عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از مولفههای مهم در پیشرفت کشورهای توسعه یافته، صنعت بستهبندی است. بسته بندی زیبا، اغوا کننده و جذاب، کیفیت را تحت الشعاع قرار میدهد، به گونهای که بستهبندی را «فروشنده خاموش» مینامند. محمدحسین ایمانی خوشخو با بیان اینکه جایزه ملی طراحی به […]
عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از مولفههای مهم در پیشرفت کشورهای توسعه یافته، صنعت بستهبندی است. بسته بندی زیبا، اغوا کننده و جذاب، کیفیت را تحت الشعاع قرار میدهد، به گونهای که بستهبندی را «فروشنده خاموش» مینامند. محمدحسین ایمانی خوشخو با بیان اینکه جایزه ملی طراحی به عنوان یک روش برگزیده و تجربه شده در تمام دنیا شناخته شده و به عنوان بهترین راه برای رسیدن و شناسایی ایدههای نوآورانه و راهحلهای نو و با هدف قدردانی از تلاشهای طراحان خبره و دارای فکر نو مورد استقبال طراحان و صنعتگران قرار میگیرد، ادامه داد: آشنا نبودن و گاه بیرغبتی صنعتگران و تولید کنندگان صنایع دستی و محصولات فرهنگی نسبت به اهمیت، ضرورت و ارزش آفرینی بسته بندی، کمبود دستگاههای صنعتی پیشرفته و ضعف تکنولوژی به روز، عدم رعایت استانداردهای لازم در طراحی و تولید بسته بندی محصولات فرهنگی و… از جمله ضعف های کشور ما در این حوزه است. عضو هیئت علمی و رییس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزاری این رویدادها و ارزیابی بستهبندی صنایع فرهنگی را قدم سازندهای در جهت نیل به اهداف برشمرد و تاکید کرد: با این اقدام میتوان رقابتی سالم و حقیقی را برای محصولات ازجهت اکرام مشتری و احقاق حقوق آنها رقم زد. بسیار پیش آمده که محصولی با وجود کیفیت پایینتر به دلایل متعدد مانند تبلیغات از توجه بیشتری در بازار برخوردار میشود و محصولی با کیفیت بالا تنها به دلیل عدم برنامهریزی و ضعف در معرفی در دست مصرف کنندگان قرار نمیگیرد و در نهایت این ظلم به مشتری و در دید کلی به ضرر تولید ملی خواهد بود. او ادامه داد: با برگزاری سالیانه این جایزه ملی، ارزیابی درستی از بستهبندی محصولات فرهنگی انجام میشود و باعث رونق تولید در حوزه بسته بندی و نیز رقابت سالم و عملی بین محصولات میشود که این اتفاق میتواند در آیندهای نزدیک باعث اعتماد مصرفکنندگان داخلی به محصولات تولیدی توسط تولید گنندگان ایرانی شود و رونق و بالندگی را برای تولید ملی به ارمغان آورد.