فستیوال آبرنگ ۱۰ متری ایران و چین روی «پل طبیعت»
فستیوال آبرنگ ۱۰ متری ایران و چین روی «پل طبیعت»
نقاشی آبرنگ ۱۰ متری ایران و چین توسط هنرمندان ایرانی و خارجی با نماد صلح و دوستی روی پل طبیعت کشیده شد. 

به گزارش روزنامه جمله، میثم اخباری مدیر کوشک باغ هنر در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: آیین اختتامیه دومین فستیوال آبرنگ ایران و چین که از ۱۷ شهریور ماه در کوشک باغ هنر آغاز به کار کرده که در بخش نمایشگاه ۱۴۶ اثر آبرنگی از هنرمندان ایران و چین کشیده شده که از این تعداد، ۴٠ اثر سهم هنرمندان چین بوده است. وی کیفیت آثار را در حد استاد تمام دانسته و افزود: طی روز‌های ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه ورکشاپ آبرنگ از ساعت ۱۵ الی ۲۰ با حضور اساتید ایران و چین و همچنین رئیس انجمن جهانی آبرنگ در گالری کوشک باغ هنر برگزار شد.

هنر ابزاری برای ترویج فرهنگ صلح

مدیر کوشک باغ هنر در ادامه هدف از برگزاری این رویداد را پیوند عمیق هنر دو کشور دانسته و خاطرنشان کرد: کشور چین در حوزه آبرنگ بسیار قوی و دستی بر آتش دارد ولو اینکه هنرمندان ایرانی هم در این زمینه بسیار مستعد و توانمند هستند، فلذا هنرمندان ایرانی در تلاش هستند تا این فرصت را مغتنم شمرده و فرهنگ و هنر ایرانی را به بهترین شکل ممکن به دنیا معرفی کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: «پل طبیعت» را بدین منظور انتخاب کرده ایم تا تمامی مردم و علاقمندان به هنر ارتباط بیشتری از تلفیق هنر و طبیعت دریافت کنند چرا که امروز به زیبایی نماد صلح و دوستی و جاده ابریشم توسط هنرمندان دو کشور ترسیم و به معرض نمایش قرار دادند ولو اینکه پل طبیعت به منزله پلی جهت تبادل ارزش‌ ها و دستاورد‌های انسانی هنرمندان ملل است.
مدیر کوشک باغ هنر در ادامه با اشاره به اینکه انجمن جهانی آبرنگ توسط آتانور دوگان تاسیس شد، اظهار کرد: این انجمن در حال حاضر با داشتن بیش از ۱۱۰ عضو از کشورهای جهان از جمله کشور ایران توانسته است این تکنیک از هنر نقاشی را بیشتر از گذشته به دنیا معرفی کند.
وی افزود: انجمن جهانی آبرنگ طی سال‌ هایی که فعالیت خود را آغاز کرده توانسته در نقاط مختلف جهان، رویدادهای زیادی را برگزار نماید ولو اینکه با بیش از یک دهه فعالیت خود برای دومین بار به ایران آمده‌ اند تا بتوانند از نزدیک با هنرمندان ایرانی نیز ارتباط بیشتری برقرار کنند.
اخباری در پایان با بیان اینکه ایران از همان سال‌ های نخست تشکیل انجمن جهانی آبرنگ، بعنوان نخستین کشوری بوده که به عضویت این انجمن درآمده، گفت: همچنان تلاش می‌ کند تا در راستای رسیدن به اهداف انجمن و ایجاد جهانی سرشار از عشق و دوستی، سهم قابل توجهی داشته باشد. در ادامه آتانور دوگان رئیس انجمن جهانی آبرنگ در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: کشور ایران یکی از موثرترین کشورهای عضو انجمن جهانی آبرنگ است چرا که هنرمندان این کشور تلاش می‌ کنند تا از این طریق هنر و فرهنگ ایرانی را به کل دنیا معرفی کنند که این امر بسیار خوشایند و قابل تحسین است.
وی افزود: انجمن جهانی آبرنگ یک انجمن بسیار بزرگی است که هنرمندان زیادی را از کل جهان گرد هم آورده فلذا از این رو برگزاری چنین رویداد هایی می‌ تواند موقعیت خوبی باشد تا کشورها، توانمندی هنرمندان خود را به نمایش بگذارند.
دوگان در پایان گفت: ایران بعنوان یک کشور تاثیرگذار در شناساندن فرهنگ ایرانی می‌ تواند اقدامات خوبی انجام دهد چرا که ایران دارای هنرمندان بزرگی است که باعث افتخار این کشور هستند.
در ادامه با یکی از هنرمندان چینی گفت و گو کردیم که ایشان به خبرنگار ما، اظهار کرد: بنده اهل چین و ۶۸ سال دارم و قریب به ۴٠ سال در زمینه آبرنگ مشغول به فعالیت هستم، از دیدگاه من این فستیوالی که امروز در فضای عمومی برگزار شد تا هنرمندان بتوانند در معرض دید مردم، آزادانه نقاشی کنند قطعا نقشی به نزدیک شدن کشورها به یکدیگر دارد.
وی در پایان گفت: شاید هنر چین و ایران شبیه به یکدیگر نباشند اما اینگونه فعالیت ها و به اشتراک گذاشتن ها می تواند ملت ها را خیلی به یکدیگر نزدیک کند ولو اینکه فرهنگ را به جهان معرفی نماید فلذا از اینکه الان ایران هستم بسیار خوشحالم و حس خیلی خوبی دارم و امیدوارم مجددا به اینگونه فستیوال های زیبای هنری دعوت شوم.
به گزارش جمله، دومین رویداد آبرنگ ایران و چین با حضور «یان ایانگ» و «شان هونگ» دو استاد مطرح کشور چین و «آتانور دوگان» رئیس انجمن جهانی آبرنگ بر روی پل طبیعت برگزار شد.