دنبال انبارداری در بندر نیستیم/ ظرفیت ۲۴ میلیون تنی ترانزیت ذغال روسیه فرصت تجاری مهم برای بندر امیرآباد
دنبال انبارداری در بندر نیستیم/ ظرفیت ۲۴ میلیون تنی ترانزیت ذغال روسیه فرصت تجاری مهم برای بندر امیرآباد
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه دنبال انبارداری در بندر امیرآباد نیستیم، از ظرفیت ۲۴ میلیون تنی ترانزیت ذغال در روسیه خبر داد و گفت: باید از این ظرفیت تجاری مهم در سطح استان مازندران به خوبی بهره برداری کنیم.

به گزارش روزنامه جمله، محمد علی موسی پور گرجی در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: بندر امیرآباد به‌عنوان سومین بندر کشور از نظر وسعت و اولین بندر نسل سوم کشور نقش بسیار مهمی را در منطقه دارد که این ظرفیت‌ها باید به مردم شناسانده شود و رسالت خطیری بر عهده شما خبرنگاران است چرا که واقعیت‌ها را می‌بینید و با منطق افراد سر و کار دارید و در آن راستا اخبار را واقع بینانه درج می‌کنید فلذا مسئولیت شما در پیشگاه خداوند بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه برای پروژه اسکله رو – رو ریلی قرارداد با پیمانکار جدید (قرارگاه خاتم الانبیاء) منعقد شده است، اظهار امیدواری کرد؛ تا ۱۸ ماه آینده با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان این پروژه ملی به بهره برداری و افتتاح برسد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد در ادامه با بیان اینکه بندر امیرآباد به‌عنوان دهکده لجستیک انتخاب شد، خاطرنشان کرد: این دهکده بر اساس سند آمایش مراکز لجستیک کشور در کمیته فنی استان مطرح و اجرایی می‌شود و برای اجرای این دهکده سه لکه مشخص شده است.
وی تصریح کرد: شهید رئیسی و وزیر راه و شهرسازی نگاه ویژه‌ای به بنادر کشور داشتند، هدف گذاری‌ها انجام شد و انشاالله تا بهمن ماه سال جاری ۵ پروژه در بندر امیرآباد افتتاح شود و مابقی پروژه‌ها نیز در حال تکمیل هستند البته مشکلات صنایع نیمه راکد نیز در حال حل شدن است.
موسی پور در ادامه عنوان کرد: افزایش ظرفیت بندر امیرآباد از ۷.۵ به ۱۰ میلیون تن به‌عنوان یک استراتژی مهم از سوی سازمان بنادر در بندر امیرآباد در دستور کار قرار گرفته است.
وی خبر داد: غیر از یک محموله ۳۵ تنی که در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته است چیزی به‌عنوان کالای فساد پذیر در بندر امیرآباد نداریم چرا که با همکاری و تعامل خوب دستگاه قضایی و مسئولان استانی و شهرستانی تمام کالا‌ها تعیین تکلیف شده است.
این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: دنبال انبارداری در بندر امیرآباد نیستیم فلذا ظرفیت ۲۴ میلیون تنی ترانزیت ذغال در کشور روسیه وجود دارد و باید از این ظرفیت در سطح استان استفاده کنیم.
ظرفیت ۲۴ میلیون تنی ترانزیت ذغال روسیه فرصت تجاری مهم برای بندر امیرآباد/ دنبال انبارداری در بندر نیستیم
مدیرکل بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، خاطرنشان کرد: تخلیه و بارگیری ۲ میلیون و ۳۶ هزار تنی کالا را طی چهار ماهه سال جاری در بندر شاهد بودیم که نویدبخش رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وی عنوان کرد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد طی سال ۱۴۰۲ معادل ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود و طی سال ۱۴۰۳ معادل ۵ میلیون تن برآورد شده است.
موسی پور در ادامه تصریح کرد: سال گذشته ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر امیرآباد تخلیه شد ولو اینکه این بندر بعد از بندر امام خمینی (ره) در بین بنادر کشور به رتبه دوم در بخش کالا‌های اساسی دست یافته و طی چهار ماهه نخست سال جاری، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امیرآباد تخلیه شده است.
این مقام مسئول افزود: نوسازی و به روز رسانی ناوگان دریایی در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش جمله، موسی پور در پایان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون طی ۸ فقره تفاهمنامه با بخش خصوصی، معادل ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی، سیلوی غلات و احداث مخازن خوراکی در نظر گرفته شده که در صورت عقد قرارداد، این میزان سرمایه گذاری محقق خواهد شد.