جدایی دروازه‌بان فولاد خوزستان بعد از ۵ سال
جدایی دروازه‌بان فولاد خوزستان بعد از ۵ سال

دروازه‌بان تیم فولاد خوزستان از این تیم به طور رسمی جدا شد. احسان مرادیان که چند سالی است در تیم فولاد خوزستان توپ می‌زند، در ابتدای لیگ بیست و یکم قراردادش را یک فصل دیگر به قرمزپوشان اهوازی تمدید کرد و در فصل گذشته پیراهن این تیم را پوشید. مرادیان که در طول فصل عملکرد […]

دروازه‌بان تیم فولاد خوزستان از این تیم به طور رسمی جدا شد.

احسان مرادیان که چند سالی است در تیم فولاد خوزستان توپ می‌زند، در ابتدای لیگ بیست و یکم قراردادش را یک فصل دیگر به قرمزپوشان اهوازی تمدید کرد و در فصل گذشته پیراهن این تیم را پوشید.

مرادیان که در طول فصل عملکرد نسبتا خوبی در ترکیب فولاد داشت حالا قراردادش با این تیم تمام شده و قصد ادامه همکاری با این تیم را ندارد.

این دروازه بان ۲۷ ساله سابقه ۵ فصل بازی در تیم فولاد را دارد، حالا باید فوتبالش را در تیم دیگری دنبال کند. او مذاکراتی را با برخی تیم های لیگ برتری ادامه می‌دهد تا در آینده ای نزدیک تیم جدید خود را انتخاب و معرفی کند.

هافبک بازیساز زیر ذره‌بین قلعه‌نویی/ شرط حضور ریگی در گل‌گهر

 

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان به تقویت خط میانی این تیم توجه ویژه‌ای دارد.

باشگاه گل گهر سیرجان برای تقویت این در فصل جدید بررسی و مذاکره با گزینه‌های مختلف را آغاز کرده و در این بین ۳ هافبک در لیست امیر قلعه‌نویی قرار دارند.

در صورت جدایی علیرضا علیزاده که گفته می‌شود از تیم‌های فولاد و سپاهان پیشنهاد دارد، در پست هافبک دفاعی یک بازیکن جذب خواهد شد که مسعود ریگی برای این منظور مورد توجه سرمربی گل گهر قرار دارد.

همچنین آیاندا پاتوسی هافبک فولاد و یاسین سلمانی بازیکن جوان سپاهان (کاپیتان تیم ملی امید) نیز در رادار قلعه نویی هستند و باید دید مذاکرات گل گهر با این بازیکنان چه روندی را به خود می‌گیرد.

تمرینات تیم گل گهر سیرجان قرار است طبق برنامه ریزی صورت گرفته از دهم تیر آغاز شود و اریک بایناما بازیکن گابنی که حالا رزومه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، با شروع تمرینات فصل جدید به جمع شاگردان قلعه‌نویی اضافه خواهد شد.

هافبک سپاهان یکماهه لژیونر شد

میلاد جهانی با موافقت باشگاه سپاهان و به صورت قرضی براساس پیمان خواهرخواندگی امضا شده راهی پیونیک ارمنستان شد.

این انتقال براساس پیمان خواهرخواندگی دو باشگاه سپاهان و پونیک سرگرفته است و براساس آن قرار شده تا میلاد جهانی به مدت یکماه و برای حضور در مسابقات پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا برای نماینده ارمنستان به میدان برود.

پیونیک ارمنستان فصل گذشته با کسب ۷۵ امتیاز توانست به عنوان قهرمان لیگ ارمنستان جواز حضور در مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد و حالا با جذب میلاد جهانی و همینطور احمد الجبوری تلاش دارد که بتواند به  مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده برسد.

براین اساس در صورتی که پیونیک بتواند جواز حضور در مرحله گروهی را بگیرد، شاید حضور جهانی و احمد الجبوری از سه مسابقه مرحله پلی آف که طی یکماه برگزار خواهد شد تجاوز کند و آنها حتی فصل آینده را در ارمنستان بمانند.

جهانی ساعت ۵:۳۰ صبح روز شنبه (۲۱ خردادماه) عازم دوبی شد  و از آنجا به ارمنستان  رفت تا با شرکت در اردویی تقریبا یک ماهه آماده حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا شود. گفته می‌شود جبوری نیز در این سفر وینگر سپاهان را همراهی خواهد کرد.

عملکرد جهانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سبب شده تا مسئولان باشگاه پیونیک به دنبال جذب این بازیکن باشند. جهانی نیز در گفتگویی کوتاه با ورزش سه ساعاتی پیش از ترک ایران ابراز امیدواری کرد این تجربه اروپایی بتواند او را با شرایط بدنی و فنی مناسب‌تری آماده حضور در مسابقات لیگ برتر در دوره بیست و دوم کند.

مدافع برزیلی از چنگ استقلال می‌رود؟

یکی از دغدغه‌های مسئولان باشگاه استقلال حفظ رافائل سیلوا مدافع برزیلی این تیم است.

در شرایطی که مدیران باشگاه استقلال هنوز سرمربی جدید خود را انتخاب نکرده‌اند، هواداران نگرانی هایی بابت بازیکنانی دارند که قراردادشان به اتمام رسیده و وضعیت آن‌ها مشخص نیست.

یکی از بازیکنانی که قراردادش با استقلال تمام شده، رافائل سیلوا مدافع برزیلی آبی ها است. سیلوا در شرایطی در میانه راه به استقلال ملحق شد که آبی ها محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی دو مدافع باتجربه خود را به خاطر مسائل مربوط به سربازی از دست داده بودند.

حالا با وجود اینکه احتمالا بازگشت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به استقلال بالا است، اما موضوع تمدید قرارداد با رافائل سیلوا نیز یکی از دغدغه های هواداران محسوب می‌شود. استقلال در خط دفاعی خود عارف غلامی و محمد دانشگر را نیز داشت اما غلامی قراردادش تمام شده و بحث هایی درباره رفتنش به لیگ قطر وجود دارد.

با این وجود حفظ سیلوا یکی از اولویت های استقلال برای فصل جدید است اما موضوع مهم تر این است که نظر سرمربی آینده تیم درباره این بازیکن برزیلی چیست. درباره سیلوا گفته می‌شود که او پیشنهادهایی از یکی دو تیم از حاشیه خلیج فارس دارد و احتمال دارد استقلال را ترک کند.

از سوی دیگر تعلل مسئولان استقلال در انتخاب سرمربی و اخذ نظر او درباره سیلوا و سایر بازیکنان مساله‌ای است که شاید دردسرساز و باعث شود این مدافع برزیلی زودتر تصمیم خود را بگیرد و از جمع آبی ها رسما جدا شود.

سیلوا این روزها به کشورش سفر کرده و مشغول استراحت است و باید دید طی روزهای آینده این بازیکن باتجربه و توانمند چه سرنوشتی در استقلال پیدا خواهد کرد. آیا او بعد از رودی ژستد به دومین بازیکن خارجی جدا شده از استقلال تبدیل خواهد شد؟

ژاپن، استرالیا و کره به دنبال میزبانی جام ملت‌ها

روزنامه الاقتصادیة عربستان خبر داد که تاکنون سه کشور ژاپن، استرالیا و کره جنوبی برای میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ اعلام آمادگی کرده اند.

پس از کناره گیری کشور چین از میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳، اکنون بزرگترین ابهام درخصوص تعیین میزبان جدید این پیکارهاست. روزنامه الاقتصادیة عربستان گزارش داد که یک منبع رسمی در کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید کرده است که که ۳ کشور برای میزبانی این مسابقات ابراز تمایل کرده اند.

این روزنامه سعودی نوشت که ژاپن، کره جنوبی و استرالیا علاقه‌مند هستند تا میزبانی این تورنمنت را برعهده بگیرند. رقابت هایی که قرار است با حضور ۲۴ تیم و به عنوان بزرگترین مسابقات ملی در سطح قاره آسیا برگزار شود.

الاقتصادیة اضافه کرد: با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا پایان ماه ژوئن را به عنوان آخرین مهلت کشورها برای ارسال درخواست میزبانی، مطالعه پرونده های ارسالی و همچنین بازدیدهای بازرسی تعیین کرده است، در نتیجه تا بدین لحظه هیچ اقدام رسمی درخصوص تعیین کشور میزبان صورت نگرفته است.

قرار است ۱۷ اکتبر و طی برگزاری جلسه ای در کوالالامپور، نام کشور میزبان اعلام شود. استرالیا پیش از این جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ را میزبانی کرد. چند روز پیش نیز کشور کره جنوبی از چراغ سبز رئیس جمهور این کشور برای دریافت میزبانی خبر داد. کوزو تاشیما رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن نیز پیش تر برای دریافت میزبانی ابراز تمایل کرده بود.