سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: شناور شدن ساعات اداری کمک خواهد کرد از ساعات پیک جلوگیری کنیم و همچنین بتوانیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سیستم حمل و نقل عمومی، امکان انتقال ویروس کرونا کاهش پیدا کند. علی اعطا گفت: بعد از اینکه بحث تعطیل شدن یا نشدن حمل و نقل عمومی در […]

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: شناور شدن ساعات اداری کمک خواهد کرد از ساعات پیک جلوگیری کنیم و همچنین بتوانیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سیستم حمل و نقل عمومی، امکان انتقال ویروس کرونا کاهش پیدا کند.
علی اعطا گفت: بعد از اینکه بحث تعطیل شدن یا نشدن حمل و نقل عمومی در ایام نوروز مطرح شد، در نهایت مقرر شد سیاست فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اعمال شود و همچنان سیستم اتوبوس و مترو به کار خود ادامه دهد. یکی از مصادیق فاصله گذاری اجتماعی این بود که صندلی ها یکی در میان برای شهروندان قابل استفاده است.
وی در عین حال با اشاره به حمل و نقل بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مترو پیش از شیوع کرونا اظهار کرد: در سیستم اتوبوسرانی شهری نیز بیش از ۲ میلیون نفر روزانه در روزهای عادی استفاده می کردند اما این آمار طبیعتاً در این روزهای کرونایی کاهش پیدا کرده است. اگر بخواهیم سیاست فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کنیم، در مترو بیشتر از ۴۵۰ هزار نفر در روز را نمی توانیم جابه‌جا کنیم وگرنه امکان اجرای فاصله گذاری اجتماعی را نخواهیم داشت و در مترو به همین اندازه خواهد بود.
وی همچنین اشاره کرد: در طول روز، گلوگاه های زمانی و مکانی نیز داریم یعنی در بعضی ساعات همچون زمان شروع و پایان ادارات شاهد شلوغی مترو و اتوبوس خواهیم بود. برای اینکه گلوگاه های زمانی را کنترل و از تراکم در ساعات پیک جلوگیری کنیم، ساعات کار باید شناور شود. به عنوان مثال به جای اینکه ساعت ۸ شروع کار ادارات باشد، کارمندان بتوانند بین ۷ تا ۹ در محل کار حضور داشته باشند و از آن طرف، ساعت پایان کار نیز بین ۲ تا ۴ یا بین یک تا سه باشد.