رشد نهال رضایت پس از یک‌ سال بذرپاشی خدمت
رشد نهال رضایت پس از یک‌ سال بذرپاشی خدمت
«مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی، در یک سالی که از اخذ رای اعتماد او توسط مجلس شورای می‌گذرد، توانسته بازخورد خوبی از مجلس یازدهم داشته باشد. بذرپاش نه تنها گرفتار جمع‌آوری امضا برای استیضاح نشده و مجبور نبوده بابت تصمیمات اشتباهش در برابر نمایندگان مردم پاسخگو باشد، بلکه بارها تحسین آنان را نیز برانگیخته است.

سایه برین روزنامه نگار – از ویژگی‌های مجلس یازدهم شورای اسلامی، گذاشتن ذره‌بین روی عملکرد وزیران دولت سیزدهم بوده‌است. مجلس یازدهم، جلسه رای اعتماد چند وزیر آموزش و پرورش را دیده و این چندین بار جابه‌جایی، تنها در طول دو سال انجام شده‌است. این مجلس وزیر صمت را از کار برکنار کرد و استعفای وزیر ورزش و جوانان نیز به او تقدیم شد. همچنین پس از به نتیجه نرسیدن برجام به شکل دلخواه، در بازه‌ای زمزمه استیضاح وزیر امور خارجه به گوش رسید و شائبه استیضاح وزیر کشور نیز مدتی در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. وزیر میراث فرهنگی نیز برای اظهارات جنجالی‌اش مدتی تحت فشار نمایندگان قرار گرفت و مواردی از این دست که ذکر کامل آن‌ها هدف اصلی این متن نیست. ذکر این مقدمه تنها تبیین سختگیری مجلس وقت و تاکید بر این نکته است که اگر این نمایندگان باریک‌بین از عملکرد سکاندار وزارت‌خانه‌ای رضایت داشته باشند، کاملا گویای بی عیب و نقص کار کردن آن سکاندار است.
«مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی، در یک سالی که از اخذ رای اعتماد او توسط مجلس شورای می‌گذرد، توانسته بازخورد خوبی از مجلس یازدهم داشته باشد. بذرپاش نه تنها گرفتار جمع‌آوری امضا برای استیضاح نشده و مجبور نبوده بابت تصمیمات اشتباهش در برابر نمایندگان مردم پاسخگو باشد، بلکه بارها تحسین آنان را نیز برانگیخته است و پیگیری ارتباط نمایندگان فعلی مجلس با وزیران اثبات می‌کند که او برای داشتن این کارنامه، چقدر سنجیده خدمت‌رسانی کرده‌است. در این یک سال وزارت بذرپاش، پروژه‌های اساسی چون فرودگاه سقز، مترو پرند و بندر خشک ریلی تهران افتتاح شدند. اقدامات بسیار موثری در جهت ساخت سالانه یک میلیون مسکن پیرو وعده انتخاباتی رئیس جمهور و در راستای پیشبرد اهداف نهضت ملی مسکن، در قالب همکاری‌های گسترده با سازمان‌هایی چون بانک مسکن در دستور کار قرار گرفت. بذرپاش چالش‌هایی را نیز تجربه کرد و زلزله شهرستان خوی در تاریخ ۸ بهمن ماه سال گذشته و تنها چندین ماه پس از شروع وزارت او، یکی از این چالش‌ها بود که ضمن وعده وزارت‌خانه مبنی بر جبران کامل خسارت‌ها و تکمیل بازسازی‌ها تا بهمن‌ماه سال‌جاری، اقدامات بسیار خوبی تا همین امروز انجام شده‌است. زائران اربعین در اولین سال وزارت او یکی از منظم‌ترین سفرهای خود را تجربه کردند و قطار تهران به کربلا، دستاورد ارزشمند مدیریتی بذرپاش در چالش حساس سفرهای اربعین بود. وام مسکن روستایی افزایش پیدا کرد و اقدامات بی‌شمار دیگری که تنها به زعم نویسنده این سطور نیست و در ادامه نگاهی به واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دستاوردهای مدیریتی بذرپاش می‌اندازیم.
«علی حدادی»، نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های مختلف حوزه انتخابیه در غرب استان تهران گفت: چندین جلسه با وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری مجموعه کارهایی که مربوط به غرب استان البرز است، برگزار شد. بخشی از این مطالبات مربوط به راه‌های روستایی غرب استان  بود که با تعامل و همکاری مناسب، بخش قابل‌توجهی از راه‌های روستایی غرب استان تهران طی دو سال گذشته بهبود یافت.
حدادی عملکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را مناسب ارزیابی کرد و افزود: از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم تا این وزارتخانه نسبت به تکمیل زیرساخت‌های شهر جدید هشتگرد از جمله تامین سرانه‌ها و  تکمیل پروژه پل روگذر ریلی شهر هشتگرد که ۸ سال از آغاز آن گذشته است و بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از مطالبات مردم غرب استان تهران است، اقدام کند. هم‌اینک با رایزنی‌های انجام شده، مقرر شد تا با تامین اعتبار این پروژه که معادل ۲۰ میلیاردتومان است، پروژه به اتمام برسد.
«علیرضا شهبازی»، نماینده مردم شهرستان نهاوند و رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس در گفتگو با خانه ملت ضمن تقدیر از همکاری‌های وزیر راه و شهرسازی در اجرای پروژه های راهسازی شهرستان گفت: خوشبختانه ۲۹ پروژه راهسازی در شهرستان فعال است و امیدواریم با تداوم این همکاری و حمایت عقب ماندگی شهرستان نهاوند در حوزه زیرساخت‌های راه های اصلی و فرعی برطرف گردد.
«سلمان اسحاقی»، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد وزارتخانه، گفت: تسریع  در ساخت خطوط ریلی در استان خراسان جنوبی که پیش‌تر فاقد خطوط ریلی بوده است در دوران مدیریتی آقای بذرپاش کار بزرگی است که قابل تقدیر است. در سفر رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در ماه‌های گذشته به استان، عملیات اجرایی خط ریلی مشهد-قاین-بیرجند-زاهدان آغاز شد. اسحاقی تصریح کرد: تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی برای رفع محرومیت از چهره استان قابل تقدیر است.
«مهدی روشنفکر»، نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در بیان عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دوره وزارت مهرداد بذرپاش، گفت: شاهد تحول در حوزه های مختلف هستیم و مهارت های مدیریتی وزیر راه و شهرسازی در بخش‌های مختلف مشهود است.
روشنفکر عملکرد وزارتخانه را در تولید مسکن نیز مناسب ارزیابی کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی بود که در سال های گذشته عملکرد مناسبی نداشت اما در یکسال گذشته با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان شاهد رونق گرفتن پروژه های مختلف مسکن و تولید مسکن در استان هستیم.
«عزت‌الله اکبری تالارپشتی»، نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از زحمات وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در تکمیل پروژه مترو تهران-پرند، خاطرنشان کرد: هرچه همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی با یکدیگر بیشتر باشد، خدمت رسانی به مردم با سرعت بیشتری انجام می شود و میزان رضایتمندی های عمومی نیز افزایش می یابد.
«مالک شریعتی نیاسر»، نماینده مردم تهران با اشاره به بهره‌برداری از مترو تهران- پرند در دولت سیزدهم، اظهار داشت: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم کاهش زمان تردد و فاصله بین شمال به جنوب و شرق به غرب کلان‌شهرها با شهرهای جدید در استان‌های مختلف است که از این حیث استان تهران از اولویت خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به همکاری وزارت راه و شهرسازی و مجموعه مدیریت شهری در ساخت و توسعه مترو تهران- پرند بیان داشت: دولت سیزدهم نه‌تنها در تامین اعتبار مورد نیاز توسعه این خط بلکه در زمینه تامین فاینانس مورد نیاز برای خرید واگن نیز نشان داد که پای‌کار است تا خدمات بهتری به مردم شریف تهران و پرند ارائه شود.روزنامه «جمله» نیز از تحقق مطالبه مردم در سایه خدمات وزارت راه و شهرسازی ابراز خرسندی دارد و برای این مجموعه در مسیرهای پیش‌رو آرزوی موفقیت می‌کند.

  • نویسنده : ارسالی توسط سایه برین