شناسایی ۱۸۷۷ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان
شناسایی ۱۸۷۷ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به شناسایی هزار و ۸۷۷ مورد تغییر کاربری اراضی طی سال گذشته در این استان، گفت: ۱۲۰ مورد قلع و قمع شدند. حسن گیلانپور اظهار کرد: برای اجرای این طرح در سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی گیلان با استفاده از نیروهای گشت و یگان حفاظت سطحی معادل […]

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به شناسایی هزار و ۸۷۷ مورد تغییر کاربری اراضی طی سال گذشته در این استان، گفت: ۱۲۰ مورد قلع و قمع شدند. حسن گیلانپور اظهار کرد: برای اجرای این طرح در سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی گیلان با استفاده از نیروهای گشت و یگان حفاظت سطحی معادل ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی که در اختیار مردم استان بوده پایش کند. وی با بیان اینکه با توجه به ارزان بودن زمین‌های کشاورزی شرایط بد آب و هوایی ارزش افزایش ارزش ناگهانی زمین در برخی استان‌ها سبب شد که بسیاری از هموطنان تمایل داشته باشند که در استان گیلان فعالیت‌های اقتصادی کنند که در همین راستا شاهد افزایش خرید و فروش زمین بودیم.
گیلانپور در ادامه با اشاره به اینکه برای هیچ فرد غیر بومی در استان گیلان پروانه ساخت صادر نمی‌شود لذا این افراد با کمک افراد بومی اقدام برای دریافت پروانه می‌کنند، اضافه کرد: در سال گذشته هزار و ۸۷۷ مورد تغییر کاربری شناسایی شده است.