شناسایی انبارهای دپوی مواد محترقه در تهران
شناسایی انبارهای دپوی مواد محترقه در تهران

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از پلمب ۲ انبار دپوی مواد محترقه به ارزش مالی ۲ میلیارد تومان، خبر داد. سرهنگ پیام کاویانی گفت: مقادیر زیادی مواد محترقه در دو انباری حوالی خیابان آذربایجان و میدان تره بار به قصد توزیع بین جوانان در پایان سال، دپو شده بود. به گفته رئیس پلیس امنیت عمومی […]

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از پلمب ۲ انبار دپوی مواد محترقه به ارزش مالی ۲ میلیارد تومان، خبر داد.
سرهنگ پیام کاویانی گفت: مقادیر زیادی مواد محترقه در دو انباری حوالی خیابان آذربایجان و میدان تره بار به قصد توزیع بین جوانان در پایان سال، دپو شده بود.
به گفته رئیس پلیس امنیت عمومی تهران مالکان هر ۲ انباری دستگیر شدند و ۶۰۰ کیلوگرم مواد اولیه محترقه و ۱۲ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شد.
پیشتر سرهنگ عطاالهی رئیس پلیس مترو تهران از کشف ۹ کیلو گرم مواد محترقه در مترو صادقیه خبر داده بود.

محدودیت فعالیت برای رانندگان تاکسی
که واکسن نزده‌اند
معاون فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران گفت: ۵ هزار و ۱۷۷ نفر از رانندگان تاکسی نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند.
معاون فنی و بهره برداری تاکسیرانی تهران گفت: براساس دستورالعمل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، رانندگانی که تا کنون نسبت به واکسیناسیون کرونا اقدام نکردند از ابتدای بهمن ماه با محدودیت در ارائه خدمات حمل و نقل درون شهری مواجه خواهند شد.
به گفته محتشمی پور این محدودیت تا زمانی که رانندگان تاکسی گواهی معتبر واکسیناسیون ارائه ندهند، ادامه خواهد داشت.

پیش‌ ثبت‌نام سفر زیارتی سوریه
در تمامی استان‌ها انجام می‌شود
رئیس سازمان حج و زیارت از درخواست دفاتر زیارتی برای اعزام زائران سوریه از استان‌های مختلف خبر داد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پس از آغاز مجدد سفر زیارتی از تهران به سوریه دفاتر زیارتی شهر‌های مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان، تبریز و کرمان خواستار برقراری سفر مستقیم به سوریه شدند.
به گفته رشیدیان تصمیم بر آن است تا در روز‌های آتی پیش ثبت نام زائران در همه استان‌های کشور آغاز شود و از این طریق امکان محاسبه تعداد متقاضیان هر استان فراهم شده و بر اساس آن تعداد پرواز‌ها برای هر استان پیش‌بینی شود.
اعزام کاروان‌ زائران ایرانی به سوریه از ۱۲ دی پس از دو سال تعطیلی با همکاری مسئولان ایران و سوریه آغاز شد و آن‌ها تفاهمنامه‌ای برای اعزام صد هزار زائر ایرانی به سوریه در یک سال آینده امضا کردند.

رییس دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی منصوب شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر محمد اسماعیل مطلق را به عنوان رییس دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی منصوب کرد.
بهرام عین اللهی در این حکم خطاب مطلق نوشت: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و باتوجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان «رییس دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی» منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید.
وی افزود: انتظار می رود با بهره گیری از توان و تجربه همکاران حوزه سلامت، ضمن هماهنگی با حوزه وزارتی بتوانید با سامان دهی کلیه فعالیت های فرابخشی، ظرفیت شورا را در بالاترین سطح ممکن فعال سازید.
عین اللهی تصریح کرد: امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.
محمداسماعیل مطلق، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز است.
مطلق جانشین علی دل پیشه شده است.

انتقال ۲۰ مجروح سوانح جوی به مراکز درمانی
رئیس سازمان امداد و نجات گفت: هلال احمر به ۱۰ هزار و ۴۷۲ نفر امدادرسانی و برای ۱۱۲۲ نفر اسکان اضطراری فراهم کرد.
رئیس سازمان امداد و نجات گفت: تمامی استان‌های کشور در ۷۲ ساعت گذشته متاثر از سوانح جوی بودند.
سوانح جوی در ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بوشهر، خوزستان، زنجان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، قزوین، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مرکزی، مازندران، هرمزگان و یزد، به صورت شدید رخ داد.
او گفت: ۱۳۰ شهرستان در این ۲۳ استان تحت تاثیر سوانح جوی قرار گرفتند و در همین راستا جمعیت هلال احمر به ۱۰ هزار و ۴۷۲ نفر امدادرسانی و برای ۱۱۲۲ نفر نیز اسکان اضطراری فراهم شد. همچنین ۴۰ نفر که در خطر سیلاب و کولاک بودند به مناطق امن منتقل شدند.
به گفته ولی پور در سه روز گذشته ۲۰ مجروح سوانح جوی به مراکز درمانی منتقل و ۵ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند. در این بازه زمانی ۱۲۵۳ دستگاه خودرو از برف و کولاک نجات داده شدند و آب از ۹۸ واحد مسکونی تخلیه شد.