طرح‌های ترافیک نوروزی از ۲۶ اسفند آغاز می‌شود
طرح‌های ترافیک نوروزی از ۲۶ اسفند آغاز می‌شود

    معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور گفت: پیشنهاد پلیس برای زمان اجرای طرح ترافیک نوروزی از ۲۶ اسفند تا پایان ۱۴ فروردین است همچنین همه عملیات‌های عمرانی از ۲۰ اسفندماه متوقف می‌شود. سرهنگ داود قاسمیان روز یکشنبه در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی ویژه نوروز ۱۴۰۱، با یادآوری اینکه تعطیلات پایان سال […]

 

 

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور گفت: پیشنهاد پلیس برای زمان اجرای طرح ترافیک نوروزی از ۲۶ اسفند تا پایان ۱۴ فروردین است همچنین همه عملیات‌های عمرانی از ۲۰ اسفندماه متوقف می‌شود.
سرهنگ داود قاسمیان روز یکشنبه در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی ویژه نوروز ۱۴۰۱، با یادآوری اینکه تعطیلات پایان سال و نوروزی امسال با توجه به کاهش محدودیت‌های ستاد کرونا و اعیاد نیمه شعبان، پنجشنبه آخر سال و پیش رو بودن ماه مبارک رمضان متفاوت تر از سال‌های گذشته خواهد بود، افزود: این مناسبت‌ها و وضعیت موجود، سفرها و الگوی سفر را تغییر داده‌اند که با افزایش سفر نیاز به تمهیدات متناسب با وضعیت موجود ضروری است.
وی ادامه داد: ۶۶ هزار نیروهای خودرویی و موتوری در سال ۱۴۰۰ به تسهیل ترافیک و امدادرسانی در همه نقاط کشور مشغول بودند که با توجه به حجم و افزایش سفر امسال افزایش نسبی این نیروها را خواهیم داشت.
معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۳ میلیون تردد رقم خورد و این نرخ در سال ۹۹ به ۱۶ میلیون تردد رسید اما در سال ۱۴۰۰ با توجه به وضعیت کرونا که کمتر شده بود ۳۶ میلیون تردد داشتیم و در سال ۱۴۰۱ با توجه به کنترل ترددها به صورت هوشمند با سه دز واکسن، پیش بینی می شود افزایش تردد را تا سقف ۵۰ درصد شاهد باشیم.
قاسمیان یادآور شد: محورهایی که در سال گذشته تردد آنها بیشتر بود شامل محورهای تهران- مشهد، تهران -تبریز، تهران -شیراز، تهران- اهواز، تهران- بندرعباس، تهران- کرمانشاه و تهران- قم با ۲۴۵ درصد افزایش بوده است .

 

فعالیت‌های قرآنی رشد و توسعه چشمگیری یافته است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: توجه به فعالیت‌های قرآنی و احیاء فرهنگ اُنس با قرآن، در حال حاضر که جوامع با رکود فرهنگی و تنزل مکارم اخلاقی مواجه شده اند، یک امر ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر آل هاشم در دیدار با اعضاء مجمع قاریان تبریز، ضمن ابراز رضایت و خرسندی از گزارش عملکرد مجمع، با تأکید بر لزوم ارتباط رسانه با مردم در خصوص برنامه تلویزیونی «قرآن نغمه‌سی» گفت: من برنامه «قرآن نغمه‌سی» را در ماه مبارک رمضان دیده ام و احساس میکنم که این برنامه در ارتباط با مخاطبین موفق بوده است.
نماینده محترم ولی فقیه در استان ضمن تشکر از زحمات همکاران و مدیران سازمان صدا و سیمای مرکز تبریز، اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: امیدوارم در ماه مبارک رمضان، این ویژه برنامه با شکل و شمایل جدید و آیتم‌های متنوع، دوباره ادامه داشته باشد تا باز هم به لطف چنین برنامه‌هایی، با قرآن مأنوس شویم.
در ابتدای این دیدار، حسین قربانی مدیر عامل مجمع قاریان تبریز، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد و فعالیت‌های سال‌های اخیر مجمع قاریان تبریز، در خصوص روند برگزاری مسابقه پخش زنده تلویزیونی «قرآن نغمه‌سی» گفت: این مسابقه با همفکری و همکاری جمعی از اساتید، پیشکسوتان و با تشکیل
تیم‌های تخصصی توسط مجمع قاریان تبریز، طراحی و در شبکه استانی سهند به صورت زنده اجرا شده که طبق نظرسنجی‌ها، خوشبختانه در دو سال اخیر، توانسته است مخاطبان زیادی را جذب کند.
این استاد قرآن ضمن تشکر از اساتید حاضر در جلسه، خاطر نشان کرد: مسابقه تلویزیونی «قرآن نغمه‌سی» علیرغم اجرا در مدت زمان کوتاه، بخشهای مختلفی از مفاهیم، قرائت و حفظ را شامل گردیده و در حال ارتقاء کیفیت و نوآوری‌های خلاقانه است.
وی افزود: در دو سال اخیر در هر برنامه ۵۴ نفر از قاریان و حافظان قرآن کریم از طریق آزمون ورودی برای حضور در تلویزیون انتخاب شدند که ۳۴ نفر از منتخبین در سال دوم از چهر‌ه‌های جدید بوده‌اند.

 


آغاز ماموریت سوم امدادگران برای انتقال پیکر دومین کوهنورد علم کوه

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: یک تیم ۶ نفره از امدادگران برای انتقال دومین کوهنورد جان باخته در علم کوه به استان مازندران اعزام شد.
مهدی ولی پور از آغاز عملیات رهاسازی و انتقال پیکر دومین کوهنورد جان باخته در علم کوه خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده و همکاری با فدراسیون کوهنوردی، صبح روز (یکشنبه) ۶ نفر از امدادگران و مربیان حرفه‌ای امداد کوهستان از استان‌های سمنان، زنجان، لرستان، مازندران و پردیس- بومهن به همراه یک نفر از سازمان امدادونجات برای انجام عملیات سوم رهاسازی و انتقال دومین کوهنورد جان باخته در علم کوه به گرده آلمان ها اعزام شدند.
وی با اشاره به پیچیدگی زیاد و سطح بالای فنی این عملیات تاکید کرد: با توجه به اینکه پیکر مرحوم شاه حسینی در محلی با ارتفاع پایین تر نسبت به مرحوم کلهر بر روی گرده آلمان‌ها قرار گرفته است و همچنین با توجه به احتمال تغییرات شرایط آب و هوایی و وضعیت خاص جوی منطقه علم کوه، از پیشرفته ترین تجهیزات امدادونجات و حرفه‌ای و متخصص ترین مربیان امداد کوهستان استفاده کردیم تا بتوانیم ظرف چند روز آینده عملیات را با موفقیت به پایان برسانیم.
وی با اعلام اینکه تا پایداری هوا در علم کوه عملیات رهاسازی و انتقال ادامه دارد، گفت: برای انجام این عملیات بالاترین سطح ایمنی را برای امدادگران مدنظر قرار داده ایم تا با توجه به سختی شرایط آب و هوایی و مکان قرارگیری پیکر کوهنورد جان باخته، بتوانیم از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کنیم.