماندگاری کالا در بنادر و مسائل مرتبط با تبادل اسناد و اطلاعات از طریق امضای تفاهم نامه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، دو سازمان موافقت کردند بر اساس یک برنامه مشخص نسبت به برگزاری جلسات مشترک دوره ای اقدام کنند و در بازدید از بنادر ، از نزدیک مشکلات موجود را بررسی و رفع کنند. در این نشست همچنین مقرر شد، ضمن نهایی سازی پیش نویس تفاهم نامه تبادل اطلاعات بین سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران، برنامه اجرایی آن نیز طی یک ماه آینده تهیه و در جلسه آتی مشترک، تایید شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دو سازمان همچنین موافقت کردند در اسرع وقت نسبت به مکانیزه کردن فرآیند ورود کالا از راه خشکی (صادرات و ترانزیت) اقدام کنند.