حمل و نقل ریلی برای حومه اصفهان  پیش‌بینی شده است
حمل و نقل ریلی برای حومه اصفهان  پیش‌بینی شده است

شهردار اصفهان گفت: پیش‌بینی‌های خوبی برای حمل و نقل ریلی حومه اصفهان انجام شده که باعث تسهیل در دسترسی می‌شود. علی قاسم‌زاده در اولین اجلاس رؤسای شوراهای شهر و روستاهای شهرستان اصفهان اظهار داشت: کلانشهرها و مردم آن در آستانه یک دلزدگی هستند، هر چند برآوردها نشان می‌دهد که این اتفاق افتاده است. وی افزود: میل گریز […]

شهردار اصفهان گفت: پیش‌بینی‌های خوبی برای حمل و نقل ریلی حومه اصفهان انجام شده که باعث تسهیل در دسترسی می‌شود.
علی قاسم‌زاده در اولین اجلاس رؤسای شوراهای شهر و روستاهای شهرستان اصفهان اظهار داشت: کلانشهرها و مردم آن در آستانه یک دلزدگی هستند، هر چند برآوردها نشان می‌دهد که این اتفاق افتاده است.
وی افزود: میل گریز از کلانشهرها رواج یافته و تمایل برای مهاجرت معکوس در مردم ایجاد شده که فرصت طلایی برای روستاییان است که بتوانند توسعه خود را به همراه داشته باشند که البته می‌تواند نکات منفی نیز داشته باشد.
شهردار اصفهان ادامه داد: روستاهای ما شخصیت خود را گم نکنند، روستاها نباید شبیه شهرها شوند بلکه شهرها باید به سمت ساختار روستا حرکت کنند و کشف روایت یک روستا و ماهیت آن می‌تواند به این توسعه کمک کند و شهرها نیز باید به سمت این فرهنگ بروند.
روستا باید روستا بماند
وی ابراز داشت: هر کس باید خودش باشد و قیمت هر شخص به هویت آن است، هر گاه خواستیم شبیه شخص دیگری شویم اشتباه رخ داده و باید روستاهای ما روستا بمانند، البته این به معنای عدم ارائه خدمات نیست اما باید این امر با حفظ هویت باشد.
قاسم‌زاده تصریح کرد: هر کمکی از خدمات مشاوره‌ای از دست ما بر می‌آید آمادگی داریم که برداشت و فهمی را برای کشف قصه یک روستا کمک کنیم، در چارچوب قانون نیز برای خدمت گذاری آماده‌ایم زیرا جذاب شدن روستا به شهر نیز کمک می‌کند.
وی تاکید کرد: پیش‌بینی‌های خوبی برای حمل و نقل ریلی حومه انجام شده که باعث افزایش نشاط اجتماعی و تسهیل در دسترسی می‌شود که مطمئناً پیامدهای مثبتی دارد و استانداری و نمایندگان مجلس برای تأمین بودجه پیگیر آن هستند.
شهردار اصفهان افزود: از سوی دیگر باید توجه داشت که در حال حاضر حمل و نقل درون شهری اصفهان نیز دچار مشکل است و امکانات اصفهان برای شهرهای حومه کافی نیست، از این رو باید علاوه بر ظرفیت فعلی، تعداد اتوبوس‌ها افزایش یابد.

 

سرپرست انجمن زوران کشور:
مسابقات زوران غرب کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه – الهه فرهادی
سرپرست انجمن زوران کشور از برگزاری رقابت‌های زوران غرب کشور به میزبانی کرمانشاه تا پیش از پایان سال خبر داد.بهرام بهروش به دیدار اخیرش با رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اشاره کرد و گفت: در این دیدار که به دعوت آقای امیری خراسانی صورت گرفت، درباره توسعه زوران در بخش منطقه‌ای، ملی و فراملی گزارشاتی ارائه شد و صحبتهایی داشتیم. وی به بیان برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه این رشته در کشور پرداخت و افزود: زوران ورزشی است که پیشینه‌ای کهن در استان‌های منطقه غرب کشور دارد، اما باتوجه به خاستگاه آن در استان کرمانشاه از حدود یک دهه پیش آن را به نام کنگاور به ثبت ملی رساندیم. سرپرست انجمن زوران کشور با بیان اینکه از چندسال پیش فعالیت‌های زوران در کرمانشاه بصورت جدی‌تر آغاز شده است، عنوان کرد: متاسفانه علیرغم برنامه‌های خوبی که برای آن در نظر گرفته بودیم، اما شیوع بیماری کرونا باعث شد تا نتوانیم آنها را به مرحله اجرا برسانیم.وی به بهبود شرایط کرونایی در کشور به واسطه واکسیناسیون گسترده اشاره کرد و گفت: در این راستا، برنامه‌های این ورزش را هم آغاز کرده‌ایم و در گام اول به همه هیات‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور نامه داده‌ایم تا نمایندگان خود را برای فعال سازی کمیته زوران معرفی کنند.بهروش برگزاری کلاس‌های توجیهی، آموزشی، داوری و مربیگری را گام بعدی برای توسعه و فعال سازی این ورزش در همه استان‌ها دانست و اظهارکرد: اساسنامه ورزش زوران به تائید فدراسیون رسیده و برای تایید نهایی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است.وی با بیان اینکه پس از برگزاری دوره‌های آموزشی، مسابقات این رشته در کشور استارت می‌خورد، عنوان کرد: مسابقات منطقه‌ای زوران برای اولین بار تا پیش از پایان امسال با حضور شش استان منطقه غرب کشور شامل کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان، همدان و خوزستان که صاحب سبک در این ورزش هستند به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد. سرپرست انجمن زوران کشور ادامه داد: امیدورایم با برگزاری این مسابقات، زمینه برگزاری رقابت‌های زوران قهرمانی کشور در سال ۱۴۰۱ آماده شود و بتوانیم برای سال ۱۴۰۲ میزبانی رقابت‌های این ورزش با حضور کشورهای همجوار که این ورزش در آنها هم  وجود دارد را در کرمانشاه داشته باشیم.وی در بخش پایانی سخنانش با تشکر از دو رئیس سابق فدراسیون ورزش روستایی در حمایت از این ورزش، عنوان کرد: امیدواریم با حمایت‌های رئیس کنونی این فدراسیون هم بتوانیم گام‌های خوبی برای این ورزش برداریم .

 

شریفی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز خبر داد:
اجرای طرح مطالعات مقاوم سازی ایستگاه اول تله کابین عون بن علی تبریز

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز  از اجرای طرح مطالعات محدوده ایستگاه اول تله کابین عون بن علی تبریز خبر داد و گفت: این مطالعات شامل بازبینی طرح محوطه و مقاوم سازی سازه موجود است که به همت معاونت طراحی و مهندسی سازمان عمران تبریز اجرا گردیده است.
به گزارش امور ارتباطات سازمان عمران تبریز، بابک شریفی با بیان اینکه این مجموعه یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز محسوب می‌شود، افزود: ایستگاه اول تله کابین تبریز در جهت رفاه گردشگران نیاز به مقاوم سازی و اختصاص فضاهای تفریحی دارد.
در این راستا سازمان عمران با همکاری مشاور بهین طرح بنای ارک اقدام به بازبینی طرح محوطه و مقاوم سازی سازه موجود ایستگاه اول نموده است.
وی هدف از اجرای پروژه مقاوم سازی ایستگاه اول تله کابین را اختصاص فضای خدماتی و تفریحی و گردشگری به ساختمان موجود، پایدار سازی ترانشه‌های شمالی محدوده ورودی، اصلاح خیابان و دسترسـی به تله کابین به لحاظ هندسـی به شـکل استاندارد و نیز تفکیک حاشیه فضاي سبز و پیاده رو بیان کرد.