داروخانه تخصصی بیماران شیمی‌درمانی راه‌اندازی شد
داروخانه تخصصی بیماران شیمی‌درمانی راه‌اندازی شد

    مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از راه اندازی داروخانه تخصصی هلال احمر برای رفع نیازهای دارویی بیماران شیمی‌درمانی خبر داد. علیرضا عسکری در بازدید از داروخانه تخصصی هلال احمر که به منظور رفع نیازهای دارویی بیماران شیمی درمانی آغاز به کار کرد، افزود: این داروخانه به منظور سرعت بخشیدن به رفع […]

 

 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از راه اندازی داروخانه تخصصی هلال احمر برای رفع نیازهای دارویی بیماران شیمی‌درمانی خبر داد.
علیرضا عسکری در بازدید از داروخانه تخصصی هلال احمر که به منظور رفع نیازهای دارویی بیماران شیمی درمانی آغاز به کار کرد، افزود: این داروخانه به منظور سرعت بخشیدن به رفع نیازها دارویی بیماران شیمی درمانی ایجاد شده است تا این بیماران کمتر در صف‌های انتظار برای دریافت دارو منتظر شوند.
وی با بیان اینکه این داروخانه در بخشی از داروخانه تک نسخه هلال احمر راه اندازی شد، اظهارداشت: از امروز بیماران شیمی‌درمانی بدون صف داروهای تک نسخه‌ای را با سرعت بیشتر می‌توانند تامین کنند.
عسکری تعداد مراجعان بیماران شیمی درمانی را حدود ۱۵۰ نفر در هر روز اعلام کرد و گفت: این تغییرات به منظور رضایت بیشتر مراجعه کنندگان از روز دوشنبه ۱۵ فروردین راه‌اندازی شده است.
دکتر فرامز امامی مدیر داروخانه نیز با بیان اینکه تأمین داروهای تخصصی و بیماری‌های خاص مردم از مهمترین خدمات داروخانه مرکزی هلال احمر است گزارشی از وضعیت داروخانه و نحوه فعالیت و خدمت رسانی ارائه کرد و افزود: مراجعان شیمی درمانی می‌توانند برای دریافت داروهای موردنیاز خود از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۴ به داروخانه تخصصی و پس از این ساعت به داروخانه مرکزی هلال احمر مراجعه کنند.
محل داروخانه شیمی درمانی در محل داروخانه تک نسخه‌ای هلال احمر واقع در خیابان طالقانی تقاطع خیابان شهید سپهبد قرنی است.

 

حداکثر حقوق سربازان چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است

رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از افزایش حقوق کارکنان وظیفه از اسفند ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: حداکثر حقوق آنان در مناطق عملیاتی مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
سردار تقی مهری اظهارداشت: با تلاش مسئولان دولت و نیروهای مسلح، حقوق سربازان وظیفه با اولویت سربازان در حال خدمت در مناطق عملیاتی و کمتر توسعه یافته از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.
وی ادامه داد: بر این اساس، میانگین حقوق سربازان از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بهمن ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.
مهری اضافه کرد: اکنون حداقل حقوق پرداختی به سربازانی که در مناطق عادی خدمت می‌کنند یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان و حداکثر حقوق آنان در مناطق عملیاتی مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
رئیس سازمان وظیفه عمومی انتظامی ابراز امیدواری کرد با تصویب نهایی حقوق سربازان وظیفه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی دولت در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش میانگین حقوق کارکنان وظیفه به مبلغ حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشیم.
مهری خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی انتظامی به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

روزه داری صحیح به پاکسازی بدن کمک می‌کند

معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با تاکید بر رعایت توصیه های طب ایرانی در گرفتن روزه، روزه داری صحیح را سبب پاکسازی بدن از مواد زائد و ارتقاء سلامت دانست.
حسین رضایی زاده با اشاره به فواید روزه داری از دیدگاه طب ایرانی، گفت: تدابیر مهمی در حوزه سبک زندگی وجود دارد تا در ماه مبارک رمضان در کنار تزکیه نفس و پاکسازی روح، سلامت جسم نیز تضمین شود چراکه قرار نیست روزه داری و روزه گرفتن باعث آسیب جسمی و عوارض ناشی از آن شود.
وی افزود: در داخل بدن مواد زائدی وجود دارد که با روزه گرفتن فرصت پاکسازی آنها فراهم می‌شود و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با فصل بهار که بهترین زمان برای زدودن مواد اضافی از بدن است؛ روزه داری صحیح کمک زیادی به پاکسازی بدن می کند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه مواد غذایی مختلف هضم یکسانی ندارند و باعث ایجاد مشکلات گوارشی در بدن می شوند؛ تاکید کرد: از مصرف غذاهای مختلف و متنوع در وعده افطار و سحر خودداری کنید، چرا که معده و دستگاه گوارش نمی‌تواند همه آنها را به درستی هضم کند. بخصوص اینکه معده مدت طولانی خالی بوده است و توان هضم حجم بالای مواد را ندارد. به عبارت دیگر باید مراقب بود به دلیل کاهش تعداد وعده های غذایی، دچار در هم خوری، روی هم خوری و با هم خوری نشویم!
این پزشک و متخصص طب ایرانی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با فصل بهار گفت: برنامه غذایی سحر و افطار باید متناسب با فصل بهار مقوی و سبک باشد. همچنین از مصرف غذاهایی که حاوی روغن زیاد هستند خودداری شود و بهتر است روزه داران از این نوع غذاها در ایام ماه مبارک رمضان کمتر استفاده کنند. استفاده از انواع خورشت های ایرانی برای ماه مبارک رمضان مناسب است و بهتر است از خورشت هایی استفاده شود که مواد غذایی ملین و رطوبت بخش مانند کدو و آلو در آنها استفاده شده است.
معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت همچنین توصیه کرد: بهتر است برای رفع عطش و غلبه بر خشکی بدن از شربت سکنجبین، گلاب و بیدمشک استفاده شود، خوردن چای و هندوانه در وعده سحر توصیه نمی شود. همچنین روزه داران به ویژه جوانان و افراد گرم مزاج و خشک مزاج، خواب روزانه داشته باشند و این خواب بهتر است نزدیک افطار نباشد.