قلعه‌نویی بازهم به بایناما بازی داد
قلعه‌نویی بازهم به بایناما بازی داد

در شرایطی که پیروزی گل‌گهر مقابل سپاهان قطعی به نظر می‌رسید، سرمربی باتجربه سیرجانی‌ها مهاجم گابنی خود را به میدان فرستاد. یکی از مسائل جنجالی مطرح شده در روزهای گذشته در فضای خبری فوتبال ایران، موضوع پرونده اریک بایناما بوکوم است؛ مهاجم جوان گابنی که درباره تعداد بازی‌های ملی او شبهه‌هایی وجود دارد و مسئولان […]

در شرایطی که پیروزی گل‌گهر مقابل سپاهان قطعی به نظر می‌رسید، سرمربی باتجربه سیرجانی‌ها مهاجم گابنی خود را به میدان فرستاد.
یکی از مسائل جنجالی مطرح شده در روزهای گذشته در فضای خبری فوتبال ایران، موضوع پرونده اریک بایناما بوکوم است؛ مهاجم جوان گابنی که درباره تعداد بازی‌های ملی او شبهه‌هایی وجود دارد و مسئولان باشگاه استقلال و پیکان علیه این مسئله شکایت‌های خود را به کمیته انضباطی برده‌اند و معتقدند که حضور بایناما در ترکیب گل‌گهر غیرقانونی است.
این مهاجم گابنی که در مقابل استقلال و پیکان ناکام در گلزنی بود، در دقایق پایانی دوئل با خودروسازان دچار آسیب‌دیدگی شد تا فرصت سومین حضور فیکس در ترکیب گل‌گهر را از دست بدهد و مقابل سپاهان از روی نیمکت کار را آغاز کرد.
امیر قلعه‌نویی سرمربی باتجربه گل‌گهر در شرایطی که تیمش با برتری ۳-۱ از حریف خود پیش افتاده بود، تصمیم گرفت تا تغییراتی را در ترکیب تیمش اعمال کند و در دقیقه ۷۸ مهاجم گابنی را به میدان فرستاد تا این‌بار بایناما در نقش مهاجم تعویضی در ترکیب گل‌گهر حاضر شود و جایگزین رضا شکاری شد.
با توجه به شائبه‌های مطرح شده درباره بایناما، میدان دادن دوباره قلعه‌نویی پیش از شفاف‌سازی کامل مسئله در نوع خود جالب‌توجه بود، هر چند که باشگاه گل‌گهر در واکنش به بیانیه‌نویسی و شکایت استقلال و پیکان اعلام کرده بود که از خرید خود مطمئن است و استعلامات لازم انجام شده و خطری گل‌گهر را تهدید نمی‌کند تا شاید این‌گونه قلعه‌نویی با خیالی آسوده به مهاجم گابنی‌اش میدان بدهد.
کی‌روش دوباره شاگرد قلعه‌نویی می‌شود
شنیده‌ها حاکی از آن است که مهاجم برزیلی سابق دو باشگاه اصفهانی به زودی به عضویت آبی‌پوشان سیرجانی در‌می آید.
پس از پایان دیدار فصل گذشته استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی که با پیروزی دو بر صفر طلایی پوشان اصفهانی و عنوان نایب قهرمانی این تیم خاتمه یافت استنلی کی‌روش به همراه محبی، نیازمند و حاج‌صفی چهار بازیکنی بودند که از سپاهانی‌ها در رختکن خداحافظی کردند.
پس از این جدایی این مهاجم بلندقامت که سه فصل در جمع سپاهانی‌ها بود و در لیگ هجدهم هم به همراه شیمبا مهاجم برزیلی فولاد با ١۶ گل عنوان آقای گلی مسابقات را از آن خود کرد، اخبار زیادی در مورد پیوستن این بازیکن به تیم‌های دیگر از جمله پرسپولیس شنیده شد که هیچ کدام از این اخبار رنگ واقعیت به خود نگرفت
حالا اما در شرایطی که هفته هشتم رقابت های لیگ ٢١ رو به اتمام است، خبرهای موثقی در مورد بازگشت دوباره این بازیکن به فوتبال ایران شنیده می‌شود و قرار است استنلی کی‌روش بار دیگر زیر نظر قلعه‌نویی که دلیل اصلی درخشش او بوده است به میدان برود.
کی روش در لیگ هفدهم به ذوب آهن پیوست و با عملکرد خوبی که در نیم فصل دوم زیر نظر امیر قلعه‌نویی داشت، یکی از خریدهای این مربی برای تقویت سپاهان لقب گرفت و حالا به نظر می‌رسد به زودی قرارداد رسمی این بازیکن با گل گهر امضا خواهد شد تا او یکبار دیگر شانس بازی زیر نظر قلعه نویی را پیدا کند.
پس از مصدومیت یونس شاکری باشگاه گل گهر سیرجان به شدت دنبال جایگزینی برای این مهاجم بوده که آمار خوبی هم در هفته های ابتدایی فصل داشت و مقابل پرسپولیس با مصدومیت رباط صلیبی مواجه شد و حالا استنلی کی‌روش از هر گزینه دیگری برای تقویت خط آتش گل گهر محتمل‌تر به نظر می‌آید.
آجورلو خواهان تشکیل کارگروه VAR شد
مدیرعامل استقلال خواهان تشکیل کارگروه ویژه VAR برای خرید این تکنولوژی شده است.
باشگاه استقلال پس از دربی اعتراضات زیادی به داوری دیدار با پرسپولیس داشته است. استقلالی ها که از موعود بنیادی فر داور دربی هم شکایت کرده اند، حالا پیشنهاد جدیدی را به فدراسیون فوتبال ارائه کردند.
مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال، طی نامه‌ای خطاب به شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم، نسبت به وضعیت داوری‌های لیگ برتر در بازی‌های تیم استقلال اعتراض کرد. در این نامه به آخرین پنالتی گرفته نشده در دربی به سود استقلال اشاره شده است.
آجورلو علاوه بر اعتراض به وضعیت داوری‌ها علیه تیم استقلال، خواهان تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری و کارشناسان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ جهت راه اندازی هرچه سریعتر سیستم VAR در لیگ ایران شد. مدیرعامل استقلال قصد دارد در مسیر ورود VAR به ایران هم گام بردارد. او بعد از ماجراهایی که در بحث درآمدزایی مطرح کرد و حالا به نتایجی نیز رسیده برای آوردن این تکنولوژی گرانقیمت هم پیشنهادهایی دارد که به فدراسیون فوتبال ارائه خواهد کرد.

حمایت غیرمنتظره عنایتی از حمیداوی!

سرمربی هوادار تهران نسبت به حواشی شکل گرفته برای تیم شهر خودرو واکنش نشان داد و علیه مسئولان استانی موضع گرفت.
تیم فوتبال هوادار تهران در دیداری خانگی و در روزی که شاگردان رضا عنایتی نمایش خوبی را از خود نشان دادند، نتوانست به سه امتیاز کامل دست پیدا کند و مقابل نفت مسجدسلیمان به تساوی رضایت داد؛ بعد از بازی، سرمربی جوان هوادار نسبت به فرصت‌سوزی‌های پرشمار مهاجمانش گلایه داشت.
اما جالب آن‌که همه صحبت‌های بعد از بازی رضا عنایتی مربوط به دوئل هوادار-نفت مسجدسلیمان نبود، چرا که بخشی از کنفرانس خبری رضا عنایتی معطوف به سوال خبرنگاری درباره وضعیت فوتبال مشهد و نظر عنایتی به عنوان پیشکسوت فوتبال خراسان نسبت به این حواشی است.
سوالی که با پاسخ سرمربی جوان هوادار همراه شد و او برخلاف دیگر پیشکسوتان که بیشتر علیه مالک جنوبی شهر خودرو موضع‌گیری کرده بودند، به حمایت از فرهاد حمیداوی پرداخت و علیه مسئولان فوتبالی و ورزشی خراسان رضوی موضع‌گیری تندی داشت.
عنایتی درباره وضعیت این روزهای شهر خودرو و قعرنشینی در جدول گفت: واقعا خیلی برای این وضعیت متأسفم؛ ۵-۶ نفر در آن شهر نشسته‌اند و منبع بدبختی ما همان‌ها هستند. اگر بروند، همه‌چیز درست می‌شود. آن‌ها همیشه هستند و خودشان را هم به مظلومیت می‌زنند.
رضا عنایتی با حمایت از فرهاد حمیداوی و تیم شهرخودرو گفت: نمی‌دانم چرا در مشهد کسی از تیم‌ها حمایت نمی‌کند؛ حمیداوی فوق‌العاده برای تیم ما (شهرخودرو) مردانگی کرد، باید ۵سال پیش نماینده‌مان را از دست می‌دادیم، اما او تیم‌داری کرد و اجازه نداد. اصلا کاری به اتفاقات شهرخودرو ندارم، اما اگر تیم دست همان افراد بود، ۵-۶ سال پیش فاتحه فوتبال مشهد خوانده شده بود.