شرط اصلی انتقال آب خزر به فلات مرکزی
شرط اصلی انتقال آب خزر به فلات مرکزی

مدیرکل ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیشگیری و جلوگیری از تخریب محیط زیست، شرط اصلی در انتقال آب خزر به فلات مرکزی است. حمید جلالوندی گفت: آنچه که در اسناد وزارت نیرو به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده، تامین آب کشاورزی، صنعت و شرب استان سمنان است که بر اساس قانون وزارت نیرو […]

مدیرکل ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیشگیری و جلوگیری از تخریب محیط زیست، شرط اصلی در انتقال آب خزر به فلات مرکزی است.
حمید جلالوندی گفت: آنچه که در اسناد وزارت نیرو به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده، تامین آب کشاورزی، صنعت و شرب استان سمنان است که بر اساس قانون وزارت نیرو منحصرا وظیفه تخصیص و اجازه بهره‌برداری از منابع آب عمومی کشور را در حوزه‌های کشاورزی، شرب و صنعت عهده دار است.
مدیرکل ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: محیط زیست نیز وظیفه پیشگیری، ممانعت و جلوگیری از تخریب آلودگی را برعهده دارد بنابراین این موضوع شرط اصلی این سازمان در پروژه انتقال آب خزر به فلات مرکزی است.
وی ادامه داد: بر اساس اسناد وزارت نیرو قرار است ۴۰۰ میلیون متر مکعب از آب دریای خزر برداشت شود که ۲۰۰ میلیون مترمکعب آن منتقل می‌شود. مسیر در مطالعات فاز یک مشخص شده و امکان تغییرات دارد.
مدیرکل ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ضرورت اجرای پروژه در محیط زیست برنامه‌ریزی نمی‌شود بلکه با توجه به اینکه وزارت نیرو متولی این کار است بررسی‌های لازم را انجام داده و پروژه را معرفی کرده است. وی افزود: مدل‌سازی پروژه اشکال دارد اما الزاماتی که در کمیته ارزیابی به آن رسیده‌ایم موضوعی نیست که بتواند این پروژه را رد کند.
احمدرضا لاهیجان‌زاده – معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست – گفت: از نظر علمی دغدغه‌های محیط زیست در خصوص سیستم‌های شیرین‌سازی وجود دارد که متخصصان برای برطرف کردن دغدغه‌ها اقداماتی را در نظر گرفته‌اند. محل تخلیه باید نقطه‌ای باشد که کمترین اثر را داشته باشد که در این مطالعه نیز وزارت نیرو مدل‌سازی را انجام داده و در مرحله کارشناسی است.
وی افزود: در خصوص تاثیر شوری نیز مطالعات اولیه بر این اساس است که در فاصله ۲۰۰ متری ده درصد بیشتر شوری را تغییر ندهد که برای به حداقل رساندن آن عمق بالای ۳۰ متر برای تخلیه در نظر گرفته شده است. این موضوع نیز در حال مطالعه است.

 

شاهد افت آموزش پزشکی بودیم

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: جایگاه خود را در آموزش از دست داده‌ایم و باید این مشکل را برطرف کنیم.
محمد آقاجانی، گفت: دانشگاه شهید بهشتی فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری دارد. این دو باید از سوی دانشجویان و اساتید مورد توجه قرار بگیرند. جایگاه بین‌المللی لازم را به دست نیاورده‌ایم. دو سال قبل که مدیریت بنده شروع شد افزایش تورم و پایین بودن اعتبار مالی دانشگاه مشکلاتی را ایجاد کرد.
وی افزود: یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در پردیس دانشگاه ساخته خواهد شد. این بیمارستان لازمه آموزش بالینی دانشجویان و خدمات درمانی است. همچنین این بیمارستان در شرق تهران ساخته می‌شود که از امکانات کمتر خدمات درمانی برخوردار است. از دیگر مشکلات زیرساختی ما سهم سایت دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی از مجموعه کل دانشگاه است که با رایزنی‌های ما این سقف افزایش پیدا کرد.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان گفت: رشد ۴۱ درصدی پژوهش‌های دانشگاهی نشان از توسعه قابل توجه‌ای می‌دهد. ما به سرانه سه مقاله به ازای هر نفر هیات علمی رسیده‌ایم. رشد ۳۰ درصدی شرکتهای دانش‌‌بنیان را شاهد بودیم و قرارداد همکاری با سه دانشگاه صنعتی داشتیم. همچنین با کشورهای هلند، مجارستان و ایتالیا همکاری علمی خود را آغاز کردیم. معاونین دانشگاه در تراز ملی هستند و اعضای هیات امنا، هیاتهای رئیسه دانشگاه، روسای بیمارستانها و دانشکده‌ها و تمام مدیران ستادی از استادان فرزانه کشور هستند.

 

تمامی موتورسیکلت‌ها نیازمند گواهینامه هستند

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت : رانندگی با موتور سیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی یا موتورسیکلت های برقی بدون گواهینامه خلاف مقررات است.
سرهنگ محمدعلی زارع، با اشاره به رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت های برقی و موتورسیکلت باحجم کمتر از ۵۰ سی سی، اظهار داشت: مشاهده می شود عده ای با موتور سیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی و یا موتورسیکلت های برقی اقدام به رانندگی بدون داشتن گواهینامه می نمایند که بر خلاف قوانین و مقررات است .
وی در ادامه با اشاره به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت های برقی یا با حجم کمتر از ۵۰ سی سی، بیان کرد: عده ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می کنند که اینگونه وسایل نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این نوع اظهارات برخلاف قوانین و مقررات است و براساس قانون هرنوع وسیله نقلیه ای که در راه های عمومی تردد می کنند نیاز به پلاک و گواهینامه دارند.