شرایط بیمه صندوق امانات بانک‌ها اعلام شد
شرایط بیمه صندوق امانات بانک‌ها اعلام شد

طبق اعلام بیمه مرکزی، شرایط بیمه صندوق امانات اجاره‌ای بانکها فراهم شده و در صورت توافق بانک و شرکت بیمه، مشتری می‌تواند صندوق خود را تا سقف مورد نظر بیمه کرده و در زمان حادثه به همان میزان خسارت دریافت کند. بهروز بستگانی- معاون مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و امور فنی بیمه مرکزی-  در رابطه […]

طبق اعلام بیمه مرکزی، شرایط بیمه صندوق امانات اجاره‌ای بانکها فراهم شده و در صورت توافق بانک و شرکت بیمه، مشتری می‌تواند صندوق خود را تا سقف مورد نظر بیمه کرده و در زمان حادثه به همان میزان خسارت دریافت کند.

بهروز بستگانی- معاون مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و امور فنی بیمه مرکزی-  در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته برای پوشش بیمه‌ای صندوق‌های امانات اجاره‌ای بانک‌ها توضیحاتی ارائه کرد.
این مقام مسئول در بیمه مرکزی، با اشاره به این‌که بیمه مرکزی پیش از سرقت صورت گرفته از بانک ملی و طرح موضوع در رسانه‌ها نسبت به طراحی پوشش بیمه‌ای صندوق‌های امانت اجاره‌ای بانک‌ها اقدام کرده بود، گفت: در سال ۱۳۹۸ برای اولین بار برای یکی از شرکت‌های بیمه خصوصی (بیمه “ما”) مجوز عرضه این پوشش بیمه‌ای را صادر کرده‌ایم و در سال ۱۳۹۹ نیز یک شرکت بیمه‌ای دیگر (بیمه “پارسیان”) مجوز پوشش بیمه صندوق‌های امانی بانک‌ها را دریافت کرده است. البته این دو شرکت بیمه عرضه این پوشش بیمه‌ای را به صورت محدود برای بانک‌های ملت و پارسیان انجام دادند و متعاقبا بیمه مرکزی، مجوز عرضه این بیمه را برای بانک ملی نیز صادر کرد اما در مورد این بانک به دلایلی از جمله نبود الزامات فنی مربوط، امکان صدور بیمه نامه فراهم نشد.
اکنون تمام بانک‌ها امکان بیمه صندوق امانات را دارند
به گفته وی، بعد از سپری شدن مدت اجرای آزمایشی مجوزها، بیمه مرکزی این مجوز را به هر دو شرکت بیمه‌ داد که بتوانند این پوشش بیمه‌ای را برای تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری عرضه کنند و در این باره محدودیتی وجود ندارد.
به زودی پوشش بیمه صندوق‌ها
با ۴ شرکت
بستگانی، یادآور شد: چندی پیش تقاضاهای جدیدی برای عرضه پوشش بیمه‌ای صندوق امانات اجاره‌ای به بیمه مرکزی واصل شده است و تقاضای دو شرکت بیمه دیگر جهت صدور بیمه صندوق‌های امانت بانک‌ها در مرحله نهایی اخذ مجوز قرار دارد، این در حالی است که بیمه مرکزی آمادگی دارد این امکان را برای تمام شرکت‌های بیمه متقاضی عرضه این پوشش بیمه‌ای فراهم آورد.
وی در ادامه جزئیاتی درباره نحوه پوشش صندوق امانات اعلام کرد و گفت: در جریان بیمه کردن صندوق‌های امانات اجاره‌ای حتما اصل محرمانگی رعایت می‌شود و متقاضیان خرید این پوشش بیمه‌ای بنا به مقررات بانک‌ها، اجباری به اعلام محتویات این صندوق‌ها در فرم پیشنهاد بیمه ندارند. شخص حقیقی اجاره‌کننده صندوق امانات اجاره‌ای بانک که نامش در قرارداد اجاره بانک قید شده است، می‌تواند این بیمه‌نامه را با تعهدات مد نظر خود برای مثال  ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰ میلیون تومان و یا ارقام بالاتر برای نمونه چند میلیارد تومان از شرکت بیمه مربوط خریداری کند.
هر چقدر بیمه‌نامه بخرید صندوق شما بیمه و پرداخت می‌شود
بستگانی با بیان اینکه ‌تعهدات بیمه‌گر در این پوشش بیمه‌ای جبران خسارت‌های مالی وارده به محتویات این صندوق‌ها  ناشی از آتش‌سوزی، انفجار  و سرقت است توضیح داد: هر سقفی که به عنوان سرمایه بیمه‌نامه، بیمه شده باشد، در زمان خسارت و وقوع خطرات تعیین شده و یا سرقت (با رعایت شرایط عمومی بیمه نامه) و ارزیابی صورت گرفته، مبنای پرداخت خسارت به اجاره کننده صندوق خواهد بود. مثلا ممکن است بیمه نامه‌ای با سقف تعهد ۲۰۰ میلیون تومانی خریداری شده باشد که آنگاه شرکت بیمه هنگام وقوع خسارت، بعد از ارزیابی که انجام می‌دهد،  درصورت محرز شدن وقوع خطرات تحت پوشش بدون توجه به محتویات داخل صندوق، حداکثر تا میزان فوق به اجاره‌کننده صندوق پرداخت
خواهد کرد.
شرط امنیتی بیمه‌ها برای بانک‌ها
معاون مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و امور فنی بیمه مرکزی این را هم گفت که موضوع بسیار حائز اهمیت این است که شرکت‌های بیمه برای پوشش بیمه‌ای صندوق امانات بانک‌ها، ارزیابی ریسک دقیقی انجام می‌دهند و سوابق خسارتی مرتبط، شرایط بانک از لحاظ امنیتی و حفاظتی (برای نمونه دوربین‌های مدار بسته، تعداد نگهبانان مستقر و …) و یا تعداد صندوق و نوع و سایز آنها و همچنین منطقه جغرافیایی که شعبه بانک قرار دارد را بررسی کرده و در صورت پذیرفتن شرایط، حق بیمه متناسب با آن را تعیین می‌کنند.
دراین رابطه یادآور می‌شود که در خردادماه امسال طی سرقتی که از یکی از شعب بانک ملی صورت گرفت، صندوق امانات اجاره‌ای این بانک سرقت شد، در حالی که بیمه‌ای برای آنها صادر نشده بود و این جریان نگرانی‌هایی برای صاحبان صندوق اجاره‌ای بانک‌ها ایجاد کرد.

 

 

 

رییس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه:
استمرار در جلسات پژوهشکده بیمه و شبکه فروش به نفع صنعت بیمه است

رییس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه،اظهار کرد: ارتباط سازمان یافته ای ما بین پژوهشکده بیمه و شبکه فروش وجود ندارد و پژوهشکده باید این ارتباط را ایجادو تقویت
کند .
حسین طاهری گفت: نمایندگان هر شرکت بیمه ای کانون یا انجمن صنفی دارند اما متاسفانه برخی از شرکت های بیمه ای هنوز تشکل صنفی درحوزه نمایندگان خود ندارند.
وی،افزود: شرکت های بیمه ایران، البرز، آسیا و دانا که سهم بیشتری از بازار بیمه کشور دارند، کانون سراسری نمایندگان هم دارند که معمولا با شرکت های خود در تعامل هستند.
رییس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه،تصریح کرد: جامعه نمایندگان مسائلی را که به حوزه کلان صنعت بیمه برمی گردد از طریق شورای هماهنگی تشکل های صنفی نمایندگان صنعت بیمه پیگیری می کنند.
طاهری، اذعان داشت که شورای هماهنگی تشکل های صنفی نمایندگان صنعت بیمه با بیمه مرکزی جلساتی برگزار می کند.
وی،درخصوص تعامل نمایندگان با سندیکای بیمه گران، توضیح داد: چندین بار با دبیرکل سندیکای بیمه گران جلساتی برگزار شده وانتظارات شبکه فروش به دبیر کل سندیکای بیمه گران هم منتقل شده و یک شورای مشورتی شبکه فروش هم درسندیکا فعال است.
رییس شورای هماهنگی تشکل های صنفی نمایندگان صنعت بیمه، گفت: اما آنچه مشخص است هنوز این ارتباطات راضی کننده نیست و آنچنان که بایدجدی گرفته نمی شود.
طاهری، درپاسخ به اینکه آیا نمایندگان جلسه ای با رییس جدید پژوهشکده بیمه داشته اند، گفت:هنوز جلسهای با رئیس جدید پژوهشکده برگزار نشده هرچند که سال گذشته از تشکل ها دعوت شد اما این جلسات استمرار و نظم ندارد.
وی، معتقد است که جلسات باید منظم و تعریف شده باشد زیرا شبکه فروش بزرگترین سهم از تولید را دارد و به دلیل اینکه با کف بازار در تماس بوده می تواند بسیاری از مشکلات صنعت را که واقعی است، منتقل کند.
رییس شورای هماهنگی تشکل های صنفی نمایندگان صنعت بیمه، افزود: اگر قرار است که تصمیماتی که پژوهشکده می گیرد راهگشا باشد قطعا باید با شبکه فروش در تعامل باشد زیرا برخی از طرح ها از خارج کشور اقتباس می شود و باید
بومی سازی شود.
وی، با بیان اینکه تعامل پژوهشکده و شبکه به فروش به نفع پژوهشکده هم خواهد بود،افزود: تمامی فعالیت های پژوهشکده بیمه در راستای این است که بازخورد کار خود را در عمل ببیند و اگر به نتیجه نرسد، فایده ای ندارد و در این سال ها تحقیقات و پیگیریهای بسیاری شده که عملا نتیجه ملموسی نداشته است.

 

 

 

مدیرعامل شرکت بیمه رازی:
سرعت در پاسخگویی خواست اولیه بیمه‌گذاران است

مدیرعامل شرکت بیمه رازی درک نیاز مشتریان را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه‌گذاران به دنبال افزایش سرعت در صدور و ارائه خدمات بر بستر فناوری هستند و این شرکت باید در سال ۱۴۰۱ با تسهیل‌گری در ارائه خدمات و بهبود روش‌ها پاسخ مناسبی به نیاز مشتریان ارائه کند.
دکتر علی جباری در جلسه هم‌اندیشی با مدیران استانی بیمه رازی که به صورت برخط و با حضور معاونان و مدیران ارشد شرکت بیمه رازی برگزار شد، گفت: بیمه‌گذاران در شرایط فعلی و با توجه به سبک زندگی امروزی به دنبال دریافت خدمات با کیفیت در مدت زمان کوتاه هستند. مدیرعامل بیمه رازی تصریح کرد: با توجه به تفکر حاکم بر جامعه در زمینه دریافت خدمات، شرکت بیمه رازی باید برنامه‌ریزی و اهداف خود را با توجه به نیاز مشتری مبنی بر صدور و پرداخت خسارت در اندک زمان ممکن طراحی و اجرایی کند.
او با تاکید بر اینکه بیمه‌گذار به دنبال افزایش سرعت در صدور و پرداخت خسارت است، خاطرنشان کرد: بیمه رازی باید تسهیل‌گری در صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت را در دستور کار خود قرار دهد و این مهم اولویت اصلی شرکت بیمه رازی در سال ۱۴۰۱ است. وی تصریح کرد: در کنار این مهم باید نیاز و خواسته‌‌‌های مشتریان احساس و رفع شود، زیرا در حال حاضر بسیاری از مشتریان تنها نسبت به بیمه شخص ثالث آگاهی دارند. دکتر جباری افزود: بازنگری فرآیندها با نگاه به فناوری‌‌‌های نوین و هوشمندسازی باید در دستور کار شرکت باشد، زیرا با حرکت به سمت بهبود روش‌ها می‌توان بازار را از آن خود کرد و بسیاری از مشکلات موجود در صنعت
بیمه را رفع کرد.
او با اشاره به اینکه تمام بخش‌‌‌های شرکت بیمه رازی همچون نمایندگان، کارگزاران و شعب، عضوی از این خانواده بزرگ هستند، بیان کرد: برگزاری جلسات متعدد با هر کدام از اعضای این خانواده در پیشبرد اهداف کلان و خرد شرکت تاثیرگذار است که در موارد فنی اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به بخش‌‌‌ها و افراد مختلف منجر به رفع ابهام برای بیمه‌گذاران خواهد شد و این مهم در نهایت منجر به بهبود کار و کیفیت خواهد شد. مدیرعامل بیمه رازی ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به بیمه گذاران را مهم‌ترین وظیفه این شرکت دانست و تاکید کرد: برای بهبود ارتباط و تعامل با بیمه گذاران سه مولفه بسیار تاثیرگذار وجود دارد که از این موارد می‌توان به تخصص و تجربه نیروی انسانی در پاسخگویی، ارائه خدمات باکیفیت در قالب قرارداد همکاری و پاسخگویی به لحظه اشاره کرد. جباری گفت: در صنعت فعلی بیمه کشور، رقابت و حضور بسیار سخت است و در تمام مراحل باید با تاکید بر احساس مسوولیت روند نوین و به‌‌‌روزی طراحی و اجرایی کرد.
مدیرعامل بیمه رازی ادامه داد: فروش و صدور بیمه‌نامه بسیار مهم است اما نگه‌داشت، ایجاد رضایت و تمدید بیمه‌نامه در پایان دوره بسیار مهم‌تر از صدور بیمه‌نامه اولیه است. او افزود: وظیفه تمام بخش‌‌‌های شرکت بیمه رازی تدبیر در نگه‌داشت و ایجاد رضایت در بیمه‌گذاران شرکت است این موارد در حالی مطرح می‌شود که در تمدید بیمه‌نامه مواردی همچون کنترل و کاهش ضریب و نسبت خسارت، وصول مطالبات، توانمندسازی شبکه نمایندگی و کارگزاران، استفاده از فناوری‌‌‌های نوین در زمینه بازاریابی و فروش نقش قابل‌توجهی دارد.

 

 

بازنشستگان با سابقه حق بیمه کمتر از ده سال حقوق دریافت می‌کنند

بازنشستگان با سابقه حق بیمه کمتر از ده سال حقوق دریافت می‌کننددرجلسه امروز مجلس مقرر شد که فرد بیمه شده بازنشسته کمتر از ۱۰ سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده نمایند.به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک تبصره به ماده ۶ طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی، موافقت کردند که براساس آن در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه فرد بازنشسته بیشتر از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال باشد، بیمه شده می تواند با پرداخت کسری ماه‌ها و یا سنوات تا ۱۰ سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده نمایند.

 

 

عضویت در سجام رایگان شد
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام‌کرد: مشمولان سهام عدالت می‌توانند با استفاده از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری نسبت به ثبت نام و احراز هویت رایگان سجام اقدام کنند.
این شرکت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: آن دسته از مشمولان سهام عدالت که تا به امروز اقدام به ثبت نام و احراز هویت سجام نکرده‌اند می‌توانند با بهره مندی از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری به صورت کاملاً رایگان در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود در آن را انجام دهند تا از مزایای بی شماری همانند دریافت سالیانه سود سهام عدالت، وام بانکی و غیره برخوردار شوند.بر این اساس، مشمولان سهام عدالتی که هنوز در سامانه سجام ثبت نام نکرده و احراز هویت نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به لینک
https://sahamedalat.ir/marakez با انتخاب یکی از ۱۵ مرکز منتخب، ثبت نام رایگان سجام خود را انجام دهند.همچنین این دسته از مشمولان سهام عدالت برای دریافت خدمات رایگان احراز هویت سجام نیز می‌توانند در یکی از هشت مرکز رایگان احراز هویت الکترونیک سجام یا یکی از ۶۴ مرکز رایگان احراز هویت حضوری سجام نیز این خدمت را کاملاً رایگان انجام دهند تا از همه منافع سهامداری خود منتفع شوند.
لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که همه فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دائمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت
www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

بیمه پاسارگاد؛ برند محبوب مصرف‌کنندگان
در نهمین دوره سالانه نظرسنجی انتخاب برندهای محبوب سال، شرکت بیمه پاسارگاد برند محبوب منتخب مصرف‌کنندگان با آرای مردمی در میان شرکت‌‌های بیمه شناخته شد.
شرکت بیمه پاسارگاد در جشنواره برند محبوب در گروه اصلی بانک و بیمه، نخستین برند محبوب در گروه بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری و دومین برند محبوب در گروه بیمه بدنه و ثالث خودرو از نظر مصرف‌کنندگان انتخاب شده است.این جشنواره طی سال‌های متمادی براساس نظرسنجی مردمی در حال برگزاری است و همه ساله در طیف گسترده برندهای فعال در گروه‌های مختلف کالا و خدمات کشور، اقدام به نظرسنجی مردمی درباره میزان محبوبیت برندهای معتبر کشور می‌‌کند.
براساس این گزارش، نهمین دوره جشنواره ملی برند محبوب مصرف‌کنندگان از تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ تیر ۱۴۰۱ برگزار شد، در این نظرسنجی از مدل مبتنی بر نظرسنجی گسترده مردمی برای شناسایی میزان هواداری مصرف‌کنندگان در هر یک از گروه‌های کالا و خدمات استفاده شد تا ضمن ایجاد زمینه مشارکت گسترده مصرف‌کنندگان، ارزیابی قابل اعتمادی از طیف گسترده برندهای ایرانی فعال در گروه‌های مختلف کالا و خدمات به دست‌ آید.

برگزاری اولین همایش بازرسان و ارزیابان سازمان بیمه سلامت ایران
مدیر کل ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران، از برگزاری اولین همایش بازرسان و ارزیابان سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد.
سعید رحمانی گفت: اولین همایش بازرسان و ارزیابان سازمان از تمامی استان ها روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری به تاریخ ۲۶ و ۲۷ مرداد در اداره کل بیمه سلامت استان تهران با حضور مدیر عامل سازمان برگزار خواهد شد.وی افزود: این همایش با هدف آشنایی بیشتر بازرسان با ابزارها، تکنیک ها، آخرین بخشنامه ها و دستور العمل ها در اجرای طرح های سازمان از جمله طرح دارویاری، نسخه نویسی الکترونیکی، رسیدگی به بیماران صعب العلاج و پروژه های دیگر است.مدیر کل ارزیابی عملکرد و بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه هدف دیگر اجرای این همایش تطبیق بازرسان با مبادی برون سازمانی یعنی هماهنگی با دانشکده علوم پزشکی است افزود: همچنین در این همایش ۳ معاونت سازمان نیز حضور خواهند داشت، از سوی دیگر در این همایش پنل ها و کارگاه هایی نیز اجرا خواهد شد که در آن آخرین راهبرد و استراتژی دفتر ارزیابی عملکرد و بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران نیز مطرح خواهد شد.