مطالبات راه‌آهن از شرکت‌ها پرداخت نشده است
مطالبات راه‌آهن از شرکت‌ها پرداخت نشده است

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره بر تاخیر چندماهه برخی از شرکت‌های حمل‌ و نقل ریلی در پرداخت مطالبات راه‌آهن اظهار داشت: وصول مطالبات راه‌آهن از شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی باید یکپارچه سازی شود. به گزارش روزنامه جمله به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نشست«سید میعاد صالحی»، معاون وزیر راه و شهرسازی […]

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره بر تاخیر چندماهه برخی از شرکت‌های حمل‌ و نقل ریلی در پرداخت مطالبات راه‌آهن اظهار داشت: وصول مطالبات راه‌آهن از شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی باید یکپارچه سازی شود.

به گزارش روزنامه جمله به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نشست«سید میعاد صالحی»، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن با معاون، مدیران و روسای گروه بخش معاونت بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن، در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.
صالحی در این نشست، با اشاره به تاخیر چند ماهه برخی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی در پرداخت مطالبات راه‌آهن در وقت مقرر، اظهار داشت: از همین مطالبات است که حقوق و هزینه‌های مختلف فنی، زیربنایی، ناوگان و حقوق و دستمزد پرسنل و … راه آهن تامین می‌شود و چنانچه مبلغی هم باقی بماند، جزو بیت‌المال خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: وصول مطالبات راه‌آهن از شرکت‌های حمل‌ و نقل ریلی باید یکپارچه‌سازی شوند و به گونه‌ای اقدام شود که تمامی شرکت‌ها در زمان مهلت تعیین شده، مطالبات خود را پرداخت کنند.
وی با تاکید بر نیاز ضروری راه‌آهن جهت تحول در ساختار سنتی ۱۰۰ ساله خود، تصریح کرد: اکنون ما می‌توانیم مدل گذشته را تکرار کنیم و امور راه‌آهن را با روزمرگی بگذرانیم و یا اینکه تلاش کنیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت، شرایط راه‌آهن را به یک شرایط مطلوب تغییر دهیم.
مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد: از معاون تا مدیران و کارشناسان و تمامی کارکنان خدوم راه‌آهن انتظار داریم که در این دوره، هر فردی نسبت به گذشته‌اش، جهش و اثر بخشی داشته باشد.
وی همچنین بر ضرورت تقویت بخش‌های کلیدی راه‌آهن تاکید کرد و افزود: بایستی روال انفعال در راه آهن تغییر کند و جایش را به بازاریابی فعال دهد.
مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد: لازم است تا اطلس بار ریلی در راه آهن به صورت جامع تدوین شود و دیگر منتظر نماند تا صاحب بار به راه آهن مراجعه کند، بلکه شرکت راه آهن در شناسایی تمام موقعیت‌هایی که امکان اتصال ریل به چشمه‌های بار وجود دارد پیش قدم بوده و این موارد را به پیمانکاران زیرساخت و صاحبان بار پیشنهاد دهد.
صالحی اظهار کرد: شرکت راه‌آهن، محلی کاملا تخصصی است و برای جبران عقب ماندگی‌ها در راه آهن که سال‌ها، عمدا یا سهوا، تضعیف شده است، همگی باید در خدمت راه آهن بوده و برای پیشرفت و سربلندی آن تلاش کنیم.
در این نشست، مدیران و معاونان و روسای گروه بخش‌های معاونت بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن مسائل پیرامون مجموعه‌ خود را با مدیرعامل راه‌آهن و سایر اعضای حاضر در جلسه در میان گذاشتند.

 

 

 

 

 

 

استاندار یزد:
تمام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در یزد تک طبقه احداث می‌شود

استاندار یزد گفت: تمامی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که از این پس کار احداث آنها آغاز می شود، تک طبقه خواهد بود.
مهران فاطمی، در نشست شورای مسکن استان یزد با بیان اینکه مسکن تنها با پیگیری ساخته خواهد شد، اظهار داشت: فرمانداران منتظر برگزاری اینگونه جلسات نباشند و خود شخصاً پیگیر رفع مشکلات باشند و تمام دستگاه‌ها نیز موظفند بحث‌های مربوط به نهضت ملی مسکن را با اولویت پیگیری کنند.
وی ادامه داد: زمانی که پروژه‌ای کلنگ‌زنی می‌شود باید به سرعت عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود و قابل قبول نیست به بهانه‌های مختلف عملیات اجرایی شروع نشود و در این زمینه شخصاً بعد از هفته دولت بازدید میدانی را از شهرستان ها در زمینه پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن انجام خواهم داد.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه باید مدیون تمام افرادی بود که در زمینه طرح نهضت ملی مسکن پیگیری لازم را انجام می‌دهند، اظهار داشت: اما به هیچ عنوان با کوتاهی و اهمال کاری کنار نخواهیم آمد و به شدت با افرادی که کوتاهی کنند برخورد خواهیم کرد.
وی گفت: موضوعات و مسائل مربوط به طرح نهضت ملی مسکن باید به صورت روزانه و میدانی توسط شخص فرمانداران پیگیری شود زیرا بحث ساخت مسکن مطالبه مردم و دولت است و باید در اولویت برنامه‌های فرمانداران باشد.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه امکان ندارد این تعداد واحد مسکونی بدون حرکت و تلاش مسئولان ساخته شود، اظهار داشت: فرماندار حضور خود در برخی جلسات یا انجام برخی اقدامات را برای خود کسر شأن نداند و با تمام وجود و اعتقاد خود را کارگر مردم بداند.
وی با اشاره به اینکه در یکسال اخیر هر چه جلسه لازم بوده برگزار و مشکلات برطرف شده، پس چرا در برخی شهرستان‌ها هنوز طرح شروع نشده است، تصریح کرد: در آستانه هفته دولت و یک سالگی دولت به هیچ عنوان قابل قبول نیست که هنوز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در برخی مناطق آغاز نشده باشد.
استاندار یزد با بیان اینکه فرمانداران باید حسی که برای ساخت مسکن خود دارند برای ساخت مسکن مردم هم داشته باشند، اظهار داشت: متاسفانه این حس در بسیاری از مدیران دیده نمی‌شود که لازم است تجدید نظری در این زمینه صورت بگیرد چون زمان به سرعت در سپری شدن است و ما وقت چندانی نداریم و باید بدانیم که مردم گرفتار هستند و در زمینه مسکن و باید هرچه سریعتر مشکل مردم برطرف شود.
استاندار یزد همچنین با تاکید بر لزوم اولویت قرار گرفتن مسکن نخبگان عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری متعهد شد برای هر واحد مسکونی نخبگان یک میلیارد تومان تسهیلات در نظر بگیرد و بقیه مسائل باید به سرعت و با قید فوریت پیگیری تا این موضوع نیز حل شود.
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی مسکن گفت: تمامی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان تک طبقه خواهد بود و در همین راستا در استان یزد نیز واحدها تک طبقه خواهد بود و در شهرهایی که مشکل زمین دارند، نهایتاً باید در سه طبقه احداث شود.
فاطمی عنوان کرد: واحدهای قبلی در شهر یزد به صورت آپارتمانی احداث شده اما از این پس تمام واحدها تک طبقه یا نهایتاً سه طبقه احداث می‌شود.

 

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران تشریح کرد؛
نحوه ثبت نام خانه‌های سازمانی در سامانه املاک و اسکان

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان مازندران؛ مهندس سیدمحمد نظری درباره مراحل ثبت نام خانه‌های خالی در سامانه املاک و اسکان گفت: کسانی که در خانه‌های سازمانی سکونت دارند ابتدا باید به سامانه ملی املاک و اسکان کشور وارد و در ادامه با انتخاب گزینه «ورود به سامانه» وارد این صفحه شوند، در این بخش شماره تلفن همراه خود را وارد کنند تا پیامک کد فعالسازی برای آنها ارسال شود و حتما بایدتوجه داشته باشند که مالکیت شماره تلفن همراه باید متعلق به فرد اظهارکننده باشد .
وی ادامه داد: مرحله اول به تایید یا ویرایش محل سکونت فعلی فرد در حال ثبت نام اختصاص دارد. چنانچه آدرس نمایش داده شده صحیح باشد، گزینه «تایید»را انتخاب کنند و اگر آدرس آنها نیاز به ویرایش و تغییر داشت گزینه «عدم تایید»را بزنند. در صفحه کدپستی، کدپستی صحیح محل سکونت خود را وارد کنند و در صورت عدم اطلاع از کدپستی خانه خود، از گزینه «یافتن کدپستی»اسنفاده نمایند. با انتخاب گزینه «بررسی کدپستی» آدرس مربوط به کدپستی وارد شده نمایش
داده می‌شود.
وی تصریح کرد: در مرحله دوم الزام است نوع مالکیت خود را مشخص نمایند.
از آنجاکه خانه‌های سازمانی در مالکیت یک شخص حقوقی یا همان سازمان مربوطه است، این گزینه باید انتخاب شود.
مرحله سوم وارد کردن اطلاعات مالک و یا مالکیت است. برای خانه‌های سازمانی نوع مالک حقوقی یا سازمانی محسوب می‌شود بنابراین با انتخاب این گزینه الزام است شناسه ملی سازمان مربوطه را وارد نمایند.
در صورت عدم اطلاع از شناسه ملی سازمان مربوطه، می‌توانند از گزینه «یافتن شناسه ملی « کمک بگیرند.
مهندس نظری افزود: مرحله چهارم اطلاعات ملک محل اقامت است در این بخش مواردی نظیر متراژ، طبقه و شماره واحد باید
ثبت شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران خاطرنشان کرد: در مرحله پنجم که به اطلاعات اقامت مربوط می‌شود تنها الزام است تاریخ شروع اقامت خود در سکونتگاه اظهارشده را وارد نمایند.
وی در پایان گفت: برای عبور از مرحله ششم هم صرفا به شناسه قبض برق
خانه نیاز است.
اگر انشعاب برق خانه یکپارچه است و برای هر واحد مجزا نیست از مدیریت مجموعه شناسه قبض برق کل مجتمع را دریافت کرده و در این بخش وارد نمایند. مرحله هفتم و آخر پیش نمایش اطلاعاتی است که در مراحل گذشته ثبت نموده‌اید. چنانچه همه اطلاعات نمایش داده شده صحیح و مورد تایید باشد، گزینه «ثبت نهایی» را بزنید.
در پایان نیز با اضافه شدن ملک محل سکونت در بخش اقامتگاه‌ها، ثبت خانه سازمانی با موفقیت انجام شده است.
وی از شهروندان استان مازندران خواست تا با وارد کردن این اطلاعات یاری رسان دولت در شناسایی دقیق خانه‌های سازمانی و تعیین تکلیف آنها از طریق سامانه جامع املاک و اسکان باشند.

 

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:
بخش بزرگی از استواری انقلاب و نظام مدیون استقامت آزادگان و ایثارگران است
علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی ۲۶ مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت.در پیام ایشان امده است:
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در پیام علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آمده است:
باصلابت، ایثار و رشادت آزادگان عزیز چه در دوران دفاع مقدس و چه با مجاهدت خاموش و دشوار در سال‌های اسارت، برگ زرینی از عظمت ایثارگران این مرز و بوم و از مقاطع فراموش ناشدنی این تاریخ پرشکوه است، آزادگان عزیز با تأسی از حضرت سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد حریت و آزادگی در تاریخ اسلام، بار دیگر آزادگی، شرافت و اصالت را در پرتو ارزش‌های اسلام و انقلاب معنا کردند.
بازگشت افتخارآفرین و پرمهر و با صلابت آزادگان عزیز را به میهن اسلامی گرامی می‌داریم و بر سیره آنان در ایثار و ایثارگری در بستر فرهنگ غنی ایثار و شهادت فخر می‌ورزیم. بی‌شک بخش بزرگی از استواری تاریخ باعظمت و سترگ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون این استقامت عزت‌مندانه آزادگان
و ایثارگران است.
در این روز بزرگ و به یاد ماندنی شأن و منزلت همه آزادگان عزیز به ویژه آزادگان معزز سازمان بنادر و دریانوردی و خانواده‌های گرانقدرشان را که در راه دفاع از وطن و پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی رنج اسارت را به جان خریدند، با یاد و خاطره همه آزادگان شهید، گرامی می‌داریم.

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران:
آنچه داریم از برکت جانفشانی‌های آزادگان، جانبازان و شهدای گرانقدر است
معاون وزير، رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران در پيامي سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي را تبريک گفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ حمیدرضا سیدی در این پیام آورده است:«سرزمین ایران از روزگار کهن تاکنون همواره شاهد حضور انسان‌هایی آزاده بوده است که از همه داشته‌های خویش گذشتند تا خاک و آب و آسمان کشورشان به دست دشمنان و غریبه‌ها نیفتد. تبلور عینی این از خودگذشتگی را در جریان هشت سال دفاع مقدس به چشم دیدیم و شاهد بودیم که چگونه مردان و زنان غیرتمند ایران‌زمین نه تنها مقابل متجاوزان بعثی، بلکه برابر دنیایی که پشتوانه آنان بودند، ایستادگی کردند، شهید و مجروح شدند و عده‌ای نیز روزگار سخت اسارت در زندان‌های عراق را به جان خریدند، اما حتی برای یک لحظه و یک گام، پا پس نکشیدند.
اینجانب بیست و ششم مردادماه، سالروز ورود عزتمندانه و غرورآفرین آزادگان عزیز به میهن اسلامی را تبریک می‌گویم و برای تمامی این بزرگواران به‌ویژه آزادگانی که در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران حضور دارند، سرفرازی دنیا و آخرت را از خداوند متعال خواستارم و نیک می‌دانم که آنچه داریم، از برکت جانفشانی‌های آزادگان، جانبازان و شهدای گرانقدر است.»

تصویب آمایش سرزمین مبتنی بر طرح‌‌های توسعه اقتصادی کشور در دریا، سواحل، بنادر
با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام و در صورت ابلاغ از سوی مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی آمایش سرزمین با توجه ویژه بر طرح‌های توسعه اقتصادی کشور در دریا، سواحل، بنادر و آب‌های مرزی و استقرار واحدهای اقتصادی، صنعتی و جمعیتی متناسب در سواحل جنوب کشور، اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق‌العاده که به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی و با حضور رئیس قوه قضاییه، دبیر و اعضای این مجمع برگزار شد به بحث و بررسی درباره سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله هفتم توسعه پرداخت.
یکی از مصوبات جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام، بند آمایش در سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله هفتم توسعه بود؛ طبق این بند «اجرایی شدن سیاست‌های کلی آمایش سرزمین با توجه ویژه بر طرح‌های توسعه اقتصادی کشور در دریا، سواحل، بنادر و آب‌های مرزی و استقرار واحدهای اقتصادی، صنعتی و جمعیتی متناسب در سواحل جنوب کشور و در صورت نیاز ارائه برنامه و تدوین و تصویب قوانین و مقررات لازم در دو سال ابتدای برنامه» باید مدنظر
قرار گیرد.
این بند از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جهت بررسی و ابلاغ به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم
خواهد شد.
در این باره حسن بیک‌ محمدلو؛ عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و‌ منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به جایگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در اقتصاد ایران، امیدوار هستیم این بند راهگشای فعالیت‌های این مجموعه و
رشد اقتصاد کشور باشد.
وی افزود: پس از تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ بند مربوطه از سوی مقام معظم رهبری، سازمان بنادر و دریانوردی در مجموعه دولت با کمک مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق سیاست کلی ابلاغی در برنامه پنج ساله هفتم توسعه گام بر می‌دارد.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و‌ منابع سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: همچنان که در متن بند مربوطه و سیاست در نظر گرفته شده آمده است در صورت نیازمندی به قوانین در ۲ سال اول، تدوین و تصویب قوانین و مقررات لازم مدنظر قرار می‌گیرد و پس از آن اقدامات اجرایی برای تحقق حداکثری این بند در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار خواهد گرفت.