رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از توزیع بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ باطری قلب در شش ماه نخست سال جاری خبرداد و گفت: بیش از ۸ هزار باطری قلب نیز دپو شده است، بنابراین بیماران و خانوادههای آنها به هیچ عنوان نباید نگران باشند. مهدی یوسفی در آستانه روز […]
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از توزیع بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ باطری قلب در شش ماه نخست سال جاری خبرداد و گفت: بیش از ۸ هزار باطری قلب نیز دپو شده است، بنابراین بیماران و خانوادههای آنها به هیچ عنوان نباید نگران باشند.
مهدی یوسفی در آستانه روز جهانی قلب، درباره توزیع اقلام مصرفی حیاتی و استراتژیک بیمارستانها، افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی در راستای رسالت خود مبنی بر فراهم سازی زمینه معالجه همه بیماران در داخل کشور ملزومات حیاتی و مورد نیاز بیماران را که نبود آنها با خطر بروز عوارض جانی همراه و نیازمند مدیریت قیمت جهت اطمینان از مهیا بودن زمینه دسترسی آحاد بیماران به این اقلام ضروری است را تامین میکند.
وی با اشاره به اینکه ۱۱۵ هزار لوازم مصرفی بین مراکز دانشگاهی و بیمارستانهای دولتی توسط هیات امنا توزیع شده است، افزود: خوشبختانه و به لطف الهی نحوه مدیریت وزارت بهداشت به صورتی بوده است که برای تمامی بیماران نیازمند در سرتاسر کشورمان ملزومات مصرفی و باطری قلب تهیه شده است.
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: علیرغم تحریمهای ظالمانه دشمنان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ باطری قلب، ۱۸۸۸ دریچه قلب، ۱۲۰۰ عدد کاتتر بالن پمپ قلبی به بیمارانی که قلب آنها به نوعی دچار مشکل بود ارائه شد. همچنین بیش از ۸ هزار باطری قلب نیز دپو شده است.
یوسفی ادامه داد: سایر کالاهای مصرفی شامل دریچههای قلب بیولوژیک و مکانیکی، اکسیژناتورهای بزرگسال، اطفال و نوزاد، بالونهای قلبی، رینگ ترمیم دریچههای قلبی، فیلترهای شریانی و … است که بسیاری از آنها به مراکز دانشگاهی تحویل داده شده است.
احداث “مسیر ویژه اتوبوس” در مسیر تهران – کرج
معاون مطالعات و برنامهریزی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از انجام مطالعات امکان سنجی احداث مسیر ویژه اتوبوس کرج_تهران و بالعکس خبر داد.
محبوبه ذاکری سهی از انجام مطالعات امکانسنجی احداث مسیر ویژه اتوبوس بین کرج و تهران خبر داد و گفت: در صورت مثبت بودن نتایج مطالعه، این مسیر ویژه به شهروندان منطقه ۲۲ و ۵ هم سرویس حمل و نقل همگانی نسبتا سریع ارایه میدهد.
وی در تشریح این پروژه گفت: با توجه به این که روزانه تعداد زیادی سفر رفت و برگشتی بین تهران و کرج و شهرهای اطراف آن انجام میشود و عمده این سفرها با سواری شخصی صورت میگیرد که بار مضاعفی را به سیستم حمل و نقل تهران تحمیل میکنند، ایده احداث مسیر ویژه اتوبوسرانی بین تهران و کرج مطرح و مطالعات آن انجام شد که نتایج این مطالعه هنوز به تصویب نرسیده است.
ذاکری با بیان اینکه امکان احداث مسیر ویژه در یکی از محورهای مواصلاتی تهران که یا بزرگراه همت یا آزادراه و یا جاده مخصوص خواهد بود، وجود دارد، گفت: بر اساس ارزیابیهای انجام شده، اولویت با بزرگراه همت است که به شرط اجرای کامل و عملکرد مناسب این مسیر، شبکه معابر تهران تا حد قابل قبولی از بار تقاضای سواری شخصی شهرهای اطراف خلاص شده و نفس خواهد کشید.
تغییر شرایط معاینه فنی مسافربرهای اینترنتی
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت مسافربرهای اینترنتی توسط وزارت کشور خبر داد.
سیدنواب حسینی منش در توضیح شرایط جدید معاینه فنی ارائه دهنده گان خدمات هوشمند مسافر، گفت: از آنجائیکه این خودروها در گروه ناوگان پرتردد محسوب میشوند و پیمایش آنها در سطح شهر مشابه خودروهای تاکسی است، لذا در دستورالعمل جدید با هدف ارتقای ایمنی سرنشینان و حفظ کیفی شرایط عمومی، معاینه فنی این خودروها مطابق با وسایل نقلیه عمومی لحاظ شده است. براساس قانون مجلس شورای اسلامی در قانون هوای پاک مدت معافیت خودروهای عمومی نو از معاینه فنی یکسال و این خودروها پس از یکسال بسته به سن هر شش ماه و یا سه ماه یکبار بایستی برای معاینه فنی خودرو اقدام کنند. وی در ارتباط با سن فرسودگی این خودروها اظهار داشت: طبق قانون، خدمات عمومی مرتبط با خودرو نظیر بیمه شخص ثالث و معاینه فنی نبایستی به خودروهای فرسوده ارائه شود ولی با عنایت به شرایط موجود که از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و جایگزینی با خودروهای نو امکان پذیر نیست، فعلا پذیرش این خودروها در سامانه ملی معاینه فنی (سیمفا) متوقف نگردیده و این خودروها در صورت سلامت و داشتن شرایط لازم میتوانند معاینه فنی دریافت نمایند. مدیرعامل ستاد معاینه فنی در ادامه افزود: ضوابط فرسودگی برای این خودروهای پرتردد مطابق ضوابط خودروهای حمل ونقل عمومی تعیین شده است.