لزوم ایجاد منابع درآمدی غیر پروازی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)
لزوم ایجاد منابع درآمدی غیر پروازی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

    سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) دیدار و بر ایجاد منابع درآمدی غیر پروازی با توجه به بسط ظرفیت‌ها کسب و کار و رفاهی تاکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین کیانی، سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت […]

 

 

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) دیدار و بر ایجاد منابع درآمدی غیر پروازی با توجه به بسط ظرفیت‌ها کسب و کار و رفاهی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین کیانی، سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با محمدمهدی کربلائی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) دیدار کرد.
کیانی در این دیدار شهر فرودگاهی را به عنوان موتور محرک و پیشران توسعه اقتصادی خواند و گفت: تبدیل شدن شهر فرودگاهی به قطب اقتصادی و اشتغال با توجه به ظرفیت ۲۵میلیون نفری جمعیت اطراف و همجوار شهرفرودگاهی امری ضروری است.
وی تحول در ایجاد منابع درآمدی غیر پروازی با توجه به بسط ظرفیت‌ها کسب و کار و رفاهی را مساله‌ای لازم دانست و عنوان کرد: در این صورت افزایش خدمات رفاهی با توجه به جذابیت گردشگری ایران و جذب توریسم را شاهد خواهیم بود.
سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد می‌شود از شرکت‌های دانش بنیان برای مشارکت توسعه پایدار در شهر فرودگاهی دعوت به عمل آید و استقلال مالی و عدم وابستگی به بودجه مالی دولتی نیز در دستور کار قرار گیرد.
کیانی بر شکوفایی ظرفیت‌های درآمدی و لجستیکی در منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی تاکید کرد و گفت: در زیرساخت‌های تکنولوژی ابزار نوین صنعت هوانوردی خوشبختانه تحول مطلوبی را شاهد هستیم.
در حاشیه این دیدار، سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از ترمینال یک، مرکز برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز شهر فرودگاهیAOCC، برج مراقبت پرواز، آشیانه هواپیماهای ایران ایر و هسته پیشران منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

 

معاون‌ راه‌آهن کشور:
توسعه ریلی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد

معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن کشور گفت: توسعه حمل و نقل ریلی کشور در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.
مرتضی جعفری در آیین تکریم و معارفه مدیر کل راه‌آهن اراک با یادآوری به رویکرد مناسب دولت در تقویت صنعت ریلی افزود: ایجاد زیر ساخت‌ها و اجرای طرح‌ها برای افزایش بارگیری و جابه جائی مسافر از برنامه‌های اولویت دار دولت است.
وی بهره وری و ارتقای نیروی انسانی راه آهن را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: راه آهن از جمله معدود سازمان‌هایی بود که با وجود بحران کرونا و فشارهای اقتصادی توانسته به فعالیت خود ادامه دهد و این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارد.
مدیر کل راه آهن اراک نیز در این نشست گفت: خدمت رسانی به مردم از جمله برنامه‌های راه‌آهن این شهرستان بوده و تاخیر در این زمینه پذیرفتنی نیست.
سعید ترکی افزود: مبنای عملکرد راه آهن اراک اسناد بالادستی بوده و اختصاص ۳۰ درصد سهم بار و ۲۰ درصد سهم جابه جایی مسافر کشور در بستر ریل تا سال ۱۴۰۴، از برنامه‌های این اداره است.
وی ادامه داد: اجرای این مهم افزایش بهره‌وری و اصلاح فرایندها را به همراه دارد.
مدیر کل سابق راه آهن اراک گفت: رکورد بارگیری این ناحیه در مدت ۱۶ ماه گذشته با کمک همکاران راه آهن این شهرستان سه بار شکسته شدو اکنون شاخص‌های بار راه آهن این شهرستان مثبت است.
حمید گوگوچانی افزود: احداث زیرگذر کیلومتر ۳۵۸ شازند، اتصال محور ریلی جنوب به غرب و راه اندازی و نصب سامانه مرکز کنترل سیر و حرکت سی تی سی در ایستگاه شازند از دیگر اقدامات راه‌آهن اراک در این مدت بوده‌ است.
وی با یادآوری اجرای دهکده لجستیک در ایستگاه کرمانشاه ادامه داد: ظرفیت‌های مناسبی طی این مدت در استان مرکزی شناسائی شده‌ است.
در این نشست که با حضور معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن کشور برگزار شد از خدمات حمید گوگوچانی تقدیر و سعید ترکی به عنوان مدیرکل راه آهن اراک معرفی شد.

 

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری
برای نیمه دوم بهمن ماه

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۶ تا ۳۰ بهمن ماه از صبح روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ساعت ۷ صبح روز یکشنبه۱۰ بهمن ماه برای کلیه مسیرها به غیر از مسیر تهران- مشهد، تهران- طبس و تهران- خواف و بالعکس از طریق اینترنتی و مراکز مجاز فروش بلیت قطار به صورت حضوری در سراسر کشور آغاز می‌شود. پیش فروش بلیت مسیر‌های تهران-مشهد، تهران- طبس، تهران- خواف و بالعکس نیز ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه انجام خواهد شد.
هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه روزی با سامانه اطلاع رسانی راه آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.rai.ir مراجعه کنند.