شاخص انتخاب مديران در مجموعه شرکت فرودگاهها، پاکدستي، شفافيت و سلامت نفس است
شاخص انتخاب مديران در مجموعه شرکت فرودگاهها، پاکدستي، شفافيت و سلامت نفس است

معاون وزير راه‌و‌شهرسازي و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران در آيين تکريم و معارفه مديرکل فرودگاه‌هاي استان اصفهان با بيان اينکه شاخص انتخاب مديران در مجموعه شرکت فرودگاهها پاکدستي، شفافيت و سلامت نفس است، گفت: فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي در زمان حاضر با ظرفيت کمتر از ۵۰ درصد فعال است و نيازهاي […]

معاون وزير راه‌و‌شهرسازي و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران در آيين تکريم و معارفه مديرکل فرودگاه‌هاي استان اصفهان با بيان اينکه شاخص انتخاب مديران در مجموعه شرکت فرودگاهها پاکدستي، شفافيت و سلامت نفس است، گفت: فرودگاه بين المللي شهيد بهشتي در زمان حاضر با ظرفيت کمتر از ۵۰ درصد فعال است و نيازهاي فعلي منطقه را پاسخگوست و در صورت افزايش دو برابري ظرفيت مسافر و پرواز هم جوابگو خواهد بود.

مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه مدیرکل جدید فرودگاه اصفهان، با حضور حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی استانی و فرودگاهی، مدیران و مسئولان استانی و فرودگاهی، روسای شرکتهای هواپیمایی، خدمات فرودگاهی و کارکنان اداره کل فرودگاههای استان برگزار شد.
معاون وزیر راه و‌شهرسازی در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات شش ساله حسن امجدی مدیرکل پیشین فرودگاههای استان اصفهان از وی به عنوان مدیری جهادی یاد کرد که پروژه های مهمی از جمله ترمینال پروازهای خارجی، توسعه پارکینگ هواپیما و… در مدت زمان تصدی وی اجرا شد و هم اینک نیز به عنوان عضو هیات مدیره شرکت فرودگاهها در تصمیم‌گیری های کلان شرکت حضور خواهد داشت.
وی شاخص انتخاب مدیران در مجموعه شرکت فرودگاهها را پاکدستی، شفافیت و سلامت نفس دانست و ملاک انتخاب ضیایی را به سمت مدیرکل فردگاههای استان اصفهان، دارا بودن این شرایط عنوان کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز دیگر تهدیدهای سخت برای دشمن امکان پذیر نیست و دست به تهدیدهای نرم و نرم افزاری زده گفت: در این راستا باید زیرساخت‌های امنیتی و سایبری فرودگاه ها را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: توسعه امنیت سایبری مهمترین نیاز امروز فرودگاه اصفهان است که باید با کمک همه بویژه اعضای کمیته امنیتی پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود.
سیدی اظهار داشت: بسیاری از سامانه‌های فرودگاه اصفهان بهسازی و بازسازی شده اما بخش‌هایی هم نیاز به نوسازی و بازسازی دارد که در دستور کار قرار دارد و به مرور و همزمان با توسعه فیزیکی بخش‌های مختلف، زیرساخت‌های تاسیساتی فرودگاه هم توسعه پیدا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: اقدامات و خدمات جهادی خوبی در فرودگاه اصفهان در سخت‌ترین شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی و ده‌ها و صدها مشکل دیگر محقق شده است و فضای مناسب و وضعیت استانداردی برای خدمات رسانی به مسافران فراهم شده است.
سیدی خاطرنشان کرد: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به‌عنوان فرودگاه مشترک با نیروی هوایی از فرودگاه‌های مهم کشور است که فرودگاه پشتیبان فرودگاه‌ حضرت امام(ره)، مهرآباد، مشهد و شیراز است و همچنین پروازهای دایورتی را در زمان بحران، پذیرش می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشترین منبع درآمد فرودگاه‌ها در گذشته از پروازهای عبوری بود که این پروازها در دو سه سال گذشته به نصف رسید و بطور تقریبی کرونا، درآمد فرودگاه‌ها را به نزدیک صفر رساند اما توسعه این فرودگاه در این شرایط هم متوقف و تعطیل نشد و همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه همه باید برای توسعه کشور و عزت و سربلندی ایران تلاش کنیم ابراز امیدواری کرد که با کمک همه بتوانیم برنامه‌های توسعه ای مورد نیاز این فرودگاه را بدون مُعطلی ادامه دهیم. مدیرعامل شرکت فرودگاهها ادامه داد: برنامه های توسعه این فرودگاه برای سه تا چهار سال آینده است و در صورتی که ناوگان هوایی کشور توسعه پیدا کند باید به فکر توسعه ترمینال‌ها و سامانه های این فرودگاه باشیم.
سیدی تاکید کرد: انتظار ما از همه همکاران و سایر ارگان های خدمات رسان در فرودگاه این است که احترام و تکریم مسافران را بعنوان اصل اساسی کارهای خود قرار دهند تا مسافران بهره کافی از این همه هزینه و امکانات ببرند.

é هر ۱۲ روز، آغاز یک طرح در فرودگاه اصفهان
حسن امجدی عضو هیات مدیره و مدیرکل پیشین فرودگاه اصفهان در این مراسم با بیان اینکه حدود ۲۰۰ فعالیت در حوزه های مختلف این فرودگاه تعریف و به‌تدریج در ۱۷۰مورد تجمیع شد، گفت: این طرح‌ها بین یک تا دو سال بطول انجامید و بطور تقریبی در این مدت هر ۱۲ روز یک طرح در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شروع شده که بعضی از آنها ۲ سال بطول انجامیده و برخی پس از یک ماه تکمیل شده است.
امجدی اظهار داشت: اجرای طرح‌های توسعه همزمان با عملیات در فرودگاه بطور قطع خللی در انجام ماموریت های کلیه سازمان های خدمات رسان ایجاد خواهد کرد اما با همکاری و سعه صدر پرسنل این فرودگاه این طرح ها با موفقیت انجام شد.
عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: فرودگاه اصفهان در سه حوزه صنعت حمل و نقل هوایی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و گردشگری کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در سال های گذشته برای حفظ و ارتقای این جایگاه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم.
به گفته وی، علاوه بر وجود زیرساختهای مناسب، سرمایه انسانی فرودگاه اصفهان در حوزه های مختلف به‌عنوان بزرگترین حُسن این فرودگاه محسوب می‌شود
وی افزود: تمام تلاش مجموعه کارکنان اداره کل فرودگاههای استان، حفظ و ارتقاء جایگاه ویژه فرودگاه اصفهان در سه حوزه مهم صنعت هوانوردی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و گردشگری بوده است.

é اولویت نخست؛ حفظ و نگهداری اقدامات انجام شده
ابوذر ضیایی نیز در سخنان خود ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیرعامل شرکت فرودگاهها و همچنین استاندار اصفهان، از تلاش ها و خدمات انجام شده توسط مدیرکل پیشین فرودگاههای استان اصفهان قدردانی و اظهار امیدواری کرد: به یاری خداوند متعال و کمک همکاران اداره کل بتواند در مرحله اول در حفظ و نگهداری اقدامات انجام شده و پس از آن در انجام اقدامات مطلوب در راستای پیشبرد اهداف شرکت فرودگاهها قدم بردارد.

 

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد؛
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از جابه جایی برون شهری سالانه ۵۰۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان سنگین و ۲۵۰ میلیون تن توسط وانت بارها خبر داد.

مهرداد حمداللهی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد هزینه‌های لجستیک مربوط به حمل و نقل کالا است گفت: برآوردهایی که در خصوص تأثیر هزینه‌های حمل و نقل بر قیمت تمام شده کالا دارد نشان می‌دهد تنها ۱۲ درصد این هزینه‌ها مربوط به حمل و نقل است که البته بسته به نوع کالاها بایکدیگر متفاوت است. مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: اگر از هزینه‌های جانبی مانند معطلی کامیون‌ها، توقف در پایانه‌های بار و تردد یک سر خالی بکاهیم می‌توانیم ۷ تا ۸ از تأثیر حمل و نقل بر قیمت تمام شده را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: سالانه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تن کالا در سطح کشور جابه جا می‌شود که توسط کامیون و کامیونت‌ها حمل می‌شوند؛ همچنین سالانه ۲۵۰ میلیون تن کالا توسط وانت بارها در سطح کشور جابه جا می‌شود که شناسایی نمی‌شوند و سند حمل ندارند اما بر اساس اطلاعات دوربین‌های جاده‌ای این عدد برآورد می‌شود که رقم بزرگی است. حمداللهی با بیان اینکه بخشی از جابه جایی بارها توسط خودروهای سنگین نیز بدون بارنامه و اسناد حمل جابه جا می‌شوند یادآور شد: حدود ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت حمل و نقل داخلی داریم که نشان می‌دهد جامعه بزرگی از صنعت حمل و نقل در حال فعالیت هستند.
وی تعداد رانندگان فعال در بخش حمل کالا را ۵۲۰ هزار نفر عنوان و اظهار کرد: ۳۷۰ هزار ناوگان باری در بخش حمل و نقل کالا داریم که این دو عدد نشان می‌دهد باید توجه ویژه ای به صنعت حمل و نقل شود.

é ۳۵ استارتاپ حمل کالای جاده‌ای داریم
این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نقش فناوری اطلاعات و استارتاپ ها در صنعت حمل و نقل اشاره کرد و گفت: این فناوری‌ها باید در جهت توسعه این صنعت به کار گرفته شود؛ در حال حاضر ۳۵ بازارگاه الکترونیکی در بخش حمل کالا مجوز فعالیت دارند ولی بسیاری از آنها رشد چندانی نداشته‌اند که شاید یکی از علل آن، بی توجهی خود فعالان این بخش و نیز دستگاه متولی دولتی به بازارگاه های الکترونیکی حمل کالاست.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً ضوابط جدیدی برای فعالیت بازارگاه های الکترونیکی کالا تدوین شده که قرار است در آئین نامه جدید، این بازارگاه ها خودشان هم عملیات حمل را بر عهده بگیرند؛ در بخش وانت بارها هم فضایی فراهم شده تا بتوانند وانت بارها هم شرکت‌های حمل و نقلی ایجاد کنند.

é کامیون ملکی برای شرکت‌های حمل و نقلی صرفه اقتصادی ندارد
حمداللهی با بیان اینکه مالکیت و خرید ناوگان برای شرکت‌های حمل و نقلی صرفه ندارد، گفت: تلاش زیادی کردیم تا سیاست‌های حمایتی در راستای افزایش ناوگان ملکی توسط شرکت‌های حمل و نقلی تصویب و اعمال شود و یارانه‌هایی برای شرکت‌ها در این راستا در نظر گرفتیم اما در عمل شرکت‌ها همچنان تمایلی برای خرید ناوگان ندارند؛ البته یکی از موانع اصلی در این مسیر، قانون مالیات بر ارزش افزوده که در اصلاح این قانون در سال گذشته، حذف شد چون مالکیت ناوگان برای شرکت حمل و نقل به صرفه نبود؛ در حالی که شرکت‌ها ۷ تا ۸ درصد از صدور بارنامه به عنوان تعرفه صدور اسناد حمل دریافت می‌کنند، باید ۹ درصد از آن را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده می‌دادند که عملاً توجیه اقتصادی مالکیت ناوگان توسط شرکت‌های حمل و نقلی را زیر سوال برده بود. همچنین تملک ناوگان، لازمه استخدام راننده و بیمه کردن آن است.

é فقط ۶.۵ درصد کامیون‌های شرکت‌های حمل و نقلی ملکی است
وی ادامه داد: در حال حاضر تنها ۶.۵ درصد مالکیت ناوگان حمل کالای جاده‌ای ما در اختیار شرکت‌های حمل و نقلی است یعنی از ۳۶۰ تا ۳۷۰ هزار ناوگان فعال در جاده‌ها ۲۴ تا ۲۵ هزار دستگاه آن در مالکیت شرکت‌های حمل و نقلی است که نشان می‌دهد در این زمینه موفقیتی نداشته‌ایم؛ لذا بر آن شدیم تا در آئین نامه جدید، مدیریت ناوگان را به جای مالکیت آن مد نظر قرار دهیم.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یکی از موانع توسعه لجستیک را محدودیت‌های حوزه جغرافیایی دانست و گفت: برای همین منظور اعلام کردیم اگر شرکتی ناوگان ملکی و تحت پوشش داشته باشد، محدودیت جغرافیایی حوزه فعالیت را حذف و اعلام کردیم اگر شرکت‌های حمل و نقل هم ناوگان ملکی داشته باشد هم تحت پوشش، می‌تواند در کل کشور فعالیت داشته باشد و برای ناوگان خود در هر جای کشور بارنامه صادر کند.

é محدودیت جغرافیایی و استانی صدور بارنامه برای شرکت‌های حمل و نقلی مالک کامیون لغو شد
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موانع توسعه لجستیک، نبود هماهنگی میان دستگاه‌های متولی حمل و نقل است به همین منظور همکاری‌های خوبی با سازمان بنادر و دریانوردی آغاز کرده‌ایم که به کاهش تأخیرها و معطلی‌های رانندگان در بنادر کمک می‌کند؛ برای پایلوت، از دو بندر شهید رجایی و امام خمینی (ره) آغاز کرده بودیم که در حال توسعه به سایر بنادر است.
حمداللهی با اشاره به ایجاد کمیته راهبری حمل و نقل در سازمان راهداری و حضور نمایندگان همه تشکل‌های حوزه حمل و نقل در این کمیته گفت: موارد مورد نظر و انتقادات و اعتراضات تشکل‌ها در این کمیته به سازمان راهداری منتقل می‌شود و اگر این سازمان امکان پیگیری آن را داشت، پیگیری خواهد کرد در غیر این صورت به دستگاه مربوطه ارجاع می‌دهد.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی سازمان بنادر عنوان کرد؛
تسریع در رفع مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران در بنادر کشور
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی گفت: موانع تولید بایستی به گونه‌ای رفع شود که سرمایه گذاران با رغبت و تمایل نسبت به سرمایه گذاری در بنادر اقدام کنند.
حسین یداللهی گفت: فرآیند و ضوابط اجرایی سرمایه گذاری منطبق با سیاست‌های دولت خدمتگزار توسعه دریا محور است و با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بخش خصوصی و ایجاد مشوق‌های سرمایه گذاری همسو است.
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به شیوه سرمایه گذاری، تبیین ساختار کلی فرآیند و ضوابط اجرایی مربوط به سرمایه گذاری در بنادر کشور اشاره کرد و گفت: ابلاغ این فرآیند پس از تصویب هیأت عامل سازمان بنادر اجرایی خواهد شد که این امر موجب شفافیت در واگذاری‌های اراضی در بنادر کشور در قالب مزایده می‌شود.
یداللهی با تاکید بر تسریع در رفع مسائل و مشکلات سرمایه گذاران در بنادر کشور، گفت: موانع تولید بایستی به گونه‌ای مرتفع شود که سرمایه گذاران با رغبت و تمایل نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند و هیچ زمان از سرمایه گذاری و اقدامی که انجام دادند پشیمان نشوند.
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تمام توان خود را جهت رفع موانع و چالش‌های موجود در عرصه سرمایه گذاری در بنادر معطوف کرده است تا با حذف موانع موجود به تشویق سرمایه گذاران جهت حضور در صحنه اقتصادی کشور بپردازد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد؛
پایان عملیات اعزام حجاج با ۱۶۲ پرواز به سرزمین وحی
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام پایان عملیات اعزام حجاج از فرودگاه‌های کشور گفت: زائران بیت الله الحرام با ۱۶۲ پرواز عازم سرزمین وحی شدند.
غلامرضا رستمیان با اعلام جزییات اعزام حجاج به سرزمین وحی اظهار داشت: از آغاز اعزام حجاج به مدینه منوره و جده در مجموع حجاج ایرانی و عوامل اجرایی حج با ۱۶۲ پرواز عازم سرزمین وحی شدند.
رستمیان با اعلام اینکه همه پروازهای حج امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و عربستان پروازی در این زمینه انجام نداده است، گفت: متوسط تاخیر پروازها حدود یک ساعت بوده است که این رقم خوبی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات بازگشت حجاج از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:
زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در پی وقوع زلزله ۶.۱ریشتری و دهها پس لرزه بامداد شنبه در این استان خوشبختانه هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر مرکز و غرب استان وارد نشده است.
علی رضا محمدی کرجی ران در جمع خبرنگاران در تشریح وضعیت اسکله ها و بنادر مستقر در بندر لنگه و بندرخمیر بیان داشت: براساس بازدیدهای میدانی و گزارشات واصله خوشبختانه زیرساخت های بندر شهید رجایی و بنادر غرب استان متاثر از زمین لرزه بامداد روز شنبه هیچ گونه آسیبی ندیده و عملیات تخلیه و بارگیری، پهلودهی و جداسازی شناورها با قوت و بدون وقفه درحال انجام است.
وی با اشاره به وقوع زلزله های پی درپی در شهرستان های غرب استان نیز گفت: زیرساخت های بندری این شهرستان نیز آسیبی ندیده و کارکنان واحدهای امدادی این اداره نیز به منظور تسهیل در خدمات رسانی به مردم و آسیب دیدگان این شهرستان ها در کنار سایر نیروهای امدادی، هلال احمر و بسیج فعال شده و بادحضور در محل درحال خدمات رسانی هستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان داشت: تیمهای اعزامی از بندرلنگه تا حصول شرایط مطلوب در منطقه حضور داشته و درصورت لزوم و تصمیم مسئولان ستاد بحران استان آمادگی اعزام گروه‌های امدادی از دیگر بنادر استان به محل نیز وجود دارد.
گفتنی است؛ از ساعت ۲.۲ بامداد تاکنون بیش از ۱۳ بار بندر خمیر و مناطق اطراف آن را لرزانده که ۲ زلزله آن ۶.۱. ۶.۳ ریشتری بوده است.
به دنبال این زلزله ها، بسیاری از منازل مسکونی روستاهای منطقه خمیر و بندرلنگه تخریب و دچار آسیب جدی شده اند که نیروهای امدادی درحال آواربرداری و خدمات رسانی به مردم این منطقه هستند.