سقف کارت به کارت بانک ایران زمین افزایش یافت
سقف کارت به کارت بانک ایران زمین افزایش یافت

      بانک ایران زمین باتوجه به روند صعودی ویروس کرونا در کشور و لزوم کاهش مراجعات حضوری به شعب، ضمن تأکید بر استفاده هرچه بیشتر ازخدمات غیرحضوری سقف خدمات مبتنی برکارت های شتابی خود را افزایش داد. با توجه به روند صعودی و شروع موج سوم ویروس کرونا در کشور و در راستای […]

 

 

 

بانک ایران زمین باتوجه به روند صعودی ویروس کرونا در کشور و لزوم کاهش مراجعات حضوری به شعب، ضمن تأکید بر استفاده هرچه بیشتر ازخدمات غیرحضوری سقف خدمات مبتنی برکارت های شتابی خود را افزایش داد.
با توجه به روند صعودی و شروع موج سوم ویروس کرونا در کشور و در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس، طبق بخشنامه صادره از بانک مرکزی، سقف مجاز کارت به کارت شتابی و درون بانکی از طریق درگاه های اینترنتی و خودپردازها را افزایش داد.
بر اساس این بخشنامه، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک بانک ایران زمین از مبلغ سی میلیون ریال در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به شصت میلیون ریال افزایش یافت، همچنین سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها از ده میلیون ریال به سی میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است.
در همین راستا، امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت یک سال و تا اطلاع ثانوی بلامانع است و سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به بیست میلیون ریال افزایش یافته است، این اقدامات به منظور جلوگیری از مراجعه مشتریان به شعب و حفظ سلامت آنها انجام می شود.
روابط عمومی بانک ایران زمین اعلام کرد: از آنجایی که بانک‌ها یکی از اماکن پر خطر برای ابتلا به ویروس کرونا هستند، بانک ایران زمین برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت مشتریان و کارکنان بانک، از آمادگی کامل زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک این بانک برای استفاده غیرحضوری مشتریان خبر داد.

 

 

خدمت‌رسانی واحدهای بانک به مشتریان

با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا تمامی واحدهای بانک در تهران با ۵۰ درصد نیرو و در سایر استانها با دوسوم نیرو آماده خدمت رسانی به مشتریان می باشند.
به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تاکیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی، تمامی واحدهای بانک اعم از صف و ستاد از پنجم آبان ماه با حضور ۵۰ درصد کارکنان در تهران و دو‌سوم نیروها در استانها به صورت چرخشی فعالیت خواهند کرد.
گفتنی است این تغییر نحوه فعالیت با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا و با موافقت شورای هماهنگی بانک ها صورت گرفته است. همچنین با توجه به تاکیدات صورت گرفته مبنی بر رعایت پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات، واحدهای بانک ضمن رعایت اصل تکریم مشتریان، تمهیدات لازم را در خصوص فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از ازدحام در شعب را اتخاذ خواهند کرد.
بانک ملی ایران به مشتریان خود توصیه می کند با بهره مندی از خدمات غیرحضوری، علاوه بر فراهم کردن آسایش و آرامش خاطر و همچنین سلامتی و ایمنی خود، همراه با دیگر هموطنان در مسیر قطع زنجیره شیوع کرونا گام بردارند .
درپایان به اطلاع مشتریان محترم می رساند هرگونه تغییر در ساعت فعالیت واحدهای بانک را صرفا از طریق سایت رسمی بانک ملی ایران پیگیری نمایند.

 


راه‌اندازی کارپوشه الکترونیکی در بانک پارسیان

 

بانک پارسیان با راه اندازی سامانه ای با عنوان “پارس یار”، این خدمت را در اختیار مشتریان ویژه خود قرار داده است. این سامانه که با همکاری شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین راه اندازی شده ابزاری است که اشخاص حقوقی درجه یک می توانند به کمک آن گردش وجوه حساب های بانکی خود در بانک پارسیان را پایش و با استفاده از گزارش های گوناگون آن، اطلاعات بانکی مورد نیاز را استخراج کنند.
سامانه یاد شده این امکان را برای مشتریان حقوقی درجه یک و صاحبان حساب های چند گانه فراهم می کند تا بتوانند به صورت محدود و کنترل شده امکان استفاده از برخی امکانات اینترنت بانک شرکت را در اختیار کارکنان خود متناسب با اختیارات آنها قرار دهند و صاحبان امضا یا افرادی که توسط آنها معرفی می شوند به تناسب سطح دسترسی مصوب هیات مدیره شرکت، از خدمات بهره مند شوند.
از جمله دیگر قابلیت های سامانه “پارس یار” دریافت صورت حساب توسط افراد مجاز با جزئیات مربوطه است. همچنین از طریق این سامانه می توان گزارش چک های واگذار شده تا مشاهده نتیجه وصول چک ها را پیگیری کرد و مشخصات چک را در سیستم تعریف نمود تا در صورت مغایرت به کاربر بانک اخطار داده شود.
محمد رحیم زاده عبدی، مدیر سیستم های نرم افزاری و اطلاعاتی بانک پارسیان در این زمینه می گوید: این سامانه به منظور انجام عملیات بانکی روزمره از قبیل انتقال وجه و دریافت صورتحساب برای اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت غیر حضوری و با امنیت بالا طراحی شده است. به گفته وی استفاده از انواع انتقال وجه عادی، پایا، ساتنا با قابلیت کارپوشه برای حساب های چندامضایی – مشاهده موجودی و صورتحساب – واریز دسته جمعی با امکان بارگذاری فایل در این سامانه طراحی شده است.