مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت از خاتمه بانکداری سنتی در ۱۴۰۰ خبر داد. محمدحسین حسینزاده با اشاره به اجرای بانکداری اجتماعی در بانک قرض الحسنه رسالت گفت: در چند سال اخیر این بانک اقدام به طراحی محصولی متناسب با مشتریان خود کرد و آن را “بانکداری اجتماعی” و یا “ارائه خدمات به مشتریان جمعی […]
مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت از خاتمه بانکداری سنتی در ۱۴۰۰ خبر داد.
محمدحسین حسینزاده با اشاره به اجرای بانکداری اجتماعی در بانک قرض الحسنه رسالت گفت: در چند سال اخیر این بانک اقدام به طراحی محصولی متناسب با مشتریان خود کرد و آن را “بانکداری اجتماعی” و یا “ارائه خدمات به مشتریان جمعی یا گروههای مشتریان” نامید.
وی افزود: در واقع بانکداری اجتماعی سازوکار نوآورانه ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان جمعی در قالب کانونهای کاروزندگی (کارآفرینی اجتماعی در شهرهای کوچک و روستاها)، همیاری اجتماعی (خانوادگی، محلهای، مساجد و دانشجویی)، سازمانی (سازمانها، ادارات و شرکتها) وصنفی (اصناف، بازاریها) است.
حسینزاده با بیان اینکه در حال حاضر تمام خدمات این بانک در بستر اینترنت و به صورت غیرحضوری به مشتریان قابل ارائه است؛ افزود: سال ۱۴۰۰خاتمه بانکداری سنتی در بانک قرضالحسنه رسالت است و در مسیر بانکداری دیجیتال به معنای آرمانی آن گام برمیداریم.
وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰بانک قرضالحسنه رسالت هیچ شعبهای نخواهد داشت؛ اظهارداشت: در سال ۹۳این بانک با حدود ۳۰۰شعبه فعالیت داشته که امروز به ۶۰ شعبه رسیده و در حال حاضر از این تعداد ۳۰ شعبه به عنوان ایستگاه مشاوره فعالیت میکنند.
حسینزاده آسان و ارزان بودن خدمات را از مهمترین اهداف بانک قرضالحسنه رسالت برشمرد و افزود: ما به عنوان نخستین و تنها بانک خصوصی قرضالحسنه کشور احساس مسئولیت خاصی داریم تا ضریب پوشش قرضالحسنه برای کل جامعه افرایش یابد.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت با تاکید برمحاسن بانکداری غیرحضوری اظهارداشت: مزایای بهره گیری از اینگونه خدمات یک بازی برد- برد برای هر دو رکن اصلی یعنی بانک در یکسو و مشتریان در سوی دیگر است.
در واقع بانکداری اجتماعی سازوکار نوآورانه ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان جمعی در قالب کانونهای کاروزندگی (کارآفرینی اجتماعی در شهرهای کوچک و روستاها)، همیاری اجتماعی (خانوادگی، محلهای، مساجد و دانشجویی)، سازمانی (سازمانها، ادارات و شرکتها) وصنفی (اصناف، بازاریها) است.
وی به پیشخوان مجازی رسالت اشاره کرد و گفت: این سامانه مجازی برای سهولت دسترسی و دریافت خدمات برای مشتریان بانک قرضالحسنه رسالت تعریف شده است. به گونهای که مشتریان با ورود به سایت بانک و پیشخوان مجازی رسالت میتوانند خدمات بانکی خود را بدون نیاز به شعبه دریافت کنند.