لنگ‌پوشان یمنی چگونه‌ زره‌پوشان را به زانو درآوردند
لنگ‌پوشان یمنی چگونه‌ زره‌پوشان را به زانو درآوردند
جنبش مقاومت اسلامی یمن (انصارالله) به تازگی یک شوک بزرگ و معنادار را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل کرده است.

در این راستا، یمنی‌ها با یک موشک فراصوت (هایپرسونیک)، به قلب تل آویو حمله کرده و این شهر را هدف قرار داده‌اند. رادیو ارتش اسرائیل اعتراف کرده که موشک یمنی‌ها مسافت بیش از دو هزار کیلومتری را در کمتر از ۱۵ دقیقه طی کرده و به هدف خود اصابت کرده است.
این موشک در نزدیکی فرودگاه بن گورین مهمترین فرودگاه اسرائیل اصابت کرد و اسرائیلی ها وحشت زده عازم پناهگاه شدند. هرچند این موشک به منطقه مسکونی نخورد، اما قلب سیاسی اشغالگران را هدف قرار داد. همین که این موشک بدون اینکه رهگیری شود به تل آویو رسیده، شکستی راهبردی سنگین برای اسرائیل است.
آنچه رسانه های عبری مخابره کردند خطرناک بود به ویژه در سایه ناکامی سامانه های پدافندی این رژیم و در راس آنها گنبد آهنین، سامانه «آرو»، «فلاخن داوود» و «حتیس۲ »که همگی آنها سامانه های پیشرفته هستند.
رسانه «واللا» اعلام کرد که ماهواره های اسرائیلی و آمریکایی که باید مرکز شلیک موشک را رصد می‌کردند در رصد موشک ناکام ماندند. ماهواره های آمریکایی می بایست حرارت شدید ناشی از موتور موشک را دریافت و ارتش اسرائیل اطلاع می دادند.
واللا ادامه داد: رادارهای ناوهای آمریکایی و اسرائیلی در دریای سرخ و نیز رادار دوربرد «اکس» مستقر در النقب باید این کار را انجام می داد که هرگز رخ نداد. قاصد محمود که سمت معاونت رئیس ستاد ارتش اردن را هم داشته است، افزود: رسیدن موشک به یافا(تل آویو) و چند کیلومتری فرودگاه بن گورین و نوع موشک شلیک شده که موشکی بالستیک فراصوتی است، تحولی راهبردی در نبرد است. جایگاه حوثی ها(انصارالله) در این نبرد از حیث حمایت از مساله فلسطین وملت فلسطین و مقاومت آن بالاتر است. آنها دست بالا را در نبرد دارند به ویژه پس از اینکه از در اختیار داشتن این موشک خبر دادند.
شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این بار گزارش داد که تحقیقات اولیه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که تمامی موشک‌های پدافندی شلیک شده توسط سامانه‌های پدافندی این رژیم به سمت موشک یمنی در ساقط کردن آن ناتوان بوده اند.
منابع صهیونیستی خاطر نشان کردند که بیش از ۲۰ موشک ضدهوایی از سامانه‌های پدافندی «حیتس» و «فلاخن داوود» به سمت این موشک شلیک شده است، اما نتوانسته اند موشک یمنی شلیک شده به سمت تل آویو را ساقط کنند.
این منابع تاکید کرده اند که موشک یمنی پس از عبور از سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی و حریم هوایی چندین کشور عربی و ناکامی تلاش‌ها در مقابله با آن، به تل آویو برخورد کرده است.
در همین راستا، پایگاه صهیونیستی «حدشوت بزمان» اعلام کرد که شمار زیادی از موشک‌های ضدموشک به سمت موشک یمنی شلیک شده است، اما نتوانسته اند این موشک را ساقط کنند. شهرک نشینان صهیونیست هم صحنه‌های آتش سوزی در محل سقوط این موشک در شرق تل آویو را دست به دست می‌کنند.
از سوی دیگر، «گادی آیزنکوت» ریس سابق ستاد مشترک ارتش صهیونیستی در واکنش به شلیک این موشک و اصابت آن به وسط فلسطین اشغالی تاکید کرد که اوضاع به شکل دراماتیک تغییر کرده است و ارتش از زخمی شدن ۹ نفر در جریان تلاش برای فرار به پناهگاه‌ها در وسط فلسطین اشغالی پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در مناطق گسترده خبر داده است. جالب است بدانید مرکز اطلاع رسانی نظامی ارتش یمن موسوم به «الاعلام الحربی» تصاویری از لحظه شلیک موشک مافوق صوت یمنی که به تل‌آویو شلیک شد را منتشر و مشخصات این موشک را تشریح کرد
موشک فلسطین ۲، دارای برد ۲۱۵۰ کیلومتری است که در دو مرحله با سوخت جامد به حرکت خود ادامه می‌دهد و دارای ویژگی پنهان‌کاری و سرعت ۱۶ ماخ است. چند ماه پیش هم حوثی‌های یمن در حمله‌ای موفق شدند از سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین اسرائیل عبور کرده و آپارتمانی را در تل‌آویو هدف قرار دهند که منجر به هلاکت یک نفر و مجروح شدن چندین نفر شد.

  • نویسنده : ملیحه منوری ـ سردبیر