شبکه فروش آنلاین بیمه‌نامه‌ها حداکثر ۵ درصد سهم بازار را کسب می‌کنند
شبکه فروش آنلاین بیمه‌نامه‌ها حداکثر ۵ درصد سهم بازار را کسب می‌کنند

      مدیرعامل بیمه تعاون گفت: فعالیت استارتاپ‌ها به گونه ای منعکس می‌شود که گویی آنها بازار را در اختیار دارند و نماینده‌های فروش بیکار شده‌اند؛ اما طبق پیش‌بینی‌ها در بهترین حالت سهم آنها به ۵ درصد کل بازار می‌رسد؛ زیرا بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای اصلا امکان فروش آنلاین را ندارند. بنابراین شبکه فروش […]

 

 

 

مدیرعامل بیمه تعاون گفت: فعالیت استارتاپ‌ها به گونه ای منعکس می‌شود که گویی آنها بازار را در اختیار دارند و نماینده‌های فروش بیکار شده‌اند؛ اما طبق پیش‌بینی‌ها در بهترین حالت سهم آنها به ۵ درصد کل بازار می‌رسد؛ زیرا بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای اصلا امکان فروش آنلاین را ندارند. بنابراین شبکه فروش آنلاین حداکثر در حوزه فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه امکان موفقیت دارند.
یونس مظلومی افزود: در خصوص فعالیت استارتاپ‌ها در صنعت بیمه اغراق می‌شود؛ گویی آنها بازار را در اختیار دارند و نماینده‌های فروش بیکار شده‌اند؛ اما طبق پیش‌بینی‌ها در بهترین حالت سهم آنها به ۵ درصد کل بازار می‌رسد؛ زیرا بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای اصلا امکان فروش آنلاین را ندارند. بنابراین شبکه فروش آنلاین حداکثر در حوزه فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه امکان موفقیت دارند.
وی در خصوص وضعیت فعلی شبکه فروش گفت: شبکه نماینده‌های بیمه تعاون نوپا و جوان هستند و با قدرت و کیفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در کنار آنها با کارگزاران برخطی که دارای مجوز از بیمه مرکزی هستند، همکاری کرده و بیمه‌نامه‌ها را عرضه می‌کنیم.
مظلومی در رابطه با چالش‌های موجود میان شبکه فروش سنتی و آنلاین، گفت: ما به عنوان شرکت بیمه مشکلی در این زمینه نداریم؛ البته راجع به فعالیت استارتاپ‌ها بزرگنمایی می‌شود، این در حالی است که کارگزاران آنلاین صرفا ۲ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و ۹۸ درصد بیمه‌نامه‌ها همچنان به شکل و شیوه قبل عرضه می‌شود.
وی افزود: فعالیت استارتاپ‌ها به گونه ای منعکس می‌شود که گویی آنها بازار را در اختیار دارند و نماینده‌های فروش بیکار شده‌اند؛ اما طبق پیش‌بینی‌ها در بهترین حالت سهم آنها به ۵ درصد کل بازار می‌رسد؛ زیرا بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای اصلا امکان فروش آنلاین را ندارند. بنابراین شبکه فروش آنلاین حداکثر در حوزه فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه امکان موفقیت دارند.
مدیرعامل بیمه تعاون بیان کرد: تحول دیجیتال صرفا مربوط به بخش فروش بیمه‌نامه‌ها نمی‌شود و قسمت‌های مختلفی اعم از خسارت، ارزیابی، بازدید اولیه و کارشناسی را شامل می‌شود. بیمه تعاون نیز در بخش خسارت و بازدید اولیه بیمه‌های اتوموبیل به سمت دیجیتالی شدن حرکت و اپلیکیشن‌های جدیدی در این زمینه آماده کرده است.

 

دو مدیر بیمه سرمد منصوب شدند

با حکم مدیرعامل بیمه سرمد، مدیران امور استان‌ها و شبکه فروش و امور بانک و بیمه این شرکت منصوب و معرفی شدند.
یعقوب رشنوادی مدیرعامل این شرکت در حکمی، حسین پایندانی را به عنوان مدیر امور استان‌ها و شبکه فروش منصوب کرد.در حکم رشنوادی، بر تقویت و بررسی مستمر عملکرد شبکه فروش، جذب نمایندگان جدید و آموزش توانمندسازی آنها و درجه‌بندی و رتبه‌بندی شعب و نمایندگان شرکت و ساماندهی حدود اختیارت آنها برای تسهیل فروش تاکید شده است. رشنوادی هم‌چنین از پایندانی خواسته است، برای جذب نمایندگان فروش بیمه‌های زندگی و ایجاد سازوکار آموزشی برای آنان برنامه‌ریزی کند و بر عملکرد شعب، نظارت مستمر داشته و فرآیندهای شعب را شفاف و بهینه کند.حسین پایندانی که کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دارد، از مدیران باسابقه صنعت بیمه است و پیش از حضور در سرمد، مدیر منابع انسانی و پشتیبانی، رئیس کمیته تطبیق مقررات و جبران خدمات و مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران معین بوده است. پیش از او، مهدی شمسایی عهده‌دار مدیریت امور استان‌ها و شبکه فروش بیمه سرمد بود.
مدیرعامل بیمه سرمد، هم‌چنین در حکمی، بهراد گروه‌ای را که پیش از این سرپرست مدیریت تطبیق مقررات شرکت بود، به عنوان مدیر امور بانک و بیمه منصوب کرد.
بر اساس حکم رشنوادی، ارتباط مستمر با ستاد و شعب بانک معظم صادرات ایران و تلاش در جهت کسب رضایت حداکثری، ارائه برنامه مدون در خصوص بازاریابی در بانک و افزایش حق بیمه تولیدی از منشاء سهامداری، طراحی طرح‌های نوین بیمه‌ای و گسترش پوشش‌ها برای کارکنان و مشتریان بانک و تسهیل فرآیند صدور و فروش بیمه‌نامه‌ها در شعب بانک، جزو ماموریت‌های اصلی مدیریت امور بانک و بیمه در دوره جدید خواهد بود.گروه‌ای، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دارد و پیش از این، رئیس اداره امور نمایندگان و شعب، مدیر امور بانک و بیمه و سرپرست مدیریت تطبیق مقررات بیمه سرمد بوده است.پیش از گروه‌ای، مهدی آراسته‌فرد مدیر امور بانک و بیمه شرکت بیمه سرمد بود.

 

بیمه مرکزی نسبت به فعالیت‌های یک شرکت بیمه‌ای غیر مجاز هشدار داد

بیمه مرکزی اعلام کرد: یک شرکت بدون اخذ مجو ز اقدام به انجام تبلیغات و فعالیت در زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای کرده که فعالیت آن از سوی بیمه مرکزی ممنوع است.
شرکتی با نام «تجارت الکترونیک فرتاک» بدون اخذ مجوز فعالیت در زمینه عرضه خدمات بیمه‌ای اعم از مستقیم یا برخط در شهر شیراز به انجام تبلیغات و فعالیت در زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای مبادرت می‌کند که فعالیت آن از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه ممنوع است.
بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و گزارش‌های متعدد مبنی بر فعالیت غیرقانونی مجموعه یادشده به شرکت‌های بیمه اعلام می‌شود که از هرگونه همکاری با آن خودداری کنند. در این اطلاعیه آمده است: از آنجا که هرگونه فعالیت بیمه‌ای خارج از قوانین و مقررات مربوطه اعلام شده از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه، مجاز نیست فلذا هرگونه همکاری شعب و نمایندگان شرکت‌های بیمه با مجموعه یادشده غیرقانونی اعلام می‌شود.
این اطلاعیه می‌افزاید: در صورت شناسایی هرگونه همکاری شبکه فروش با اشخاص و دفاتر غیرمجاز و فاقد مجوز، وفق مقررات با آن شرکت و نمایندگان ذیربط رفتار خواهد شد.