شرکت دولتی روساتم روسیه که راهبری ناوگان یخشکن اتمی این کشور را بر عهده دارد و مسئول توسعه مسیر دریایی روسیه در دریای شمال است، میلیاردها دلار در توسعه ناوگان کشتیهای کانتینری به منظور ایجاد یک خط دریایی آسیا به اروپا از طریق قطب شمال سرمایهگذاری میکند. سایت «ماریتایم اگزکیوتیو» در این رابطه نوشت: بر […]
شرکت دولتی روساتم روسیه که راهبری ناوگان یخشکن اتمی این کشور را بر عهده دارد و مسئول توسعه مسیر دریایی روسیه در دریای شمال است، میلیاردها دلار در توسعه ناوگان کشتیهای کانتینری به منظور ایجاد یک خط دریایی آسیا به اروپا از طریق قطب شمال سرمایهگذاری میکند.
سایت «ماریتایم اگزکیوتیو» در این رابطه نوشت: بر خلاف شرکتهای غربی که به خاطر نگرانیهای زیستمحیطی به دوری کردن از مسیرهای دریای شمال متعهد شدهاند، روساتم به صورت رسمی مسئول حداکثر کردن ظرفیت اقتصادی منطقه قطب شمال شده است. بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی منابع نزدیک به این شرکت، «روساتم» برای تبدیل شدن یه یک غول کشتیرانی برنامهریزی کرده است. این شرکت قصد دارد که نزدیک به ۷ درصد از بازار حمل و نقل بار کانتینری که در حال حاضر از مسیر کانال سوئز بین آسیا و اروپا تردد میکند را تصاحب کند.
مسیرهای دریای شمال، مسیرهای جایگزینی هستند که اجازه انتقال سریعتر بار بین بازارهای آسیا و اروپا را به شرکتهای کشتیرانی میدهند.