رونمایی از دو نوع دستگاه مهم پزشکی با حضور وزیر دفاع
رونمایی از دو نوع دستگاه مهم پزشکی با حضور وزیر دفاع

    با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکروالکترونیکی آغاز و از دو دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک و پروتز مفصل زانو ساخت متخصصان شرکت صاایران وزارت دفاع رونمایی شد. امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم طی سخنانی با اشاره به […]

 

 

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکروالکترونیکی آغاز و از دو دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک و پروتز مفصل زانو ساخت متخصصان شرکت صاایران وزارت دفاع رونمایی شد.
امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم طی سخنانی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکرو الکترونیکی در شرکت صاایرانِ وزارت دفاع گفت: این نمایشگاه بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حمایت از تولید داخلی و باهدف خنثی سازی اثر تحریم ها در تامین قطعات گلوگاهی و حساس حوزه الکترونیک دفاعی برپا شده است.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۲۳۱ قطعه حساس و کلیدی رونمایی شده است ادامه داد: قطعات ساخته شده به دست دانشمندان صنعت دفاعی در شرکت صاایران ۹۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه همه صنایع به نوعی به صنایع الکترونیک وابسته هستند افزود: این صنعت یک صنعت ویژه و راهبردی است و لازم است در راستای خودکفائی و عدم وابستگی کشور، توسعه فناوری های برتر ساز در حوزه الکترونیک، توجه به صادرات و شناسایی ظرفیت های درونی و توسعه ی همکاری های دو سویه ( انتقال سرریز فناوری به بخش های ملی و خصوصی) با جدیت و اهتمام کامل مد نظر قرار گیرد.
وی تأکید کرد: تحریم و فشار از ناحیه ی نظام سلطه و استکبار، هرگز قادر نخواهد بود ما را از راه و تلاش پایدار منصرف نماید و ان شاءالله در راه اعتلای آرمان ها واهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافرازی ملت عزیز و شریف ایران با شتاب فزاینده مسیر پیشرفت را ادامه خواهیم داد.
امیر رستگاری مدیر عامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع نیز در این مراسم در خصوص ساخت و رونمایی از دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک توسط «صاایران» گفت: در حال حاضر ۹ شرکت در دنیا مشغول به تولید این دستگاه هستند که صنعت تجهیزات پزشکی صاایران به عنوان دهمین شرکت دنیا به زمره تولید کنندگان این محصول فناورانه پیوسته است.