تولید قراردادی سیب توسط سازمان تعاون روستایی انجام می شود
تولید قراردادی سیب توسط سازمان تعاون روستایی انجام می شود

    وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای ساماندهی بازار سیب به خصوص در آذربایجان غربی سال آینده تولید قراردادی توسط تعاون روستایی را در دستورکار داریم. سیدجواد ساداتی نژاد اظهار کرد: دولت سیزدهم از شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرده برای کارهای اساسی فرصت زیادی نداشتیم تمام تلاش دولت برای ساماندهی بازار سیب برای سال […]

 

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای ساماندهی بازار سیب به خصوص در آذربایجان غربی سال آینده تولید قراردادی توسط تعاون روستایی را در دستورکار داریم.
سیدجواد ساداتی نژاد اظهار کرد: دولت سیزدهم از شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرده برای کارهای اساسی فرصت زیادی نداشتیم تمام تلاش دولت برای ساماندهی بازار سیب برای سال آینده خواهد بود.
وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد سال آینده بازار محصولات کشاورزی به خصوص سیب را ساماندهی کنیم، افزود: از همین الان برنامه ریزی می‌کنیم در بحث سیب سال آینده این مشکلات را نداشته باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی تولید قراردادی توسط سازمان تعاون روستایی، خرید تضمینی به صورت اصولی و برنامه ریزی شده را از مهمترین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی محصول سیب استان در سال آینده عنوان کرد.
ساداتی نژاد با بیان اینکه امسال اولین بار ۴۲ هزار تن سیب صنعتی توسط سازمان تعاون روستایی از باغداران استان خریداری کرد، گفت: همه مطالبات ۶۴ میلیارد تومان ناشی از خرید تضمینی پرداخت شده که کار بزرگی بود سال آینده به نظم بیشتری این اقدام صورت می‌گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی از صدور ۵۰۰ هزار تن سیب از ۸۰۰ هزار تن سیب ذخیره سازی شده در سردخانه‌های استان خبر داد و اضافه کرد: با تسهیل مسیرهای صادراتی و شناسایی بازارهای جدید تلاش برای تسریع در روند صادرات ۲۸۰ هزار تن سیب باقی مانده در حال انجام است. وی از ایجاد پایانه صادرات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: آذربایجان غربی دروازه ورد ایران به بازارهای جهانی است و از استان‌های مهم در بخش کشاورزی به شمار می‌رود ایجاد پایانه کشاورزی در این استان ضروری است. ساداتی همچنین با اشاره به مشکل برند سازی در زمینه تولید عسل در آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی ۲۴ درصد عسل کشور را تأمین می‌کند ولی از برند مشخصی برخوردار نیست سازمان تعاون روستایی برنامه جدی در این زمینه را در دستور کار خود دارد.
وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکل سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی استان به خصوص سیب نیز گفت: در سفر آتی رئیس جمهوری به آذربایجان غربی برنامه‌های مفصلی برای بخش کشاورزی داریم اما با اعطای تسهیلات و دعوت از سرمایه گذاران تلاش می‌کنیم بخش سورتینگ و بسته بندی در استان را سامان ببخشیم. وی در خصوص تأمین میوه شب عید در کشور نیز گفت: برای تأمین و تنظیم بازار میوه شب عید برنامه ریزی های لازم صورت گرفته مشکل خاصی نداریم و تلاش داریم با خریداری و توزیع میوه‌های با کیفیت آرامش خوبی در بازار میوه شب عید داشته باشیم.

 

برنامه جامع کنترل قاچاق کالا از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ آغاز می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ برنامه جامع کنترل قاچاق با حوزه لوازم یدکی خودرو آغاز می‌شود.
سید رضا فاطمی امین در نوزدهمین جشنواره «تولید ملی- افتخار ملی» افزود: از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ برنامه جامع کنترل قاچاق با حوزه لوازم یدکی خودرو آغاز می‌شود، قطعات تقلبی را با این پروژه شناسایی می‌کنیم و پانزدهم هرماه یک گروه جدید به این کالاها اضافه می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه پروژه درج قیمت تولیدکننده نیز در دستور کار است، تصریح کرد: این پروژه برای شفافیت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی بوده است، ۳۳۰۰ قلم کالا مشمول این پروژه شده است که از شنبه همین هفته مرحله چهارم طرح آغاز شد و سه هزار قلم کالای دیگر به آن اضافه شده است.
فاطمی امین با بیان اینکه این ابزار در کنترل بازار به ما کمک می کند، گفت: شفافیت از مهمترین نتایج این طرح است و واحدهای تولیدی نیز استقبال خوبی از آن به عمل آوردند.
وی با بیان اینکه شفافیت جریان کالا در ۱۶ رشته فعالیت به صورت کامل اجرایی شده است، گفت: این شفافیت مبتنی بر ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت است و از مهمترین ابزار برای کنترل قاچاق می باشد.
وزیر صمت خاطرنشان‌کرد: اگر به دنبال ارزیابی ثروت یک کشور باشیم، مولفه های این ثروت را باید بشناسیم که کسب و کارها از مهمترین مولفه‌ها هستند.
وی با بیان اینکه به کسب و کارها باید به چشم دارایی نگاه کرد و آنها را رشد و تعالی داد، تصریح کرد: در ساختار جدید وزارت صمت علاوه بر ایجاد دفاتر موضوعی جدید، در هر دفتر یک گروه تحت عنوان سرمایه انسانی و کسب و کار ها ایجاد شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در ۳۰ دفتر تخصصی زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۰ گروه برای ارتقا سرمایه انسانی و کسب و کارها در نظر گرفته شده است که کسب و کارها را رشد و تعالی می‌دهد.
فاطمی امین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رتبه بندی واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری را سال آینده اجرا خواهیم کرد، اضافه کرد: بر این مبنا امتیازاتی را به بنگاه‌ها خواهیم داد و مناسبات و رفتارهای ما با بنگاه ها بر مبنای همین رتبه بندی خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از کارهای سال آینده را رده بندی رشته فعالیت ها عنوان کرد و گفت: میزان ثبات، توازن و تعالی رشته فعالیت ها دسته بندی و ارزیابی می شود. در این نوع نگاه، علاوه بر توجه به صنعت به عنوان بنگاه به رشته فعالیت ها نیز توجه خواهیم کرد.
وزیر صمت در این خصوص اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا رشته فعالیت ها به لحاظ تناسب هزینه، درآمد، پیش بینی پذیری و دیگر موضوعات متوازن شوند و در گام بعدی به سمت تعالی بروند.
فاطمی امین با بیان اینکه می خواهیم که تا آخر سال آینده حداقل توازن را در اکثر رشته‌ فعالیت‌ها برقرار نماییم، ادامه داد: اکنون نیز در حوزه فولاد به ثبات رسیدیم و در مسیر تعالی هستیم، به عنوان نمونه کسی که می خواهد ورق فولادی تهیه نماید از سه ماه قبل می‌تواند سفارش خود را در بورس کالا ثبت کند و مطمئن باشد تا اردیبهشت ماه ورق خواهد داشت.