سرپرست جديد سازمان هواپيمايي کشوري با تاکيد بر جلوگيري از هرگونه خلل و وقفه در انجام امور گفت: شرکت فرودگاهها ملزم به رعايت استانداردها، ضوابط و دستورالعملهاي سازمان هواپيمايي کشوري با اولويت ايمني است. به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران؛ سياوش اميرمکري در نخستين جلسه شوراي معاونين سازمان هواپيمايي کشوري که […]
سرپرست جديد سازمان هواپيمايي کشوري با تاکيد بر جلوگيري از هرگونه خلل و وقفه در انجام امور گفت: شرکت فرودگاهها ملزم به رعايت استانداردها، ضوابط و دستورالعملهاي سازمان هواپيمايي کشوري با اولويت ايمني است.
به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران؛ سياوش اميرمکري در نخستين جلسه شوراي معاونين سازمان هواپيمايي کشوري که با حضور معاونين، مديران و مشاورين اين سازمان برگزار شد، با تاکيد بر جلوگيري از هرگونه خلل و وقفه در انجام امور بيان داشت: با توجه به تضاد منافع برخي از مسئوليتها و وظايف در سازمان و شرکت فرودگاهها، مديران هر دو دستگاه ملزم به رعايت استانداردها، ضوابط و دستورالعمل ها با اولويت ايمني هستند.
سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري در خصوص مبناي تفکر و اصول مديريتي خود گفت: مبناي تفکر و رفتار مديريتي و اجرايي من توجه و اهميت به ديدگاههاي کارشناسي، رعايت ضوابط قانوني، دستورالعملها و استانداردها است و آنچه براي من پذيرفتني نيست اعمال سليقه و نظرات شخصي در محدود کردن اختيارات مديران و سخت گيري هاي بي دليل است.
سرپرست جديد سازمان اظهار داشت: قوانين، مقررات، دستورالعمل ها، نظام نامه ها و… مي بايست ابزار رسيدن به ايمني و اداره بهتر امور باشد نه دست آويزي براي جلوگيري از تسهيل گري امور هوانوردي کشور.
اميرمکري توجه به نيروهاي متخصص و ايجاد انگيزه در ميان کارکنان را حائز اهميت دانسته و اظهار داشت: در تمامي دوران مسئوليت خود، توجه خاص به سرمايه انساني داشته ام. در سازمان هواپيمايي کشوري نيز که سازماني حاکميتي است و عمده وظايف آن تنظيم مقررات و نظارت بر صنعت است، کليد موفقيت، مشارکت کارکنان در اداره امور، جبران خدمات متناسب با وظايف و مسئوليتها و ايجاد مسير ارتقاء شغلي برمبناي شايستگي است و اميدوارم در اين فرصت کوتاه در اين زمينه ها اقدامات موثري بعمل آورم.
در ادامه سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري در خصوص چالش هاي موجود در صنعت و پيگيري و تعيين تکليف آنها افزود: در حال حاضر، مباحث مطرح در خصوص قيمت بليت هواپيما، رفع نگراني ها در مورد شيوع ويروس کرونا از طريق حمل و نقل هوايي، محدوديت پذيرش حداکثر ۶۰ درصدي مسافرين در پروازها و فعاليت شرکتهاي هندلينگ در خصوص رعايت پروتکل هاي بهداشتي و ارائه خدمات مناسب به مردم در فرودگاهها، بهسازي باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد و لزوم نظارت و همکاري تنگاتنگ همگي دست اندرکاران صنعت با فرودگاه مهرآباد در امور جاري و عملياتي فرودگاه، تعيين تکليف دستورالعمل و شيوه نامه تاسيس و فعاليت هواپيماهاي کوچک و هوانوردي عمومي، حملات سايبري به زيرساخت هاي کشور و اتخاذ پيش بيني هاي لازم براي مقابله و پيشگيري از حملات مشابه، از جمله چالش هاي پيش روي صنعت است که بايد با اتخاذ تصميمات صحيح و کارشناسانه آنها را برطرف کرد.
در پايان اين جلسه، معاونين و مديران سازمان هواپيمايي کشوري ضمن خوشامد گويي، نقطه نظرات خود را بيان کرده و بر همکاري و پيگيري همه جانبه موارد مطرح شده از جانب سرپرست سازمان تاکيد کردند.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛
اقدام مجلس برای توقف تخلف در ساخت و سازهای
درون شهری
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی برای اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها به منظور برخورد قاطع با متخلفین ساخت و سازهای درون شهری خبر داد.
اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:
«متخلفین ساخت و سازهای شهری دیگر نمی توانند تخلفات ساختمانی خود را با پرداخت پول قانونی کنند!!! اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها، گامی مثبت در جهت تحقق عدالت و ارتقای حقوق عامه شهروندی خواهد بود.
جزییات این طرح بزودی اعلام می شود.»
اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداریها یکی از اقداماتی بود که مجلس یازدهم از روزهای آغاز به کار خود آن را دنبال کرد و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با هدف کاهش تخلفات ساختمانی این موضوع را با جدیت دنبال کرد.
بر اساس نظرات اعضای کمیسیون عمران اکنون این ماده به منبع درآمدی برای شهرداری ها تبدیل شده و در عین حال شاهد تخلفات در ساخت و سازها هستیم.