شناسایی بیش از ۲ هزار مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌های مازندران
شناسایی بیش از ۲ هزار مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌های مازندران

  معاون راهداری اداره کل و حمل و نقل جاده ای مازندران بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه‌های مازندران تاکید کرد و اظهار داشت : در سال گذشته ۲هزار و ۱۹۲ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های این استان توسط راهداران شناسایی شد. به گزارش روابط عمومی اداره […]

 

معاون راهداری اداره کل و حمل و نقل جاده ای مازندران بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه‌های مازندران تاکید کرد و اظهار داشت : در سال گذشته ۲هزار و ۱۹۲ مورد تخلف در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های این استان توسط راهداران شناسایی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، مهندس فولادی با اشاره به اینکه صیانت از حریم راه‌ها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است، اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راه‌ها، اراضی مجاور حریم راه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه‌های استان تاکید کرد و گفت : ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم، ایمنی راه‌های مازندران را به خطر می اندازد.
مهندس فولادی ضمن تاکید بر ساماندهی حفظ و حراست از حریم راه‌های این استان عنوان نمود: سازه‌های غیرمجاز در حریم راه‌های مازندران شناسایی و در سال گذشته ۵۳۰ مورد ثبت صدور مجوز جهت احداث، ۱۳۶۲مورد اخطار و ۸۳۰ مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها ۱۸ مورد تجمع دسترسی‌ها صادر و با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری اعمال قانون گردید.
وی با اظهار این که اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌های استان نشویم، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، اظهار داشت : حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.
وی بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و افزود : مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام نمایند.
گفتنی است به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ ها و حریم راه‌آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث نموده یا می‌نماید و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

هادي يوسف‌پور آذري عضو هيات مديره
شرکت فرودگاه‌ها شد

طي حکمي از سوي رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي عضو جديد هيات مديره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران منصوب شد.
به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران؛ در حکم وزير راه و شهرسازي خطاب به هادي يوسف پور آذري آمده است؛ « نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالي به موجب اين حکم براي مدت دو سال به عنوان عضو هيات مديره شرکت فرودگاه ها منصوب مي شويد. با توجه به اهميت فعاليت شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران و جايگاه آن در تحقق اهداف پيشرفت و عدالت در نظام جمهوري اسلامي ايران انتظار مي‌رود تا در راستاي سياست‌هاي دولت خدمتگزار و راهبردهاي ابلاغي اينجانب اقدامات لازم براي اجراي سياست هاي ابلاغي و ارتقاي عملکرد آن شرکت به خصوص در حوزه برنامه‌ريزي و توسعه امور اقتصادي معمول داشته و نتايج مکرراً به اينجانب اعلام شود.»

 

در ایام طرح نوروزی صورت پذیرفت؛
خط کشی ۹۵ کیلومتر از راه‌های ارتباطی مازندران

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از خط کشی۹۵ کیلومتر از راه‌های ارتباطی مازندران در ایام طرح نوروزی ( ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ) خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، مهندس محسن یمینی اظهار داشت: نهضت ایمن سازی جاده‌های مازندران ( راه‌های اصلی، فرعی و روستایی ) با شتاب مضاعف در حال اجراست.
وی یکی از اهداف اجرای خط کشی در سطح محورها را تعیین محدودیت‌های حرکت برای هریک از کاربران عنوان و خاطر نشان ساخت: در صورت تامین اعتبار در سال جاری اجرای خط کشی بیش از ۳ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی بین روستایی استان اجرا می‌گردد.
مهندس یمینی خاطر نشان کرد: خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می گردند مستقیما» در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می نمایند.
وی در ادامه به عملیات گسترده روکش آسفالت در سطح محورهای استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی، این اداره کل به منظور افزایش ایمنی محور، هدایت وسایل نقلیه، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، عملیات اجرای خط کشی محورهای مذکور را بلافاصله در دستور کار خود قرار می دهد.
گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.