راه روستای مرزی مراوه تپه آسفالت شد
راه روستای مرزی مراوه تپه آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با آسفالت قطعه انتهایی محور روستایی مراوه تپه- بسطام دره – دادلی غزنین، روستای مرزی استان در شمال شرق مراوه تپه در سال جاری از راه مناسب و آسفالته بهره‌مند شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی گفت: طول این قطعه ۹ […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با آسفالت قطعه انتهایی محور روستایی مراوه تپه- بسطام دره – دادلی غزنین، روستای مرزی استان در شمال شرق مراوه تپه در سال جاری از راه مناسب و آسفالته بهره‌مند شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی گفت: طول این قطعه ۹ کیلومتر بوده که با صرف ۲۰۰میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی آسفالت شد.
به گفته وی، طول کلی این مسیر روستایی بدون آنتنی‌ها (مراوه تپه- بسطام دره – دادلی غزنین) ۳۱ کیلومتر است که با اتمام آسفالت آن یک روستا و ۳ پاسگاه مرزی منطقه نیز از راه مناسب برخوردار شدند.
مصدقی اظهارداشت: عملیات اجرای آسفالت این قطعه از محور از سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار داشته است.
شهرستان مرزی مراوه تپه دارای ۵۶۸ کیلومتر راه است که  ۴۷۱ کیلومتر آن روستایی است و در حال حاضر ۹۰  روستای بالای ۲۰ خانوار آن از یک راه مناسب و آسفالته بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان عنوان کرد؛
وضعیت خطوط کشتیرانی کانتینری در دریای خزر منظم و مطلوب است
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان آخرین وضعیت راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر را تشریح کرد و گفت: خوشبختانه شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد پس از راه‌اندازی هستیم.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان درباره فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، گفت: پس از راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد هستیم و خوشبختانه روند رو به رشدی را در این راستا تجربه می‌کنیم.
وی ادامه داد: تصمیم بر این است تا معافیت‌های تعرفه‌ای برای شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مد نظر قرار گیرد و اینگونه شاهد افزایش رغبت برای فعالیت از سوی خطوط کشتیرانی باشیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، استمرار آن است، عنوان کرد: خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در بنادر انزلی و امیرآباد به صورت مرتب، هفتگی و طبق برنامه در تردد هستند و خوشبختانه در این مورد فعالیت‌ها، نتیجه بخش بوده است.
یونسی با بیان اینکه فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، موجب افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا می‌شود، گفت: با فعالیت منظم خطوط، صاحبان کالا طبق برنامه اقدام به جابجایی کالای خود می‌کنند و می‌توانند با شرایط بهتری فعالیت تجاری خود را پیش ببرند. وی ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌ها در بنادر انزلی و امیرآباد برای شرکت کشتیرانی دریای خزر، رضایت بخش بوده است و به طور حتم اگر استقبال صورت نگیرد برای شرکت کشتیرانی نیز راضی کننده نخواهد بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه شرکت کشتیرانی دریای خزر در بندر انزلی اقدام به تهیه کانتینر خالی کرده است، افزود: مقوله ترانزیت کالا به وجود کانتینر گره خورده است و خوشبختانه در این راستا شرایط بندر انزلی مطلوب است. یونسی ادامه داد: باید بدانیم شرایط بندر انزلی طی ۶ ماهه نخست سال جاری مطلوب است و تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۷۷ درصدی فعالیت کانتینری آن هستیم و علاوه بر این حدود ۲۷۷ درصد افزایش ترانزیت کالا را تجربه می‌کنیم.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای امر از ۳ بندر اصلی شامل بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد  آغاز شده است و در صورت وجود کانتینر ۲ بندر آستارا و فریدون‌کنار نیز به عنوان مبدا تردد اضافه می‌شوند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۹ کشتی از بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد به بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ‌کالا تردد خواهند کرد.