موافقت کمیسیون تلفیق بودجه صورت گرفت؛
موافقت کمیسیون تلفیق بودجه صورت گرفت؛

واردات ۵۰ هزار خودرو در سال آینده عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در نشست امروز صبح کمیسیون با واردات ۵۰ هزار عدد خودرو سواری و ۱۰ هزار عدد ماشین آلات سنگین به کشور موافقت کردند. سید محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از موافقت نمایندگان با پیشنهاد […]

واردات ۵۰ هزار خودرو در سال آینده عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در نشست امروز صبح کمیسیون با واردات ۵۰ هزار عدد خودرو سواری و ۱۰ هزار عدد ماشین آلات سنگین به کشور موافقت کردند. سید محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از موافقت نمایندگان با پیشنهاد خود در خصوص واردات ۵۰ هزار عدد خودرو سواری و ۱۰ هزار عدد ماشین آلات سنگین به کشور در سال آینده در نشست امروز صبح کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: میزان تعرفه وارداتی برعهده دولت قرار داده شد و ۶۰ هزار میلیارد تومان از این محل صرف توسعه حمل و نقل ریلی و توسعه راه‌ها خواهد شد. وی ادامه داد: به موجب این مصوبه، به دولت اجازه داده می‌شود به منظور تأمین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی، سریع‌السیر، قطار شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در خطوط ریلی، بخش راه‌سازی و توسعه فرهنگ حمل و نقل با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌ها و ارتقا مدیریت عبور و مرور ناوگان حمل و نقل نسبت به واردات خودرو سواری با رعایت سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی، از محل ارز غیر صادراتی (خود یا دیگران) با نظارت بانک مرکزی اقدام کند. میرتاج‌الدینی تصریح کرد: همچنین این کار توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۵۰ هزار عدد خودرو سواری و ۱۰ هزار عدد ماشین آلات سنگین معادن و راه سازی، کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال دار، واگن و واگن یخچال دار با تعرفه ورودی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام کند، سقف درآمدی این بند تا ۶۰۰ هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود. معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو: ایران جزو ۱۴ کشور نیروگاه‌ساز جهان است .

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت:

ایران یکی از ۱۴ کشور نیروگاه‌ساز بزرگ جهان است

«رضا انجم‌شعاع» در سومین نشست هم‌اندیشی معاونت سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با معاونان مدیریت و منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی افزود: در بخش برق کشورمان گام‌های بزرگی توسط متخصصان برداشت شده، به‌طوری‌که بیش از ۸۶ هزار مگاوات نیروگاه احداث شده است. وی ادامه داد: طول شبکه‌های انتقال برق ۵۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که برق ۳۰ میلیون مشترک را تامین می‌کند. انجم شعاع خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در کنار ۷۱۵ سد که ۵۴ میلیارد مترمکعب آب را ذخیره می‌کند، ۳۰ هزار کیلومتر خطوط انتقال آب، ۱۶ هزار کیلومتر شبکه‌های آبیاری، ۱۶۶ تصفیه‌خانه آب، ۱۸ میلیون مشترک در بخش آب و ۸ میلیون مشترک فاضلاب را مدیریت می‌کند. معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با تاکید بر نگاه ویژه دولت سیزدهم به دو بخش مهم آب و برق، گفت: وزارت نیرو با ۲۰۰ شرکت وابسته و تابعه دو خدمت زیربنایی یعنی تامین آب و برق را به مردم ارائه می‌کند. وی درباره ناترازی در بخش برق کشور، خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته شاهد یک ناترازی هستیم که دولت سیزدهم با یک برنامه‌ریزی منسجم و منظم به دنبال افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت برق کشور در چهار سال آینده و جبران این ناترازی است. انجم شعاع بر لزوم توجه به آموزش نیز تاکید کرد و گفت: خدمات متنوعی که در بخش برق و آب انجام می‌شود بدون تکیه بر فناوری‌های روز امکانپذیر نبوده و باید با پیشرفت علم این نوع خدمات را بروزتر کنیم. معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو توجه پژوهش‌های حوزه منابع انسانی و اصلاح ساختار را ضروری دانست و افزود: یکی دیگر از کارهای مهمی که در این دوره می‌توانیم انجام دهیم، توجه به پژوهش‌های کاربردی منابع انسانی است که در این بخش مشکلات عدیده‌ای داریم. بسیاری از پژوهش‌ها در حوزه فنی است و باید بخشی از این پژوهش‌ها را به حوزه منابع انسانی سوق دهیم.

لیست یک میلیون و ۱۷۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی رفت

سازمان امور مالیاتی لیست یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کرد. سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این سازمان بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت راه و شهرسازی (سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم) نسبت به محاسبه مالیات واحدهای مسکونی خالی موضوع ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیر ۱۳۹۴ اقدام و نتایج حاصل از آن را در درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی منتشر کرده است. کلیه مالکان واحدهای مسکونی می‌توانند جهت مشاهده وضعیت مشمولیت واحد یا واحدهای مسکونی خود و اطلاع از میزان مالیات متعلقه و پرداخت آن، به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی MY.TAX.GOV.IR مراجعه کنند. حسب مقررات جز ۲ بند ط تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مهلت پرداخت این مالیات تا پایان بهمن ماه سال جاری (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) تعیین شده است. در صورت عدم پرداخت مالیات تعیین شده در مهلت مقرر، نسبت به صدور برگ مطالبه اقدام خواهد شد. ابلاغ اوراق مطالبه مالیات، اعتراض به آن و مراحل دادرسی مالیاتی تابع مقررات قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیر ۱۳۹۴ است. پیش بینی‌ها حاکی از ارائه لیست بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار خانه خالی در نخستین فهرست قطعی شناسایی شده وزارت راه و شهرسازی است که شب گذشته به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است.