خیابانی گاف نمی دهد  ما را دست می اندازد!
خیابانی گاف نمی دهد  ما را دست می اندازد!

یکی از مجریان تلویزیون ادعایی که در رویداد اخیر جام جهانی ۲۰۲۲ مبنی بر پرداخت دستمزدهای میلیاردی به برخی مجریان تلویزیون عنوان شده را چندان دور از ذهن نمی داند و در این مسیر، اسپانسر را راهکار پرداخت این دستمزدها برمی شمارد. به گزارش ایسنا، آنچه که مسلم است مجریان در ویژه‌برنامه‌ها رقم‌های چشمگیرتری نسبت […]

یکی از مجریان تلویزیون ادعایی که در رویداد اخیر جام جهانی ۲۰۲۲ مبنی بر پرداخت دستمزدهای میلیاردی به برخی مجریان تلویزیون عنوان شده را چندان دور از ذهن نمی داند و در این مسیر، اسپانسر را راهکار پرداخت این دستمزدها برمی شمارد.
به گزارش ایسنا، آنچه که مسلم است مجریان در ویژه‌برنامه‌ها رقم‌های چشمگیرتری نسبت به برنامه‌هایی که در طول یک دوره مشخص اجرا می‌کنند، به دست می‌آورند. حتی مهمانان و کارشناس‌های این برنامه‌ها نیز با پیشنهادهای متفاوت‌تری نسبت به شرایط معمول روبرو می‌شوند.
رسول مجیدی از مجریان ویژه برنامه های جام جهانی تلویزیون که اجرای «جام ۲۲» را در شبکه ورزش عهده دار بود، در واکنش به گُمانه های پرداخت دستمزدهای میلیاردی به برخی مجریان جام جهانی، چنین اظهار می کند: به طور کل دستمزدها بسیار پایین است حداقل آن چیزی که من در اطرافیان دیدم اینطور بود. در شبکه ورزش واقعا اینطور نبود که بحث دستمزد میلیاردی مطرح باشد. ما هم ممکن است چنین خبرهایی را شنیده باشیم اما اگر صحت داشته باشد، یک دلیل این دستمزدهای بالا،
به اسپانسر برمی گردد.
مجری شبکه ورزش سیما با اشاره به دستمزدهای اجرا در شبکه ورزش سیما در ویژه برنامه جام جهانی، یادآور می شود: طبق اعلام تهیه کننده برنامه «جام ۲۲» و با توجه به تجربه اجرا، بیشترین دستمزد باید به جواد خیابانی تعلق بگیرد که فکر نمی کنم بیش از ۱۰۰ میلیون باشد و این دستمزد با توجه به استطاعت اسپانسر پرداخت شده است. بنابراین اگر اسپانسر نباشد دستمزد مجری خیلی پایین خواهد بود. اما آنچه شنیده ایم اختلافات دستمزد میان مجریان برنامه های جام جهانی فاحش است؛ به عنوان مثال شاید کل بودجه ما در شبکه ورزش سیما، به اندازه یک برنامه در شبکه سه هم نباشد. اما به هر حال معادله قوی در این ماجرا به سمت اسپانسر برمی گردد که در پرداخت این دستمزدها تاثیرگذار است. اگر ما هم پخش زنده بازی ها را داشتیم شاید شرایط تغییر می کرد؛ اسپانسر بهتری می داشتیم و دستمزد بیشتری هم دریافت می کردیم. اسپانسر وقتی می بیند پخش زنده نداریم، نمی پذیرد. من مخالف این اتفاق نیستم؛ چراکه شاید روزی ما هم مثل آنها دستمزد گرفتیم.
مجیدی درباره تفاوت فاحش دستمزدها عنوان می کند: چون سازمان صداوسیما خودش در این ماجرا دخیل نیست، مجری جوان و پیشکسوت برایش در اولویت نیست. مهم این است که آن برنامه چقدر درآمد کسب کرده که شاید غیرمنطقی هم نباشد.
این مجری با وجود اینکه مخالف اجرای دو نفره در یک برنامه تلویزیونی است و نسبت به آن حس خوبی ندارد، در عین حال تجربه اجرا در کنار جواد خیابانی را متفاوت می داند و عنوان می کند: کار کردن با جواد خیابانی خیلی سخت، ولی در عین حال
شیرین است. خداراشکر ایشان هم من را دوست داشتند چرا که اگر کسی را دوست نداشته باشند، اذیت می شوند. آقای خیابانی آدم را به چالش می کشد. به طور کلی همکاری خوبی بود. اما در کل موافق دو اجرایی نیستم به دلیل اینکه ممکن است خیلی
از ریتم دور شوند.
مگر اینکه دو مجری مکمل هم باشند که به نظر می رسد در برنامه «جام ۲۲» ریتم خوب بود. از این جهت که آقای خیابانی به فوتبال از جنبه دیگر به لحاظ تاریخی نگاه و با لحن خاص خود بیان می کنند که ممکن است خود من هم بعضی چیزها را بشنوم شگفت زده شوم. من هم کار خودم را می کنم. بنابراین در این مدل برنامه نباید دو مجری هم سطح باشند. یکی کارشناس تر باشد یکی اجرای قوی تر و بیشتری داشته باشد. در غیر اینصورت موازی کاری است. اما آقای خیابانی به دلیل اینکه وجهه قدیمی و نگاه تاریخی بودن را دارا هستند و کلام خاصی دارند در نگاه مخاطب جذابیت دارند.
وی درباره اجرای جواد خیابانی و برخی از بخش های اجرای او که به طنز در فضای مجازی وایرال می شود، معتقد است: من در این مدت متوجه شدم برخی جملاتی که از آقای خیابانی وایرال می شود و برخی فکر می کنند، گاف است، اینطور نیست. ایشان رسانه را خوب می شناسند و می دانند که چطور مخاطب را جذب کنند و اگر هر نکته ای است فکر شده است.
رسول مجیدی در ادامه درباره خروجی ویژه برنامه «جام ۲۲» یادآور شد: جام جهانی فرصت خوبی بود و بازخوردها متفاوت بود. یکسری آیتم های این برنامه حالا نمی دانم به خاطر حضور آقای خیابانی بود یا هر دلیل دیگر، مثل  آیتمی که با حضور آقای تاج روی آنتن رفتیم، بسیار وایرال شد. به همین جهت نسبت به قبل خیلی از مخاطبان ابراز لطف بیشتری داشتند و مشخص است برنامه جام ۲۲ دیده شده است.