مدیرعامل راهآهن از اصلاح آیین نامه کیومتراژ پس از گذشت ۸ سال خبر داد و اظهار کرد که با نظام مند شدن امور، اعمال سلایق فردی کاهش مییابد و محاسبات سیستمی جایگزین آن خواهد شد و از فضای سنتی به فضای نوین تغییر وضعیت بدهیم. به گزارش روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، جلسه پرسش […]
مدیرعامل راهآهن از اصلاح آیین نامه کیومتراژ پس از گذشت ۸ سال خبر داد و اظهار کرد که با نظام مند شدن امور، اعمال سلایق فردی کاهش مییابد و محاسبات سیستمی جایگزین آن خواهد شد و از فضای سنتی به فضای نوین تغییر وضعیت بدهیم.
به گزارش روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، جلسه پرسش و پاسخ مدیران مناطق و کارشناسان سیر و حرکت راهآهن با دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن و اعضای هیات مدیره و معاونین مربوطه راهآهن، در ساختمان شهدای راهآهن برگزار شد.
دکتر صالحی در این جلسه، با بیان اینکه در راه آهن برای ایفای نقش حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از مهمترین ستونهای حمل و نقل، وظیفه و رسالت مهمی در پیش روی همگان قرار دارد، اظهار داشت: راه مهم و سختی در پیش داریم چون در سالهای گذشته به طور مناسب به این موضوع پرداخته نشده است و خروجی آن مشکلاتی است که مطلع هستید.
وی افزود: روزی که راه آهن را تحویل گرفتم ۲ هزار میلیارد تومان بدهی در حوزه تعمیر و نگهداری و بیش از ۳ هزار میلیارد تومان انباشت تعمیرات در حوزه ناوگان داشتیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اکنون در حوزه نگهداری خطوط و برای رفع نقاط حادثهخیز پرتکرار، حدود ۳ هزار میلیارد تومان نیاز اضطراری داریم. همچنین در حوزههای مختلف اعم از فناوری اطلاعات، علائم و … نیز با انباشت بدهی و تعمیرات مواجه هستیم و به همین منظور باید در راهآهن طرحی نو را آغاز کنیم.
دکتر صالحی خاطر نشان کرد: بخشی از این طرح نو، به باور مدیران و توان اجرایی آنها و همینطور الزامات اجرایی برمیگردد که در بعضی از مناطق این اتفاق افتاده است.
وی با یادآوری این موضوع که مسیری که طی میشود، ایستادن بر روی پلههای زحمات مدیران عامل قبلی است، تاکید کرد: انباشتی از تلاشها، دستاوردها و نقصها در اختیار من قرار گرفت و بایستی تلاش کنیم از نقطهای که تحویل گرفتیم و خوب نبود، به سمت جلو و بهبود حرکت کنیم.
مدیرعامل راه آهن اظهار کرد: آئین نامه کیلومتراژ یکی از موضوعاتی است که از همان ابتدا به عنوان دغدغه معیشتی بخشی از کارکنان مطرح بوده است. هشت سال است که این انتقادها شنیده شده اما برای آن کاری صورت نگرفته است و حال ما به حول و قوه الهی درباره آن این تصمیم را گرفته و به مرحله اجرا گذاشتهایم.
دکتر صالحی افزود : عقب ماندگیها در حوزههای مختلف عملیاتی و منابع انسانی جدی بوده است و باید پاسخ شفاف، منطقی و مستدل به پرسشها بدهیم و بخشی از این پرسشها به موضوعات سازمانی و برخی فراسازمانی که ممکن است زمان بر باشد، باز میگردد.
وی با تاکید بر اینکه مدیران باید به پرسشهای کارکنان پاسخ دهند، ادامه داد: طی ۱۴ جلسه هیئت مدیره، اصلاحات مختلفی در رویهها و آییننامههای راهآهن از جمله آییننامه کیلومتراژ و انگیزشی مورد رسیدگی قرار گرفت. ما در موضوع اصلاح جدی هستیم و باید گام به گام اصلاح را انجام دهیم.
مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه اصلاح آییننامه کیلومتراژ بر مبنای ظرفیت های قانونی راهآهن انجام شده است، اظهار کرد: این مدل، بر اساس پدیدههایی که اتفاق افتاده است، طراحی شده و موارد مختلف از جمله سابقه و تحصیلات و همچنین سرعت سیر و سرعت سفر با توجه به ویژگیهای هر منطقه، توقفهای صورت گرفته و … مدنظر قرار گرفته است.
دکتر صالحی با اشاره به اینکه در آیین نامه جدید، اعمال سلیقه مدیران کاهش یافته است تاکید کرد: با نظام مند شدن امور، اعمال سلایق فردی کاهش مییابد و محاسبات سیستمی جایگزین آن خواهد شد و از فضای سنتی به فضای نوین تغییر وضعیت بدهیم.
وی با یادآوری از اینکه آئین نامه جدید به مدت چهار ماه به صورت آزمایشی اجرا میشود و با دریافت بازخوردها، نقصهای احتمالی اصلاح خواهند شد، تاکید کرد: امیدواریم این گام اساسی که برای بهبود معیشت بخشی از کارکنان زحمت کش راهآهن برداشته شده است، محکم برداشته شود و شهد و شیرینی آن در کام همکاران، باعث تقویت امید و ارتقای حمل و نقل ریلی کشور شود. همچنین به یاری خداوند متعال، گامهای بعدی در خصوص سایر کارکنان در ادامه برداشته خواهد شد.
همچنین در این نشست، مهندس حسین عاشوری، قائم مقام راهآهن به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص اصلاح آئین نامه کیلومتراژ پرداخت و اظهار کرد: تاکنون ۱۴ جلسه هیات مدیره به ریاست آقای دکتر صالحی و جلسات متعدد دیگر در سطح معاونان و کارشناسان برگزار شده است تا تمامی نواقص این آئین نامه، برطرف شوند.
وی تاکید کرد: عمده ایراداتی که به این آئین نامه وارد میشد، مربوط به فرمول و نحوه محاسبه بود. طی دو سال گذشته تلاشهایی جهت ترمیم این آئین نامه صورت گرفت؛ اما به نتیجه نرسید تا اینکه در دوره آقای دکتر صالحی، به عنوان یک ضرورت مورد پیگیری واقع شد و اکنون این آئین نامه به شکل شایسته ای ترمیم شده است.
گفتنی است؛ در این نشست، تعدادی از مدیران کل مناطق و کارشناسان مربوطه، دغدغهها و نظرات خود را پیرامون آئین نامه جدید کیلومتراژ مطرح کردند که مدیرعامل و هیات مدیره راه آهن به تمامی پرسش ها و نظرات پاسخ گفتند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:
همه محصولات سایپا از گردونه قرعهکشی خارج میشوند
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن اشاره به افزایش تولید روزانه این گروه خودروسازی، از خروج همه محصولات سایپا از فرآیند قرعهکشی و حذف محدودیتهای قرعهکشی از ابتدای شهریور ماه خبر داد و تاکید کرد در حال حاضر سایپا هیچ خودروی ناقصی ندارد.
محمد علی تیموری با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح عملکرد این گروه خودروسازی و برنامههای این شرکت برای عبور از چالشها پرداخت
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه بازار کشور بسیار بزرگ است و تنها خودروهای تولیدی پیش از سال ۱۳۹۰ در حال تردد، حدود ۱۸ میلیون دستگاه هستند که استانداردهای لازم را ندارند و مصرف سوخت بالایی دارند، گفت: متاسفانه هیچ خودرویی برای قشر متوسط به پایین، وارد کشور نشده است؛ این در حالیست که واردات هیچ خللی برای تولید داخلی نخواهد داشت..
وی ضمن اشاره به اینکه در بهمن ماه سال گذشته حدودا ۸۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگهای گروه سایپا وجود داشت، اظهار کرد: با برنامهریزیهای صورت گرفته طی هفت ماه اخیر، در حال حاضر یک خودروی ناقص در سایپا نداریم. تولید در گروه سایپا به ۲۰۰۰ دستگاه در روز رسیده و این در شرایطی است که تمامی محصولات داخلی هستند و مونتاژکاری نداریم.
é از ماه آینده، همه محصولات سایپا از گردونه قرعهکشی خارج میشوند
این مدیر خودروساز خبر داد: به دنبال افزایش تولید، فروش محصولات از فرآیند قرعهکشی خارج و از ابتدای ماه آینده تمام محدودیتهای ثبتنامی خودرو برای محصولات سایپا برداشته خواهد شد.
تیموری پیرامون مقایسه پیشرفتهای صنایع نظامی و صنعت خودرو، اظهار کرد: صنایع دفاعی در همه دنیا در حوزه دانشبنیان جلوتر از سایر صنایع هستند و صنایع دفاعی کشور ما نیز از بزرگترین صنایع دانشبنیان هستند و بایستی از این ظرفیت در داخلیسازی قطعات استفاده کنیم. سایپا نیز از این ظرفیت صنایع نظامی بهره گرفته و ۳۰ هزار از ۸۰ هزار خودروی کف را که بصورت ناقص و دارای کمبود قطعات بودند، با قطعاتی که وزارت دفاع تولید کرد، تکمیل کرد. همچنین با هفت شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع قرارداد بستهایم و قسمتی از قطعات مورد نیاز را از این شرکتها دریافت میکنیم.
é کنترل کیفی محصولات به خط تولید منتقل شده است
وی افزود: همچنین در بحث افزایش کیفی محصولات، کنترل کیفیت در همان ایستگاه تولیدی انجام میشود و کنترل کیفیت به خطوط تولیدی منتقل شده است. با این اقدام ۱۲ درصد از عیوب در خط تولید مرتفع میشوند. ضمن اینکه در خصوص فرآیند کیفی قطعات، سیستمی پایهریزی شده که هر ایرادی در لحظه به شرکت قطعهساز اعلام تا مشکل رفع شود؛ این فرآیند در یک بازه یکساله میتواند منجر به رفع نواقص شود.
این مدیرعامل خودروساز تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰۰۰ قطعهساز با نیروی انسانی ۳۰۰ هزار نفری مشغول به فعالیت هستند که چنانچه مطالبات آنها بهموقع پرداخت شود، دغدغه آنها نیز کاهش یافته و میتوانند با نوسازی قالبها و تجهیزات به بهبود کیفیت کمک کنند.
تیموری از کاهش ۳۵ درصدی مراجعهها به نمایندگیها خبر داده و گفت: در حال حاضر ۴۲ پروژه کیفی طراحی و در حال انجام است؛ لذا بطور کلی در پروژههای کیفی، پیش از آنکه محصول عرضه شود، بایستی رفع نقص انجام شود که این دقیقا بهمعنای کیفیت است که با بقای تولیدکننده برابری میکند. قطعا کیفیت محصولات جاری ارتقا پیدا میکنند و در مورد محصولات جدید نیز تا از کیفیت اطمینان پیدا نکنیم، عرضهای نخواهیم داشت.
عرضه ۱۲۰ درصد لوازم یدکی سایپا، به دنبال طرح نظارتی وزارت صمت
به گزارش ایسنا؛ تیموری در ادامه در رابطه با نظارت بر بازار قطعات و افزایش کیفیت در این حوزه نیز، خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات بسیار موثری که بسیار به صنعت خودروسازی کشور کمک کرده است، حذف کالاهای قاچاق از سوی وزارت صمت بوده است. همزمان با حذف کالاهای قاچاق عرضه قطعات استاندارد را به بازار افزایش دادهایم. طی چهار ماهه ابتدایی امسال ۱۲۰ درصد لوازم یدکی استاندارد به بازار عرضه شده و دیگر مشتریها در صف انتظار نمیایستند. لوازم یدکی خودروهای قدیمی نیز بایستی به موقع تامین شود که در حال انجام است. بر اساس برنامهریزیها، در سال جاری ۵۰۰ درصد عرضه لوازم یدکی استاندارد را بیشتر خواهیم کرد. مدیرعامل گروه سایپا ضمن تاکید بر اینکه قیمت نهادهها در تعیین قیمت خودرو تاثیر بسیار دارد، گفت: ۷۰ درصد قیمت خودرو را نهادهها شامل میشوند و ما نقشی در آن نداریم. ورقهای فولاد در بورس عرضه میشوند (که البته ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است). امیدواریم دولت سیاستگذاری بر روی قیمت خودرو را در مورد ورق فولاد و مواد پتروشیمی نیز داشته باشد تا با کاهش قیمت همراه شوند.
é مذاکره با ۱۶ برند برای واردات خودرو
وی افزود: البته در قیمت خودرو قطعات الکترونیکی نیز تاثیرگذار است که در این بخش، وابستگی زیادی به خارج داریم و وابسته به نرخ ارز و نرخ تعرفههای گمرکی است. امیدواریم تولید IC یا چیپستها در داخل انجام شود تا با کاهش وابستگی، قیمت نیز کاهش پیدا کند. سایپا به دنبال تولید به صورت skd و Ckd است و در این زمینه چهار خط تولید فراهم شده که امکان تولید در این خطوط مهیاست و در صورتیکه آئین نامه واردات ابلاغ شود، با توجه به اینکه با ۱۶ برند اصلی مذاکره کردیم، گروه خودروسازی سایپا حتما خودروهایی را بر اساس سیاست دولت وارد خواهد کرد.
é جبران خسارت قطع همکاری شرکای خارجی برای بازگشت به بازار خودرو ایران
تیموری در مورد حضور مجدد شرکتهای خودروساز خارجی در صورت ایجاد شرایط حضور در ایران، تصریح کرد: دولت فرش قرمز برای هیچ خودروسازی پهن نمیکند. حضور و قطعه همکاری شرکای خارجی در دولت گذشته زیان زیادی به خودروسازی ما وارد کرد. بطور مثال سهام شرکت رنو پارس ۵۱ درصد مربوط به رنو و ۴۹ درصد متعلق به سایپا بود و در تحریمها، زمانیکه قطع همکاری کردند، سایپا به تنهایی مجبور شد با چندین هزار مشتری هماهنگی ایجاد و خودروهای جایگزین را تامین کند؛ لذا شرکای خارجی برای ورود مجدد به بازار خودرو کشور باید هزینههای قبلی را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه بازار کشور بسیار بزرگ است و تنها خودروهای تولیدی پیش از سال ۱۳۹۰ در حال تردد، حدود ۱۸ میلیون دستگاه هستند که استانداردهای لازم را ندارند و مصرف سوخت بالایی دارند، گفت: متاسفانه هیچ خودرویی برای قشر متوسط به پایین، وارد کشور نشده است؛ این در حالیست که واردات هیچ خللی برای تولید داخلی نخواهد داشت. برای تولید خودروهای اقتصادی بایستی تیراژ تولید بالا باشد. پلتفرم مشترک ایرانخودرو و سایپا در وزارت صمت تایید شده و این خودروی اقتصادی در مرکز تحقیقات سایپا قرار دارد که در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو وزارت صمت رونمایی میشود. در حال حاضر تمام مدارک مهندسی و نقشههای آن در حال فراهم شدن است و بعد از آن به سمت فرآیند قالبسازی میرویم. به دلیل اینکه قرار است این خودرو را هم سایپا و هم ایرانخودرو تولید کنند و تیراژ بالا است، قطعا قیمت این خودرو اقتصادی میشود.
é ورود ۸ محصول سایپا به بازار
مدیرعامل سایپا ادامه داد: سایپا هشت محصول را به بازار عرضه خواهد کرد. خودروی عمومی ون ۱۵ نفره گازسوز تا پایان امسال به بازار عرضه میشود که تاثیر بسیاری در کاهش آلایندگی هوا دارد. از وظایف ماست که به سمت خودروهای تجاری برویم و خودروهایی که مردم از آن درآمد کسب میکنند را تولید کنیم؛ سیاست ما تقویت خودروهای تجاری است.
تیموری خاطر نشان کرد: نقدینگی که سال ۱۳۹۰ از سایپا خارج شد، به جای آنکه صرف تولید و طراحی محصول جدید شود به سهامداری و بازار سرمایه رفت. بایستی ما از همه کسب و کارها خارج شویم و تمام سرمایه را در تولید و طراحی محصول جدید صرف کنیم؛ چرا که این موضوع شرط بقای ما است. در مقطعی ۴۲ درصد سهام سایپا “تودلی” و به کارکنان واگذار شد، اما متاسفانه حتی شرکت سرمایهگذاری کارکنان، وارد بورس هم نشد تا کارگران از سهام بهرهمند شوند. براین اساس مقدمات ورود شرکت سرمایهگذاری کارکنان به بورس را تا پایان سال فراهم کردیم تا سال آینده کارگران بتوانند سهام خود را خرید و فروش کنند. علاوه بر این شرکتهای زیر مجموعهای در گروه سایپا وجود دارد که تمایل داریم بخش خصوصی، سهام این شرکتها را خریداری کنند.
وی در پایان در رابطه با معوقات گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: در سال گذشته ۴۳ هزار و ۲۴۵ خودرو معوق داشتیم که خوشبختانه در خرداد ماه امسال به صفر رسید. در همین ماه سازمان استاندارد اعلام کرد تولید تیبا به دلیل عیوب پرتکرار متوقف شود. بر همین اساس طی دو ماه ۲۰ هزار خودروی معوق ایجاد شده که با رفع عیوب و رعایت استانداردهای لازم در حال تحویل هستیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی:
فرودگاه مهرآباد فرسوده است
سیدی، مدیرعامل شرکت فرودگاهها از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و بهسازی باند ۲۹چپ مهرآباد خبر داد.
حمیدرضا سیدی گفت: طبق اساس نامهی شرکت فرودگاهها امکان ساخت فرودگاه جدید وجود ندارد.
سیدی تاکید کرد:در حال حاضر ۵۵۰ فروند هواپیما نیازداریم که جوابگوی این تعداد فرودگاه باشد.
وی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد فرسوده است افزود: مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان صرف ساخت و بهسازی باند ۲۹چپ شده است که تا یک ماه آینده بهره برداری میشود.
در حال حاضر فرودگاه مهرآباد ظرفیت ۱۵میلیون مسافر را دارد که تا سال آینده اینرقم به ۱۸میلیون مسافر میرسد.
وی در پاسخ به این سوال که شرکتهای هواپیمایی معتقدند قیمت عوارض فرودگاهی زیاد است افزود: طبق قانون وصول درآمدهای دولت ماده ۶۳، هرسال باید ۷هزار تومان عوارض افزایش پیدا میکرد که طی این چند سال افزوده نشده است.
درحال حاضر ۳شرکت هواپیمایی مطالبات فرودگاهها را پرداخت نکردند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:
تکمیل راه آهن میانه -اردبیل نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت ۹۰ درصدی راه آهن اردبیل-میانه خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار است.
علی نیکزاد با اشاره به نشست بررسی روند اجرای پروژههای راهآهن اردبیل و بزرگراه اردبیل – سرچم با حضور استاندار اردبیل، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس و معاون وزیر راهوشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: نمایندگان استان اردبیل به طور مستمر پیگیر تأمین زیرساخت ارتباطی از جمله راهآهن اردبیل – میانه و اردبیل – پارسآباد، بزرگراه اردبیل – سرچم و تجهیز و تکمیل فرودگاههای اردبیل و پارسآباد هستند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: راهآهن اردبیل – میانه، ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۰درصد باقیمانده نیز برای اجرا به ۲هزارمیلیارد تومان اعتبار نیازمند است.
وی یادآورشد: بر اساس پیگیریها، از محل بانکهای رفاه کارگران و سپه هر کدام ۲۰۰میلیارد تومان بهصورت ماده ۵۶ و از محل سفر ریاست جمهوری به استان نیز ۳۰۰میلیارد تومان اختصاص مییابد.
نیکزاد خاطرنشان کرد: علاوه بر این راهآهن جمهوری اسلامی ایران نیز ۳۰۰۰ تن ریل از محل اعتبارات خود به این پروژه اختصاص میدهد که قیمت هر تن ریل، ۳۵۰میلیون تومان است.
نماینده مردم اردبیل، نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیمانکاران بنیاد مستضعفان هم که روسازی پروژه را انجام میدهند، ۱۵۰میلیارد تومان طلب دارند، اظهار کرد: هماهنگیهای لازم برای پرداخت ۵۰میلیارد دیگر به پیمانکاران این بنیاد انجام شده تا اقدامات روسازی با سرعت انجام و طلب بنیاد در آینده پرداخت شود. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص بزرگراه اردبیل – سرچم قرار شده تا پایان سال و فصل کاری، ۷۸ کیلومتر از این پروژه تکمیل و مابقی ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده نیز تعیین تکلیف شده و در اختیار قرارگاه خاتمالانبیا(ص) قرار گیرد تا پروژه از محل تهاتر نفت اجرا شود. وی همچنین از انجام مطالعات برای اجرای بزرگراه در قطعات دارای تونل مسیر سرچم خبر داد و گفت: با توجه به وجود ابنیه فنی همچون تونل در ۴۵ کیلومتر از این مسیر، مطالعات لازم در خصوص اجرای جاده جایگزین برای این تونلها انجام و بعد از مطالعات نحوه اجرای بزرگراه در این قسمت نیز مشخص میشود. نیکزاد خاطرنشان کرد: در تلاش خواهیم بود امسال مجوز ماده ۲۳ برای راهآهن اردبیل – پارسآباد اخذ و یک هواپیما برای بهبود وضعیت پروازهای استان در اردبیل مستقر شود.
بر اساس اعلام مقام مسئول در هما؛
فروش بلیت پروازهای اربعین به بازه ۲۰ تا ۳۱ شهریور محدود شد
مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دوره فروش بلیت پروازهای اربعین با نرخ ۶ میلیون تومانی، به بازه ۲۰ تا ۳۱ شهریور محدود است.
حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران درباره بازه زمانی فروش بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین با نرخ ۶ میلیون تومان اظهار کرد: صرفاً در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۱ شهریور یعنی ۵ روز قبل و ۵ روز بعد از روز اربعین، بلیت این پروازها با نرخ مصوب ستاد اربعین فروخته خواهد شد.
وی افزود: بر اساس ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری از ۲۰ شهریور به مدت ۱۰ روز فروش مستقیم پروازهای عتبات در ایام اربعین صرفاً به صورت سیستمی بوده و پرواز چارتری انجام نمیشود.
این مقام مسئول در ایران ایر یادآور شد: به ازای هر کد ملی تنها یک بلیت داده میشود که با نرخ ۶ میلیون تومان برای رفت و برگشت محاسبه و فروخته خواهد شد؛ هیچ ایرلاینی، یک ریال حق فروش بالاتر از نرخ مصوب ندارد در این بازه زمانی ندارد.
وی تصریح کرد: اینکه معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفته بود که زمان آغاز پیش فروش بلیت سفرهای اربعین ۱۶ شهریور است، به سایر مودهای حمل و نقلی شامل جادهای و ریلی برمیگردد ولی برای سفرهای هوایی اربعین، زمان آغاز فروش بلیتها با نرخ مصوب، بیستم شهریور اعلام شده است. مطابق تکلیف وزارت راه و شهرسازی بر ایران ایر، بلیتی که به زوار سیدالشهدا (ع) در ایام مذکور داده میشود، با نرخ ۶ میلیون تومان است.