ماموریت سفرای ایران برای تامین و ارسال واکسن کرونا به کشور
ماموریت سفرای ایران برای تامین و ارسال واکسن کرونا به کشور

ستاد تامین واکسن کرونای وزارت امورخارجه مقرر کرد تمامی سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تمام ظرفیت نسبت به تامین و ارسال واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنند. به گزارش اداره کل و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، دومین جلسه «ستاد تامین واکسن کرونای وزارت امور خارجه» […]

ستاد تامین واکسن کرونای وزارت امورخارجه مقرر کرد تمامی سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تمام ظرفیت نسبت به تامین و ارسال واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنند. به گزارش اداره کل و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، دومین جلسه «ستاد تامین واکسن کرونای وزارت امور خارجه» به ریاست حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران کل وزارت امور خارجه برگزار شد. در این جلسه پس از ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه در زمینه تامین واکسن توسط مدیران کل وزارت امور خارجه در حوزه‌های منطقه ای و بررسی آخرین وضعیت واردات واکسن، مقرر شد تمامی سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تمام ظرفیت نسبت به تامین و ارسال واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنند. در این جلسه همچنین مدیرعامل شرکت دارویی کووبرکت آخرین وضعیت تولید این واکسن داخلی و ظرفیت‌های مهم تولید واکسن در کشورمان را تشریح کرد.

آمار واکسیناسیون کرونا به تفکیک نوع واکسن تا ۱۴ شهریور
سخنگوی سازمان غذا و دارو آمار واکسیناسیون کرونا از ابتدای روند واکسیناسیون تا امروز یکشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰ را اعلام و تصریح کرد تا کنون ۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۷ دز واکسن تزریق شده است. به گزارش وبدا، کیانوش جهانپور اعلام کرد: تا کنون ۴۵۱ هزار و ۳۶۲ نفر دز اول و ۳۶۵ هزار و ۶۶۹ نفر دز دوم واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده اند. وی افزود: همچنین ۱۳ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۹۱۷ نفر دز اول و هفت میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۹۲ نفر دز دوم را واکسن سینوفارم زده اند. جهانپور تصریح کرد: تعداد تزریق واکسن بهارات نیز در دز اول ۵۹ هزار و ۳۸۹ و در دز دوم ۵۴ هزار و ۲۱۸ بوده است. وی گفت: سه میلیون و ۳۸۶ هزار و ۹۸۳ نفر نیز دز اول و یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۱۸ نفر دز دوم آسترازنکا را تزریق کرده اند. جهانپور ادامه داد: تا کنون دو میلیون و ۲۵۰ هزار و ۲۰۷ نفر دز اول و ۷۷۸ هزار و ۱۷۲ نفر دز دو واکسن برکت را دریافت کرده اند. به گفته وی، در مجموع ۱۹ و ۴۶۷ و ۸۵۸ نفر دز اول و ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۶۹ نفر نیز دز دوم را در کشور زده اند و کل واکسن تزریق شده ۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۷ بوده است.

کرونا ۶۱۰ خانواده دیگر را به سوگ نشاند
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد:‌ طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱۰ نفر دیگر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و اکنون ۷۶۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. از شنبه تا یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۸۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۳۰ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۰۷ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۰ هزار و ۶۷۴ نفر رسید. همچنین تا کنون ۴ میلیون ۳۶۲ هزار و ۸۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۷ هزار و ۶۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تامین دومین محموله واکسن توسط کوبل دارو
شرکت کوبل دارو به عنوان تامین کننده واکسن کرونا بخش خصوصی کشور، توانسته تاکنون قریب به یک میلیون دوز واکسن آکسفورد – آسترازنکا را تامین کرده و تمام محموله‌ها را جهت واکسیناسیون عمومی به وزارت بهداشت تحویل دهد.
شامگاه شنبه سیزدهم شهریورماه سال جاری کوبل دارو در دومین مرحله از تامین واکسن کرونا آکسفورد – آسترازنکا برای کشور، تعداد ۶۴۸ هزار دوز واکسن را تامین کرده و این محموله را نیز همچون محموله اول بلافاصله پس از انتقال و انجام تشریفات گمرکی در فرودگاه امام خمینی تهران به مسئولان وزارت بهداشت تحویل داد. این در حالی است که پیشتر نیز در چهارشنبه ۶ مرداد ماه سال جاری این شرکت به عنوان اولین شرکت خصوصی تامین کننده واکسن کرونا در کشور، تعداد ۳۱۵ هزار دوز واکسن کرونا را تامین کرده بود. کوبل دارو در مجموع توانسته ۹۶۳ هزار دوز واکسن آکسفورد -آسترازنکا را در جهت حمایت از واکسیناسیون عمومی کشور تامین نماید که با توجه به اهمیت موضوع واکسیناسیون، فرایند انبارش، توزیع و تزریق واکسن کماکان توسط وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
طبق اعلام این شرکت همچنان این امکان برای کوبل دارو فراهم است تا در صورت صلاحدید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، مقادیر قابل توجهی از واکسن آکسفورد-آسترازنکا را در پاییز سال جاری جهت تسریع و تکمیل واکسیناسیون عمومی هموطنان، برای کشور تامین نماید.